ועידת הנוער של החמ"ד: 'הקהל למען ציון'

מאות בני נוער ממוסדות החמ"ד נאספים בועידה המסורתית, שמטרתה ליצור חשיבה, קבלת החלטות ועשייה במוסדות החמ"ד ובקרב תלמידי החמ"ד.

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/18 13:40 יח בטבת התשעט

ועידת הנוער של החמ"ד: 'הקהל למען ציון'
מהמתרחש בועידה, צילום: דוברות החמ"ד

תחת חסות מינהל החמ"ד ומינהל חברה ונוער במשרד החינוך, מתקיימת היום (ד') ועידת "הקהל למען ציון". הועידה מתקיימת זו השנה השלישית, והיוזמה הנקראת באותו שם - כבר שבע שנים.

מטרת הועידה היא מפגש בני נוער ארצי לחשיבה, קבלת החלטות ועשייה למען בני הנוער, בית החינוך, הקהילה ומדינת ישראל. דרך היוזמה "הקהל למען ציון", מובילים תלמידי ותלמידות כיתות ט'-י"א של החמ"ד תהליכים ערכיים וחינוכיים אשר הם בעצמם החליטו להעלות לסדר היום.

הועידה מתקיימת בשני מוקדים נפרדים, בישיבת כפר הרא"ה - הבנים, ובישיבת בנ"ע 'תורה ומדע', ביישוב חרב לאת. שני המקומות נבחרו לזכרו של הרב משה צבי נריה, אבי ישיבות בני עקיבא, שדמותו ודמותה של אשתו רחל הן 'דמויות המופת' של החמ"ד בשנת הלימודים הנוכחית.

במהלך הכנס יקבלו התלמידים יום של חשיבה מעמיקה לקראת קבלת החלטת ובחירת יוזמות חינוכיות שיובילו להעמקת ערכי החמ"ד, לקראת קבלת החלטות יוזמות חינוכיות שיובילו להעמקת ערכים אלו ולקידומם בכל בתי הספר של החמ"ד ברחבי הארץ.

במהלך היום ישתתפו התלמידים בסדנאות וישמעו הרצאות השראה מפי הגב' צילה בראלי, בתם של הרב והרבנית נריה, מר שלו וובוס מארגון 'ידידים', מר שחר פורשר, יזם חברתי שהגה את המיזם "חתונה קהילתית" ורותם מארגון השומר החדש.

שושי שפיגל, מפקחת ארצית לחינוך חברתי ח"ן חמ"ד, סיפרה על הכנס: "לאירוע זה קדם תהליך חינוכי של שנתיים בהובלת נציגי נוער הקהל בכיתות, במוסדות החינוך ובכנסים מחוזיים. בני הנוער הציעו רעיונות ומיזמים שונים לטובת החברה הישראלית, המבטאים את שאיפתם של בני הנוער לעסוק בתיקון עולם ובכינון חברת מופת".
היא הוסיפה כי "המטרה של הועידה היא להשפיע ולהיות מושפעים כדברי הרב קוק. נוער הקהל יוזם ומוביל יוזמות חברתיות לתיקון עולם וכל מה שקורה היום מצביע על כך".