השרה גמליאל מציגה: פסיכומטרי חינם ולכולם

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ט, הציגה השרה לשוויון חברתי - גילה גמליאל לראש הממשלה והשרים, את "קמפוס", הפלטפורמה הלאומית ללימודים מקוונים, המאפשרת לתלמידים ללמוד בכל מקום ובכל שעה, כולל לבחינה הפסיכומטרית.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/18 15:55 ה בחשון התשעט

השרה גמליאל מציגה: פסיכומטרי חינם ולכולם
השרה גילה גמליאל, צילום: המשרד לשוויון חברתי

לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית תשע"ט, הציגה הבוקר (ראשון) השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל לראש הממשלה והשרים את "קמפוס", הפלטפורמה הלאומית ללימודים מקוונים אותה מוביל המטה הלאומי ישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי. 

קמפוס היא פלטפורמה חינוכית דיגיטלית חינמית, המאפשרת לתלמידים ללמוד בכל מקום ובכל שעה ומעמידה את ישראל בחזית המדינות המתקדמות. כבר כעת, בקמפוס ישנם 275 קורסים מקוונים, אקדמיים ומקצועיים, בפורמט המשלב לימוד אינטראקטיבי יחד עם הרצאות מצולמות ב-VOD וחווית למידה שיתופית וחדשנית. כאשר הקורסים מועברים על ידי מיטב אנשי האקדמיה והמרצים בישראל. 

קמפוס היא לב מהפכת החינוך הדיגיטלי שהשרה גמליאל מקדמת במשרד לשוויון חברתי. כאשר מעבר לבשורה המהותית שבחינוך המקוון, המאפשר צמצום פערים וקידומה של ישראל לחזית המדינות הדיגיטליות, בקמפוס שתי בשורות דרמטיות: קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית שיוצע בחינם לכלל אזרחי ישראל החל מינואר 2019 ותואר אקדמי מקוון במדעי המחשב שיעלה בשנה"ל 2020. 

כתוצאה ממהפכת החינוך הדיגיטלית, מועד ינואר 2019 של הבחינה הפסיכומטרית הוא הפעם האחרונה בה המועמדים ללימודים ייאלצו לשלם אלפי ש״ח לקורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית. בינואר יעלה לאוויר קורס הכנה מקוון שיוצע חינם לכלל אזרחי ישראל. זו בשורה דרמטית, שתחסוך לאזרחי ישראל למעלה מ-650 מיליון ₪ ב-15 שנה הקרובות, וכ-8,000 ₪ בממוצע לכל מועמד ללימודים שלומד קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית. 

מידי שנה ניגשים לבחינות הפסיכומטריות כ 70,000 מועמדים ללימודים, שרובם עוברים קורסי הכנה בעלות כוללת של כ-300,000,000 ₪ בשנה. קורס ההכנה המקוון יאפשר הזדמנות שווה לכלל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז, להתמודד על מקום בספסלי הלימוד של מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל. הקורס פותח בשיתוף מרכז הבחינות וההערכה של המל"ג, אותו גוף האמון על הבחינה הפסיכומטרית.

לדברי השרה גמליאל: "זו מהפכה של ממש המאפשרת נגישות שווה להשתלבות בהייטק ובמדעים לכלל אזרחי ישראל, מהפריפריה ומהמרכז. מהפכה זו מעמידה את ישראל בחזית המדינות המתקדמות לא רק בביטחון ובסייבר, אלא גם בחינוך".