לראשונה בישראל - תואר ראשון B.Ed ולימודי משחק מקצועיים

שיתוף פעולה יוצא דופן בין מכללת אורות לסטודיו למשחק אספקלריא יצר תואר ראשון מבוקש ורלוונטי במיוחד בסיומו יוכלו בוגריו להשתלב הן כמורים והן כשחקנים.

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף תיאטרון אספקלריא 11/07/18 23:11 כח בתמוז התשעח

לראשונה בישראל - תואר ראשון B.Ed ולימודי משחק מקצועיים
שחקניות מהסטודיו למשחק של אספקלריא , צילום: יח"צ

בשנת הלימודים הקרובה, אוקטובר 2018 התשע"ט, עומד להיפתח מסלול לימודים חדש וייחודי לתואר ראשון בשילוב לימודי משחק מקצועיים. שני מוסדות מוכרים חברו יחדיו וענו על הצורך הגובר בקרב הציבור לשילוב בין השניים – לימודי משחק ברמה הגבוהה ביותר, יחד עם תואר ראשון (B.Ed). זוהי הפעם הראשונה בציבור הדתי בה נפתח מסלול המשלב בין משחק ואקדמיה עבור גברים ומהווה הזדמנות כבירה לרוצים לרכוש השכלה ומקצוע בשני התחומים. גם עבור נשים המסלול מהווה חידוש שטרם נראה כמותו מבחינת השעות המעשיות ומגוון שיעורי המשחק. 

הדור הצעיר נמצא בסיטואציה לא פשוטה: הרצון לגרום להורים גאווה הוא כנראה נחלת הדורות כולם, אך הרצון בהבטחת הכנסה לצד הצורך במימוש עצמי בעידן של מגוון האפשרויות המקצועיות מבלבל את הדור שמבקש להוריד מעליו את התדמית המפונקת שהודבקה לו. עבודה קשה אינה סותרת משיכה למספר תחומים ודווקא הוא שחולל את הרעיון ליצירת מסלול הלימודים.

מוסדות לימוד מוכרים רבים זיהו את הצורך הזה ולכן מאפשרים ולעיתים אף דורשים מתלמידיהם לרכוש תואר דו חוגי שלא רק מסייע להם לפנות בסופו למספר תחומים רב יותר, אלא אף להעמיק ולהרחיב את תחומי העניין, המחשבה והידע שלהם. כך למשל, לאחרונה התעצם הביקוש לסטודנטים לאומנויות ומדעי הרוח בתחומי ההייטק השונים. מסלול דו חוגי קיים במוסדות שונים גם עבור חינוך ותיאטרון, אך בבסיסם לימודים תיאורטיים בעיקר עם מעט שעות מעשיות ואילו במסלול החדש ישנו דגש על לימודי המשחק – הסטודיו למשחק של תיאטרון אספקלריא מציע שיעורים מעשיים רבים, השתתפות בהפקות והצגות המבטיחים לתלמידים למצוא את השחקן הפנימי שלהם ולבטא אותו בדרך הטובה ביותר. 

בסיום המסלול, הבוגרים זוכים גם לתעודת הוראה וגם לתואר ראשון ובכך מבטיחים לעצמם שני מקצועות מבוקשים ואפשרויות השמה רבות שחלקן ניתנות במוסדות הלימוד עצמם. התואר בחינוך ותעודת ההוראה מאפשרים השתלבות בשלושה תחומי הוראה כששניים מהם בהתאם לבקשת התלמידים והשלישי בתחום התיאטרון. עוד עפ"י סטטיסטיקות מסתמן כי בקרב התיכונים בציבור הדתי קיימות כרגע כ-50 מגמות תיאטרון והצפי לפתיחת מגמות חדשות הוא עצום, מה שיוצר ביקוש רב מאוד למורים לתיאטרון ולמשחק. הסטודיו למשחק של תיאטרון אספקלריא מבטיח למצטייניו השתלבות בתיאטרון אספקלריא בסיום לימודיהם. תיאטרון אספקלריא, שהוקם בשנת 1999, מעלה מדי שנה כ-500 מופעי תיאטרון בכל רחבי הארץ. ב-2012 הוכר כתיאטרון הרפרטוארי היהודי הראשון בישראל ע"י המועצה לתרבות בישראל ובכך הצטרף לנבחרת תאטרוני האיכות בישראל.

מנהל התיאטרון, חגי לובר: "לימודי משחק כחלק מתואר ראשון הם צורך שזיהינו בקרב קהל הסטודנטים ואנחנו גאים ומתרגשים על פתיחת המסלול החדש. אני קורא לסטודנטים מכל רחבי הארץ לבוא אלינו למסלול לימודים עם שילוב של יתרונות שאף מוסד אחר בישראל לא נותן".

הלימודים מתנהלים במתכונת מיוחדת ומאפשרים שכר לימוד זול יותר משמעותית וחסכון בזמן מאשר רכישת שני המקצועות בנפרד. הלימודים יתקיימו בשני מסלולים נפרדים, עבור נשים וגברים, ובכך יאפשרו לסטודנטים דתיים ללמוד משחק בהתאם לאורח חייהם, דבר שלא התאפשר עד לנקודה זו בשום מוסד אחר.  

ההפרדה בין נשים לגברים בלימודים מציגה מספר יתרונות נוספים, גם עבור סטודנטים חילוניים.
לאחרונה מחקרים מצאו כי הפרדה מגדרית בלימודים ממקסמת את  פוטנציאל הלמידה וכן גוברות הדעות, בעיקר בקרב השחקניות, התומכות בהפרדה כיוון שהאינטימיות המהווה חלק בלתי נפרד מהפן המעשי נעשית קשה במיוחד בנוכחות של גברים.

 

לעוד פרטים על מסלול הלימודים לחצו כאן