סטודנטיות ממכללת "אמונה" לא התנצלו - וזכו בתחרות כרזות!

בתחרות עיצוב כרזות של ״האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה", זכו בנות שנה ג' בחוג לתקשורת חזותית במכללת "אמונה", לאחר שהביאו את הזווית הייחודית והאמונית שלהן לנושא.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מכללת אמונה 09/07/18 23:26 כו בתמוז התשעח

סטודנטיות ממכללת "אמונה" לא התנצלו - וזכו בתחרות כרזות!
צילום: מכללת אמונה

תלמידות שנה ג' בחוג לתקשורת חזותית במכללת "אמונה", לקחו חלק בתערוכה שהתקיימה במסגרת פרוייקט של ״האגודה הישראלית לאקולוגיה ולמדעי הסביבה" - בחסות המשרד לאיכות הסביבה, והרשימו מאוד את השופטים. את הפרוייקט הנחתה המרצה קרן טייב, מעצבת גרפית ובעלת סטודיו "דוסה".

מה היה העיקרון שהנחה את הבנות?

לא רצינו להתחבא, אלא להביא את הקב"ה לתוך העבודות, כי זה מי שאנחנו, ואין שום הבדל בין הטבע לקב"ה, ונוצרו סקיצות מדהימות. סטודנטית אחת בחרה לכתוב את הפסוק מפרקי אבות: "אל תאמר לכשתפנה אשנה, שמא לא תפנה", במשמעות של מיחזור. הסטודנטיות באו ממקום לא מתנצל ולא מתבייש, וכשהגיעו לשפוט אותנו גם אמרו לנו כמה זה כיף לראות את הנושא מהזווית הזו".

הכרזה הזוכה

הכרזה הזוכהצילום: מכללת אמונה

צילום: מכללת אמונה

צילום: מכללת אמונה

 

 

"כשיש לזה את הפן האמוני, זה נותן לזה נפח אחר"

"היו גם כרזות שלא דיברו על המקום של היהדות, אבל אני חושבת שנוכחנו לגלות שכשיש לזה את הפן האמוני, זה נותן לזה נפח אחר. כי כשמדברים על איכות הסביבה ממקום מטיף ומלקה, זה משיג תוצאה לא טובה. הגישה שלי בהנחיית הבנות הייתה, שהשם שם אותנו פה, הוא ידע את טיב האדם, וזה הניסיון שלנו פה. לכן הוא אמר: 'תן דעתך שלא תחריב את עולמי'. זה חלק בלתי נפרד מלהניח כאן את היישות הזאת שנקראת בן אדם, וצריך לבוא ממקום טוב.

לדעתי, זה פותח הרבה יותר את הלב ומחזק את רוח האדם, מאשר להגיד לו כמה הוא לא בסדר, וכמה הוא לא שומר על איכות הסביבה,  וזה היה עיקר השיח. גם כשהיו עבודות שהרגשתי שהן ממקום יותר מלקה, ניסינו לחשוב איך אפשר לקחת את זה למקום יותר מחזק ומחבק, ומהמקום הזה נוצרו שלל כרזות מאוד איכותיות.

צילום: מכללת אמונה

 

 

הגיעו לשפוט אותנו בתחרות בן ישי דניאלי ועדי לוי, נציגי האגודה לאקולוגיה ולמדעי הסביבה. ומאחר וההגעה למכללה דתית הייתה חדשה עבורם, המפגש היה מאוד מיוחד. בעיקר כי נפתח שיח, וניכר היה שיש מכנה משותף לכולם באכפתיות וברצון לשמור על כדור הארץ, ואני רוצה בהזדמנות זו להודות להם".

לדברי עמוס ספראי, ראש מכללת אמונה: "בשנה ג' הסטודנטיות בחוג לעיצוב גרפי נקראות לא אחת להשתתף בתחרויות לעיצוב כרזות עבור גופים ממלכתיים וממשלתיים. לכן היה זה אך טבעי שנקראו להשתתף בפרוייקט של האגודה הישראלית לאקולוגיה ומדעי הסביבה בחסות המשרד לאיכות הסביבה. הן עיצבו כרזות יפיפיות ומלאות יצירתיות ששיקפו את השמירה על איכות הסביבה כפי שהן רואות אותה. אני מברך אותן שימשיכו לסייע לעולמנו להתקיים כפי שעולה מדברי בורא עולם: "בשעה שברא הקדוש ברוך הוא את האדם הראשון, נטלו והחזירו על כל אילני גן עדן, ואמר לו: ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן, וכל מה שבראתי, בשבילך בראתי, תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי, שאם תקלקל אין מי שיתקן אחריך". (קהלת רבה, ז)

עוד פרטים על המכללה

צילום: מכללת אמונה

 

צילום: מכללת אמונה