צאו מהלחץ: כך תצלחו את הראיונות לישיבה התיכונית והאולפנות בקלות

בנצי רפפורט, פסיכותרפיסט ויועץ חינוכי, מספק את עשרת הכללים שיאפשרו למועמדים לישיבות התיכוניות ולמעומדות לאולפנות לעבור את ראיון הקבלה בשלום ובהצלחה

חדשות כיפה בנצי רפפורט 14/01/19 14:47 ח בשבט התשעט

צאו מהלחץ: כך תצלחו את הראיונות לישיבה התיכונית והאולפנות בקלות
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

בתקופה הקרובה נכנסות הישיבות התיכוניות והאולפנות לישורת האחרונה של מבחנים וימי קבלה לקראת השנה הבאה. ברחבי הארץ מתקיימים ימים מיוחדים לתלמידות ולתלמידות המעוניינים להגיע למוסדות חינוך, שם מתקיימים בין היתר גם ראיונות אחד על אחד עם הצוות החינוכי.

ראיון לקראת קבלה ללימודים כמוהו כמו ראיון עבודה. לא כולנו נולדנו מוכנים ועם האופי המתאים לצלוח ראיון שכזה בקלות ובנחת. הכללים הבאים יעזרו לכם ולכן להתכונן טוב יותר לראיון ולהגיע רגועים לראיון הקבלה. 

1. חשוב להישיר מבט למראיין.

2. יש להשיב באופן ברור ובקול רם לשאלה שנשאלה. 

3.אם השאלה לא ברורה, חשוב לשאול ולהבין למה מתכוון השואל.

4. אל תאמרו על עצמך דברים רעים. חשוב להדגיש את העשייה החיובית שלך בכל תחום שהוא. 

5. אפשרו לעצמך עוד רגע של מחשבה לפני מענה על שאלה מפתיעה. ניתן לומר: "באמת לא חשבתי על השאלה הזו, אבל..." ואז יתווספו לכם עוד כמה שניות יקרות לחשוב על התשובה ולנסח אותה תוך כדי דיבור.

6. ברצוי לערוך סימולציה-הדמיה של ריאיון בבית, וביחד לנתח את מה שהיה.

7. להפיג את המתח מעצם המצב של הראיון-לנהל דיאלוג מקדים, האם את/ה חושש/ת? ממה? לחדד את הדברים לאחר ההדמיה.

8. הכי פשוט, הכי אמיתי הכי נכון: את זו את ואתה זה אתה...אל תנסו להיות מישהו אחר, ולכן בירור פנימי עם עצמך לפני הריאיון הוא חשוב מאוד. שאל/י את עצמך-"מה בעצם אני רוצה"? "למה אני רוצה להתקבל ל...", ולאחר שיהיו לך את התשובות הללו, קרוב לוודאי שתיפגש/י איתן שוב בריאיון.

9. ח"ח: לחזק את הדברים הטובים והחיוביים שיש במרואיין וללכת עם האמונה שהקב"ה מלווה וילווה אתכם בדרככם. אתם כרגע עושים את ההשתדלות הזו, וכחלק ממנה זהו גם הריאיון שלפניכם. בסעיף הזה אפשר גם להכניס את התפילה האישית שלך להצלחת הריאיון.

10. נשימה עמוקה או מספר נשימות עמוקות ושחרור איטי ומבוקר של האוויר, לשם הרגעה.

שיהיה בהצלחה.

הכותב הוא פסיכותרפיסט ויועץ חינוכי בישיבה התיכונית שעלבים