"קוראים למיליון" - מיזם עידוד הקריאה הסוחף של החמ"ד

הפרוייקט שמצליח להפריד בין התלמידים למסכים. מיזם חדש בחמ"ד מבקש לעודד קריאה בדרך מקורית, על ידי הצבת רף של קריאת מיליון ספרים בתוך שלושה שבועות. שוחחנו עם יעל נדלר - אחראית על הוראת העברית בבתי הספר היסודיים הדתיים, על הפרוייקט המאתגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 12:10 יב באדר א'

"קוראים למיליון" - מיזם עידוד הקריאה הסוחף של החמ"ד
חמ"ד צור הדסה, צילום: קוראים למיליון חמ"ד

בדור שלנו, בו מסכים הם חלק בלתי נפרד אפילו מחייהם של ילדים קטנים ופעוטות, קשה יותר להרגיל את התלמידים לאהבת הספר. ועל אף כי נושא "עידוד הקריאה" נמצא בתכנית הלימודים, לא תמיד מצליח בית הספר לרתום אליו את התלמידים.

צוות החינוך הלשוני בחמ"ד לקח על עצמו השנה אתגר גדול. שוחחנו עם יעל נדלר - אחראית על הוראת העברית בבתי הספר היסודיים הדתיים, על "קוראים למיליון" - מיזם בו כל התלמידים הלומדים בבתי הספר היסודיים, מכיתות א'-ו', קוראים יחד מיליון ספרים. מטרת המיזם לעודד קריאה להנאה, בזמן הפנאי, על ידי הצבת רף גבוה של קריאת ספרים במשך שלושה שבועות בלבד. החל מיום השפה העברית, ב - כ"ג טבת, ועד שבוע החמ"ד, שחל אחרי פורים.

"אנחנו עורכים הרבה פעילויות בנושא, אבל השנה החלטנו להציב רף גבוה. קבענו לכל בית ספר יעד, של מספר התלמידים בו, כפול שלוש עשרה, ושמחנו לגלות שהרעיון תפס בצורה מדהימה. אפשר לומר שהילדים נדבקו בחיידק. ובתי הספר מצידם מנהלים מעקבים מאוד יצירתיים למספר הספרים שנקראו. מכרטיסיות מעקב, ועד תכנית בשם: 'נתפסת קורא' - שבה, אם ילד צולם קורא ספר בבית הספר הוא נכנס להגרלה על פרס, וכו'... גם מההורים אנחנו מקבלים תגובות מאוד חמות, אמא אחת כתבה לנו, 'תודה על המיזם, אתמול הטלוויזיה בכלל לא דלקה, והילד לא עזב את הספר'. כמו כן, אנחנו שמים דגש על כך שלכל ילד יש את הטעם האישי שלו, וכל העניין הוא להיות חלק מהאתגר".

ממ"ד חברון

ממ"ד חברוןצילום: קוראים למיליון חמ"ד

 

"אנחנו מודעים לכך שקריאת ספר לילד בכיתה ב', לוקחת פחות זמן מאשר קריאת ספר לילד בכיתה ו', ולכן כל בית ספר מחליט כמה ספרים כל כל שכבת גיל תקרא. עם זאת, אנו חוזרים ומבהירים לילדים, כי אין כאן תחרות בין הילדים. זהו אתגר כיתתי, ואתגר בית ספרי. כמו כן, כל בית ספר ממשיך במקביל את התכנית שלו לעידוד קריאה, אשר נבנתה עם תחילת השנה". 

חמ"ד אפרת

חמ"ד אפרתצילום: קוראים למיליון חמ"ד

ניצני התורה, יסודות

ניצני התורה, יסודותצילום: קוראים למיליון חמ"ד

בורג מזכרת בתיה

בורג מזכרת בתיהצילום: קוראים למיליון חמ"ד