צפו: "האחוז האחרון" - הסרט העלילתי הטוב ביותר בחמ"ד!

הסרט אשר זכה במקום הראשון בתחרות סרטי בוגרים של החמ"ד, מציג את סיפורו של רועי, ילד בן 10 המחפש את תשומת לב אימו, ומשלא מקבל אותה, הוא פונה לאיש זר. האסון שכמעט ארע לו, הופך את הסרט - לצפיית חובה.

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/19 18:23 ד בשבט התשעט

צפו: "האחוז האחרון" - הסרט העלילתי הטוב ביותר בחמ"ד!
מתוך הסרט, צילום: צילום מסך

הסרט "האחוז האחרון" זכה השנה במקום הראשון בתחרות סרטי בוגרים ארצית בכנס "היצירה הצעירה" של החמ"ד בסינימטק ירושלים. בתחרות התמודדו מגמות קולנוע במגוון קטגוריות, ובראשן "הסרט הטוב ביותר". הכנס והתחרות מלווים על ידי צוותי קולנוע מקצועיים מביה"ס "מעלה" לקולנוע, והמכללה האקדמית "הרצוג", כאשר צוות השופטים מורכב מאנשי קולנוע והפיקוח על הוראת תקשורת במשרד החינוך. זו השנה השנייה ברציפות בו זכתה אולפנת צביה אשקלון במקום הראשון. 

 

אחת מיוצרות הסרט סיפרה על הרקע שהוביל להכנתו: "כשאני חוזרת הביתה ומנסה לדבר עם אמא שלי השיחה תמיד נקטעת, אמא שלי חייבת לענות ולהגיב באיזו קבוצת וואצאפ, היא רגע אחד מסתכלת עליי וברגע הבא העיניים שלה נעוצות במסך ורמת ההקשבה יורדת, לפעמים נדמה לי שאנחנו חיים בעולם משוגע. רצינו ליצור סרט על בסיס החוויה הכואבת הזו כי המשפחה שלנו והחברה בכלל הופכת לפחות ופחות קשובה, השימוש בסמארטפון תמיד מגיע על חשבון משהו".

ראש האולפנה הרב ינון בן דוד מסר כי: "הקולנוע הוא כלי רב עוצמה, אנו שמחים שהתלמידות, בהנחיית המורות המעולות שושי וחפצי, עוסקות בנושאים ערכיים תוך כדי לימוד מקצועי ביותר של המגמה. מבחינתנו זהו שילוב אידאלי בין יהדות, ערכים ומקצועיות. בהזדמנות זו אנו מודים לראש העיר מר תומר גלאם ולראש מינהל החינוך מר יובל זוזט על התמיכה במגמת תקשורת שבזכותה יכולנו לשדרג את התוצרים הקולנועיים לאיכות מעולה. אני מברך את בוגרות המגמה עידית בטיטו, אורי לוי, הדס דניאלי, ניב אמזלג, צליל מושיאשוילי על זכייתן בפרס ומאחל להן שימשיכו לזכות את עם ישראל מפריין המבורך".