חופשת סמסטר? תקופת בגרויות? 5 טיפים ללמידה אפקטיבית

ערמות של ספרים, סיכומים ועוד כמה בחינות משנים קודמות מחכים לכם במחשב ורק מהלחץ אתם מפחדים להתחיל? העצות שיעזרו לכם לצלוח את המבחנים באוניברסיטה בשלום

חדשות כיפה נעמה אביר מנהלת מרכז ייעוץ והרשמה במכללת אשקלון 27/05/19 16:37 כב באייר התשעט

חופשת סמסטר? תקופת בגרויות?  5 טיפים ללמידה אפקטיבית
צילום: shutterstock

היערכות

ראשית, שבצו ביומן את כל תאריכי הבחינות אליהן אתם מתעדים לגשת. וודאו כי אתם יודעים מהו מבנה כל בחינה ומשך הזמן שלה. שנית, הכינו רשימה מסודרת של הנושאים לכל בחינה (בסיוע הסילבוס של הקורס) ורכזו את כל החומר הנחוץ לכם ללמידה. 

לאחר שווידאתם שכל החומר בידכם, מומלץ לעבור עליו ולהכין ראשי פרקים לפי נושאים, תתי נושאים, מושגים חשובים ,ראשי פרקים המאורגנים בצורה מסודרת והגיונית מסייעים בהבנת החומר, בזכירתו וביצירת אינטגרציה בין תתי הנושאים השונים. 

תכננו את הזמן

תכננו את הזמןצילום: shutterstock

ניהול זמן

תכננו מראש חלוקה יעילה של הזמן, שתאפשר לכם ללמוד את כל החומר בזמן תוך השארת זמן לחזרה על החומר ולמענה על שאלות. מומלץ לחלק את החומר ללמידה בהתאם לימים העומדים לרשותכם, לדרגת הקושי של החומר ולהיקפו.

אל תשאירו חומר חשוב רב ללמידה ביום האחרון. חלקו את החומר לנושאים קטנים, ותכננו מראש כמה זמן אתם מתכוונים להשקיע בכל נושא. למדו את החומר המורכב ביותר בשעות בהן אתם מרוכזים יותר. הקדישו זמן רב יותר לנושאים בהם אתם מתקשים או לנושאים שהמרצה הדגישה במהלך השיעורים.
 

מצאו פינה שקטה בבית הקפה השכונתי

מצאו פינה שקטה בבית הקפה השכונתיצילום: shutterstock

תנאי למידה

דאגו ללמוד במקום נוח ללא רעשים והפרעות, במקום מאוורר היטב, מואר ונעים. בקשו מהסובבים אתכם להתחשב בכם ולאפשר לכם ללמוד בתנאים הנוחים לכם. אם אתם טיפוסים של שקט חפשו פינות עבודה בספריה העירונית, אם אתם אוהבים דווקא המולה אולי בית קפה שקט הוא הפתרון עבורכם.

תהליך הלמידה

  • בעת הקריאה נסו לאתר את הרעיונות המרכזיים, את מילות מפתח, ואת המושגים וסמנו אותם (מומלץ להשמש במדגשים בצבעים שונים למושגים, למשפטי מפתח וכיו"ב..)
  • ציינו בכתב נקודות עיקריות תוך כדי קריאה והסבירו לעצכם את החומר במלים שלכם כדי שתבינו ותזכרו טוב יותר את המידע.
  • שאלו את עצמכם שאלות המתייחסות לחומר הכתוב (ניתן להיעזר בבנק המבחנים של המכללה ובמקביל לנסות להכנס "לראשו של המרצה").
  • נסו ליצור תרשימי זרימה וטבלאות שיאפשרו הבחנה בפרטים מרכזיים, השוואה ואינטגראציה בין נושאים. ארגון יעיל משפר את ההבנה ואת הזיכרון באופן משמעותי!

טפחו את ביטחונכם העצמי

שבחו את עצמכם על כל הישג קטן וגשו לבחינה גישה אופטימית של צבירת נקודות (מתחילים מ – 0 ועולים ולא מ – 100 כלפי מטה). חשיבה חיובית תתרום למצב הרוח שלכם במהלך הבחינה ועשויה אפילו לשפר את הציון הסופי

 

הכותבת היא  מנהלת מרכז ייעוץ והרשמה במכללת אשקלון. ביום שישי הקרוב (31.5.19) יתקיים יום פתוח במכללת אשקלון. לפרטים נוספים