מחקרי הטכנולוגיה הישראליים פורצי דרך בחו"ל

מרצה ישראלי ממכון לב, הרב ד"ר אבי קרסנטי, הרצה בכנס בינלאומי בניו יורק על תחומי מחקרו. "תחושת שליחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/18 18:14 ה באלול התשעח

מחקרי הטכנולוגיה הישראליים פורצי דרך בחו"ל
קרסנטי בכנס בניו יורק, צילום: AIM Photonics

בכנס העולמי היוקרתי New York Nanotech Summit השתתף השנה לראשונה מרצה ישראלי, שהסביר למשתתפים על תחום המחקר שלו: Silicon Photonics (פיתוח ושילוב התקנים אלקטרו-אופטיים מבוססי סיליקון במחשבים). המרצה, הרב ד"ר אבי קרסנטי, ראש החוג לפיסיקה/הנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז האקדמי לב וחוקר בתחום הננו טכנולוגיה, הוזמן על ידי הנהלת הכנס לספר למשתתפים על החדשנות הישראלית וכיצד במחקריו משתתפים גם סטודנטים רבים, שאותם הוא מלמד במרכז האקדמי לב לתארים בתחומי ההנדסה.

קרסנטי הציג בפני מנכ"לים ומנהלי עשרות חברות מהתעשייה וממוסדות אקדמיים בארצות הברית ומכל רחבי העולם סדרה של התקנים ננו-מטריים חדשים, מבוססי תורת הקוונטים, אשר תפקידם העתידי הוא להשתלב בטכנולוגית המיקרו-אלקטרוניקה הקיימת ולאפשר תקשורת אופטית מהירה בתוך מחשבים, במקום או בנוסף לתקשורת האלקטרונית הקיימת היום. כך לדבריו, ניתן יהיה להשתמש בעתיד בפוטונים ("חלקיקי אור") במקום ולצד אלקטורנים ("חלקיקי חשמל").

הרב ד"ר אבי קרסנטי: "זו תחושת שליחות מאוד מיוחדת לעמוד על הבמה המכובדת הזו ולהציג את המחקרים והיכולות של המרכז האקדמי לב, של החוג ושל המחקרים שלי. בוודאי כאשר אני מציג עם כיפה על הראש ומייצג את מדינת ישראל. חיבור בין תורה ומדע במסגרת המחקרים שאני מבצע בשיתוף מוסדות מחקר יוקרתיים בארה"ב אינו דבר ברור מאליו. המחקרים ב"ה מתחילים להתפרסם ולעניין את הציבור הרחב ואני רואה סיעתא דשמיא".