"התורה יוצרת חיילים המקדשים שם שמיים בכל דרכיהם"

בזמן השירות הצבאי חיילי ישיבות ההסדר בהכשרה, בעורף ובחזית חווים ניתוק מבית המדרש. איגוד ישיבות ההסדר משנה את המצב ומביא את בית המדרש לחיילים

חדשות כיפה תוכן שיווקי 11/12/18 16:14 ג בטבת התשעט

"התורה יוצרת חיילים המקדשים שם שמיים בכל דרכיהם"
מפגש עם חיילים, צילום: איגוד ישיבות ההסדר

לאחרונה, ייסד איגוד ישיבות ההסדר את "מדור לימוד תורה בצבא" (מלת"ב) במטרה לתת מענה תורני-לימודי לחיילי ההסדר המשרתים בצה"ל, ובמיוחד ביחידות העורפיות שם על פי רוב החיילים אינם מאוגדים במחלקת בני ישיבות. הרב ישראל דוצימינר, ראש המלת"ב, יוזם ויוצר תיאום בין הישיבות כדי למקסם את המענה והליווי עבור החיילים.

בשיתוף פעולה מלא עם הרבנות הצבאית שהציבה את לימוד התורה לחיילים כיעד מרכזי, ועוד מגוון גופים כדוגמת עמותת צל"ש, המלת"ב מקיים ביקורים ושיעורים קבועים לחיילים דתיים המשרתים בחזית, בעורף ובהכשרה הפזורים בבסיסים ברחבי הארץ. מדור מלת"ב מסייע להביא רבנים מישיבות ההסדר לשבתות אירוח בבסיסים עם תלמידי ישיבותיהם, וכן תיאום של ימי ישיבה בצבא לכלל חיילי ההסדר.

"בעקבות משובים שקיבלנו מהחיילים בשטח בשנים האחרונות, הקמנו מערך שבו אנו דואגים שכל חייל תלמיד ישיבה יקבל ליווי תורני קבוע ומסודר גם בזמן השירות הצבאי", מספר הרב ישראל דוצימינר ראש המלת"ב (מדור לימוד תורה בצבא). "השיעורים פתוחים לכלל חיילי צה"ל מתוך הידיעה כי החיבור בין התורה והצבא מצמיח חיילים חדורי תודעת שליחות והגנה על עם ישראל וארץ ישראל. התורה יוצרת חבורת חיילים בעלי מוטיבציה גבוהה לשירות המקדשים שם שמיים מתוך הגשמה של ערכי הציונות הדתית אותה הם לומדים וחיים".

"בשנה וחצי האחרונים מאז שהוקם מדור מלת"ב הוא משפיע רבות ומלווה את החיילים כמעט בכל האוגדות הקיימות. ופוגשים בחודש מאות חיילים דתיים בבסיסים שונים, בשיעורים בשגרת היום בבסיס או על ידי רבנים שבאו לבקר, ימי לימוד בשיתוף הרבנות, טקסי סיום מסכת, שבתות אירוח לרבנים ועוד. בעז"ה נרחיב את פעילות המלת"ב בשאיפה להגיע לכל חייל בן ישיבות הסדר ובמיוחד לחיילי הפרופיל העורפי שאינם נמצאים בקבוצות גדולות". 

חיילים בישיבה

חיילים בישיבהצילום: איגוד ישיבות ההסדר

לרגל שנת ה-70 למדינת ישראל עולם ישיבות ההסדר לדורותיו מצטרף לחגיגות במיזם בו יסיימו את הש"ס כולו, ביום אחד ובמקום אחד, בוגרי ישיבות ההסדר, ראשי ישיבות, אישי ציבור, וכלל אוהבי התורה.

באירוע רשמי שיערך ביום ראשון כ"ב בטבת התשע"ט (30.12.2018), בבנייני האומה בירושלים צפויות להשתתף מאות חברותות שנרשמו מראש באתר הייעודי, בחרו את שמונת דפי הגמרא ללימוד ויזכו להיות חלק מהמיזם הייחודי. מלבד האפשרות לרכוש מושב אישי לחברותא ניתן להתאגד מספר תורמים או בני משפחה מסביב לדמות משמעותית בקהילה ובמשפחה ולזכות אותו לקחת חלק במיזם. כמו כן, ניתן לתרום ולתת חסות ללימוד דפים, מסכתות וסדרים כל אחד לפי יכולתו.

כל ההכנסות מאירוע זה יוקדשו ליותר מ-24 מיזמים הנכללים בשלושה תחומים עיקריים: תורה, צבא והחברה ישראלית. המיזמים המגוונים כוללים רצון להקים בית מדרש נייד שיגיע לחיילים בשטח, צוותי חירום שיסייעו לרשויות המקומיות ולקשישים בחירום, שילוב אנשים עם מוגבלויות בישיבות ההסדר, מלגות לבני מח"ל, סיוע לחיילים ובני ישבות המתמודדים עם קשיים נפשיים, מלגות שכר לימוד לתלמידים עם קשיים כלכליים, רשת בתי תמחוי לנזקקים, בתי מדרש לגיל השלישי ועוד. את המיזמים מוביל איגוד ישיבות ההסדר בהשתתפות כלל הישיבות, לטובת פיתוח והעצמת פעילות עולם ישיבות ההסדר.

ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר מולי יסלזון: "לימוד התורה בצבא הינו חלק מהותי מעצם היותנו בני ישיבות הסדר המשרתים במסלול שירות משולב. אנו משקיעים משאבים וזמן רב בהנגשת לימוד התורה בשירות הצבאי ובשמירת הקשר עם הישיבות לאורך כל תקופת השירות. בעזרתכם נמשיך בעוז את לימוד התורה ונשפיע על החברה הישראלית ממקורה של תורה".

להרשמה לחץ כאן