מדריך לסטודנט המתחיל - 6 טיפים חשובים ללימודים

תחילת שנת הלימודים האקדמית מצרפת לשורותיה מאות אלפי סטודנטים נרגשים לקראת שנתם הראשונה בקמפוסים השונים. לכן, הכנו במיוחד עבורם את המדריך הבא.

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/18 13:26 א בחשון התשעט

מדריך לסטודנט המתחיל - 6 טיפים חשובים ללימודים
צילום: shutterstock

 

חבר לכל התואר

כלל לא כתוב אומר שהבן אדם שתשבו לידו בשיעור הראשון, יהיה החבר שלכם לאורך כל התואר. לכן, שנייה לפני שאתם נכנסים לכיתה, העיפו מבט סביב, הקדישו לכך מחשבה או שתיים, אחרי הכל, חברים טובים בתואר זה הכרחי, הם אלה שיהפכו את חוויית הלימודים למהנה גם ברגעים הקשים. 

 

 

אוכל אוכל אוכל

לא משנה מתי אכלתם לאחרונה, הרעב יגיע, בדיוק ברגע שתהיו חייבים להישאר ולהקשיב. אז עשו לעצמכם טובה והכינו מראש בתיק חטיפים קטנים, פירות, ירקות, בקיצור, מה שלא ירעיש. זה הזמן לשלוח להורים רשימת בקשות לצורך מילוי הקופסאות, כי כל הרעיונות הטובים, יגיעו אליכם בשיעורים.

 

שיתופי פעולה

קיבלתם מאמרים לקריאה? אל תתמודדו לבד. חלקו אותה בין החברים, כך שכל אחד יהיה אחראי לתמצת אותה עבור כולם, ולחסוך מכולם את החוויה המעיקה. נסו לשתף פעולה כמה שיותר גם במטלות נוספות, כך שיישאר לכולם גם קצת זמן לנשום.

 

 

השעמום הוא חבר

גם אם חשבתם שבחרתם את הקורסים המעניינים ביותר, מהר מאוד תגלו שלא משנה כמה מעניין נושא השיעור, כורח הנסיבות והעובדה שאתם צפויים להיבחן עליו בסוף הסמסטר, תהפוך אותו בשלב מסוים למשעמם ביותר. הטיפ שלנו, תצניעו. משועממים? הרכיבו אזניות, שמעו מוסיקה טובה, הצטיידו בספר קריאה, רק שהמרצה לא יקלוט את מדד העניין שלכם בשיעור שלו.

 

 

גשו כאילו אין מועד ב'

יש משהו מרגיע בלדעת שאם לא הספקתם ללמוד כראוי למועד א', תוכלו לגשת למועד נוסף. אבל זו אשליה ותו לא. הגעה למועדי ב' נצרכת בעיקר אם תרצו לשפר ציון או אם חלילה לא עברתם. דחייה מכוונת של מועד א' תכניס אתכם פעמים רבות למורכבות גדולה יותר, שכן התאריכים לא תמיד מסונכרנים בהתאם לקורסים בסמסטרים הבאים.

 

קחו הכל בנחת

נכון, כולם רוצים להצליח, ללמוד כמו שצריך ולעבור את כל המבחנים. אבל זכרו לאורך כל הדרך לקחת את כל הלימודים בפרופורציה הנכונה. גם אם התואר שלכם תובעני, ורק החזקים בו שורדים. שמחת החיים שלכם והבריאות חשובים יותר מהכל. בהצלחה לכולם בדרך החדשה!