הכירו את מורת המאה: שרית זולדן

שרית זולדן יזמה את "לוח הכפל" מיזם במסגרתו הכפילה את כמות תלמידי 4–5 יחידות בלימודי המתמטיקה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 09/10/18 09:57 ל בתשרי התשעט

הכירו את מורת המאה: שרית זולדן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה ורכזת תחום הדעת מתמטיקה
מוסד: ­­­­­­­­­­תיכון חמ״ד אמי״ת איתן, מעלה אדומים
מחוז: ירושלים

היוזמה: ”לוח הכפל״ – הכפלת תלמידי 4–5 יחידות בלימודי המתמטיקה

זה 37 שנה שרית עוסקת בהוראה, מהן 20 שנה לימדה במסירות באולפנת נווה דקלים שבגוש קטיף, ולאחר הגירוש עברה לאזור ירושלים.
בשבע השנים האחרונות היא משמשת בהצלחה רבה מורה ורכזת בתחום הדעת מתמטיקה בתיכון חמ״ד אמי״ת איתן במעלה אדומים. היא מובילה צוות מו״פ (מחקר ופיתוח) העובד בשיתוף פעולה מלא לקידום לימודי המתמטיקה והצלחות המהלך מקרינות על כלל העשייה בבית הספר.
בתקופה שבה הגיעה שרית לבית הספר ניכר קושי בתחום המתמטיקה ותלמידים רבים הגיעו להישגים מינימליים אף שרובם ניגשו למבחני שלוש יחידות בלבד. בהובלתה של שרית התקדם בחמש השנים האחרונות תחום המתמטיקה באופן ניכר ויוצא דופן.

בהגיעה לבית הספר נרתמה שרית להוביל שינוי בתחום בשיתוף צוות מורי המתמטיקה, מתוך חזון של מצוינות ומתוך שאיפה שכל תלמיד ימצה את מרב יכולתו במקצוע. היא מובילה תפיסה בקרב הצוות והתלמידים המביעה אמון ביכולת התלמידים להגיע לרמת ארבע וחמש יחידות לימוד במתמטיקה.
שרית מהווה סמל לחוסר ויתור לשום תלמיד ועל שום תלמיד, והיא מאמינה כי ”כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו״. בתהליך מובנה גובשו קבוצות המחולקות לרמות. שלוש פעמים בשנה מתקיימים מבחני מיפוי: 60 אחוזים מהמבחן בנויים כמבחן שכבתי משווה ו-40 אחוזים ממנו מותאמים אישית.
בהתאם למיפוי, כל תלמיד משובץ לקבוצה שבה יוכל למצות את יכולתו המתמטית, גם אם הציונים עדיין אינם מראים זאת, מתוך שאיפה למצוינות אישית. לשם מיצוי הפוטנציאל, ההוראה בקבוצות מגוונת ודיפרנציאלית. צורכי התלמידים נבדקים בבחנים חוזרים ונבנית מערכת מתאימה של שיעורים פרטניים.

נוסף על כך, המורים יוצאים לפיתוח מקצועי לקידום הכשרתם בפדגוגיה עכשווית ואיכותית המעצימה את יכולתם לתת מענה לקשת הצרכים. נעשה שימוש גובר והולך בשילוב טכנולוגיה בהוראה – הן בהוראה על ידי מחשב הן במתן משימות מתוקשבות ובהמחשות.
גם ההורים נרתמו לתהליך: הם מקבלים דיווחים שוטפים ומשוב, ומזומנים מעת לעת על פי הצורך. לקידום המצוינות התקיים ערב הורים ייחודי לתלמידי המצוינות בכיתות ז׳–י״ב ובו נערך שיח מורים-הורים להגברת המוטיבציה, הוצגה מצגת על הלימודים ברמות הגבוהות וחשיבותם וכן הוסבר להורים כיצד הם יכולים לעזור לילדיהם.
בשיתוף הצוות, שרית הובילה מהפך בהקבצות החטיבה והתיכון והכפילה את כמות התלמידים המיועדים ל-4–5 יחידות לימוד במתמטיקה. בכל שנה נרשמת עלייה במספר התלמידים הניגשים למבחנים ברמות אלו, ובכיתה י׳ כבר מעל %30 מהתלמידים מיועדים להיבחן ב-4–5 יחידות במתמטיקה.
שרית חונכת ומנהיגה צוות גדול של מורות, צעירות וותיקות, מנחה אותן בתפיסת עולמה זו ודואגת להכשרתן כמורות מובילות.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי בקידום תחום המתמטיקה תוך ליווי אישי והגעה להישגים גבוהים, באופן המשפיע רבות על האווירה בבית הספר – הן בשיפור הביטחון האישי של תלמידים הן בתחושה הכללית של גאוות יחידה.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בטיפוח תחום המתמטיקה בהתאם לאתגר הלאומי.
  • קידום ”והעמידו תלמידים הרבה – לכל אדם ישנה״ – בעקבות השיפור הניכר בהישגים ובגאוות היחידה החלו להצטרף תלמידים רבים שעד כה נמנעו מלהירשם למוסד.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ – בשיתוף ההורים ורתימתם לתהליך החינוכי.


על זאת ועל אמון גדול ואהבה לתלמידים, על דחיפה של כל תלמיד להיכלל בהקבצות הגבוהות ולהצליח, על דרישה בלתי מתפשרת והעמדת סטנדרטים גבוהים ועל הצלחה בתחום המתמטיקה שהביאה להצלחה כללית של בית הספר, מצאנו את הגב׳ שרית זולדן ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: המקום שבו תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל הם אחד