מרכז ברקאי מכשיר רבנים לתפקיד מציל חיים

במשך השנים הכשיר מרכז ברקאי מעל 80 רבני קהילות בכל רחבי הארץ. לאחרונה, העמיק המרכז את ההכשרה בסוגיות הרלוונטיות לבני הנוער של ימינו, מפגיעות מיניות ועד למחשבות אובדניות, מסתבר שרב קהילה, הוא תפקיד מציל חיים.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מרכז ברקאי 12/12/18 14:45 ד בטבת התשעט

מרכז ברקאי מכשיר רבנים לתפקיד מציל חיים
רבני מרכז ברקאי, צילום: יחצ

"תמיד עסקנו בנושאים החשובים הללו בהכשרות שלנו" מספר הרב שלמה סובול – ראש מרכז ברקאי, "אבל הפעם פיתחנו את זה לנושאים ממוקדים יותר, עם התייחסות למשל, לחופש הגדול והאתגרים שהוא מביא עימו, או כיצד עושים שימוש נכון באינטרנט וכו'..מאחר והרגשנו את הצורך לעסוק בנושאים הללו זועק מהשטח. צריך להבין, שעבור בני הנוער יש את בני המשפחה במעגל הקרוב, ואת המחנכים והר"מים במוסדות הלימוד, אבל רב הקהילה ממלא מקום בפער שנוצר בין החיבורים הללו. איתו נוצר בדרך כלל קשר מיוחד ושונה, בייחוד כשמדובר ברב ותיק. הרבנים או המחנכות באולפנה, לא מכירים את כל המעטפת שלהם.

מתוך הבנה הזו, בנינו הכשרה של יום אחד בשבוע, האורכת כשנתיים, ואשר מעניקה כלים לרב הקהילה, לתת מענה נכון ומתאים עבור סוגיות שונות בקהילה אשר עלו מהשטח, כפי שנחשפנו אליהן, ביניהן התמודדויות של בני נוער, שהם דור העתיד שלנו".

 

"הרב יודע לענות היטב ולהפנות לגורמים המתאימים"

"ראינו פעמים רבות, שאחרי דרשה של רב הקהילה בנושא מסויים, ניגשו להתייעץ איתו בנושא המדובר. עם הזמן למדנו שזה הכלל, אם הרב דיבר על הלכות שבת, יפנו אליו בשאלות על הלכות שבת. אם יראו שהרב מבין בנושא של אובדנות והוא יודע לענות היטב ולהפנות לגורמים המתאימים, אז יפנו אליו גם בשאלות כאלו. כל כך עצוב לדעת שבני נוער שמים קץ לחייהם בנעוריהם, בשל תקופה שהיא אמנם מורכבת, אך זמנית, ותחלוף. בני הנוער נחשפים לנושאים הללו בצורה אחראית ומקצועית, ולכן הם גם מוצאים לנכון לגשת ולשוחח עליהם עם הרב. אם זה בנושאים של נפילות באינטרנט, פגיעות מיניות, או למשל נושא בריאות הנפש, שהוא קריטי בגילאים הללו, מאחר ויש  נטייה לפתח בהם חרדות, דיכאונות ופחדים. אנו כמובן לא מתיימרים להחליף את אנשי המקצוע, אלא רק להציף את הנושאים ולהפנות לייעוץ מתאים. במקביל, אנו מכשירים גם את נשות הרבנים במשך יום אחד בחודש, באותם הנושאים בהם הוכשרו רבני הקהילה".

 

עוד על הכשרת הרבנים באתר מרכז ברקאי