הכירו את מורת המאה שרה זעירא- בן קימון

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמד 11/12/18 11:33 ג בטבת התשעט

הכירו את מורת המאה שרה זעירא- בן קימון
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה ומחנכת, רכזת שכבה
שם המוסד: חמ״ד עמיטל, פתח תקווה
המחוז: תל אביב

היוזמה: העצמת תלמידים – רגשית, ערכית ולימודית

שרה מורה זה 29שנה והינה בעלת כושר ארגון ויכולת הובלת תהליכי עומק. היא מורה מקצועית, מאירת פנים ואכפתית המוּנעת מן האמירה של הלן קי: “לחנך ילד הרי זה לשאת את נפשו בידייך״. היא רואה כל תלמיד כבנה הפרטי, על כל המשתמע מכך, ומהווה דמות משמעותית לתלמידיה. היא דואגת לכל מחסורם, מגינה עליהם בעת הצורך ומשרה עליהם רוגע וביטחון. תחושת המוגנות של התלמידים גורמת לעלייה ניכרת במוטיבציה ללמידה ולרצון לקחת חלק פעיל במשימות חברתיות.

שרה מציבה לתלמידיה רף רוחני-תורני-ערכי גבוה. היא מחנכת את התלמידים על פי חזון החמ״ד וערכיו – עימם היא מזדהה אישית – ומשפיעה על תלמידיה להתנהל לאורם. בין הערכים שהיא מדגישה בולטים ערכי אהבת העם, הארץ והמדינה, וכן קבלת השונה – על ידי שילובם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בכיתתה.
לכל תלמיד בכיתה של שרה “תפקיד חסד״ משמעותי המאפיין את הקו החינוכי שלה, המטפח אחריות אישית ורגישות לזולת. היא משמשת לתלמידיה מאמנת למידה, ומקנה להם כלים למימוש יעדיהם ולהתמודדות עם מכשולים וקשיים.

שרה ניחנה בתכונות חיוביות רבות, בהן לב טוב, רגישות, מסירות, הזדהות ונתינה ללא גבול. היא דואגת לתלמידיה גם מחוץ לשעות הלימודים ומנהלת עימם שיחות אישיות. נוסף לכך היא שומרת על קשר תמידי עם ההורים, דבר הבא לידי ביטוי בבקיאותה בנעשה במשפחות התלמידים ובדאגה לצורכיהם האישיים. ואכן, שרה דואגת באופן אישי שכל תלמיד יקבל את המענה המיטבי שהוא זקוק לו מבחינה לימודית ונפשית, ונלחמת על קבלת הזכויות המגיעות לתלמידיה אף תוך השקעה מכספה הפרטי. תחושת כישלון או חוסר שלווה אצל אחד מתלמידיה ניכרים גם בפניה של שרה; הצלחתם של תלמידיה – הצלחתה.
בזכות רקימת קשרי היכרות וחיבה עם משפחות התלמידים, שרה יוצרת בבית החינוך תחושת משפחה וקהילה. בוגריה מוסיפים לשמור על קשר עימה לאורך שנים, ומגיעים לאירועים בבית הספר כדי להשתתף, להתנדב ולסייע בכל הדרוש.

השפעת היוזמה

  • קידום “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית, המהווה בסיס לאורח חיים של אהבת תורה וקיום מצוות.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר, המושתת על יחסי קרבה ואכפתיות ומתן מענה לכל תלמיד בעקביות.
  • העמקת “ללמוד וללמד״ במתן מענה לימודי מותאם לכל תלמיד ובקיום הוראה דיפרנציאלית, מטפחת ומעצימה, תוך הצבת יעדים גבוהים והשגתם.
  • קידום “והעמידו תלמידים הרבה – לכל אדם ישנה״ בעידוד התלמידים להגיע להישגים, המעניקים תחושת שליחות וגאוות יחידה ומביאים להמשך למידה במוסדות החמ״ד.
  • טיפוח “חמ״ד וקהילה״ בשמירה על קשר חם עם משפחת התלמיד; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ בשמירה על קשר עם הבוגרים ושיתופם בעשייה הבית ספרית.

על זאת ועל היותה מנהיגת חינוך אהובה ומקור להשראה, על השפעה חינוכית רחבה ועל הענקת תמיכה וסיוע לתלמידים, על צניעות ונועם הליכות, על השקעה ללא גבול ועל יצירת קשר אישי עם התלמידים, מצאנו את הגב׳ שרה זעירא - בן קימון ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח.


מדינת ישראל בשבילי היא: התגשמות החלום הציוני של הוריי פלורנס ויעקב בן קימון ז״ל, שעלו ממרוקו בשנת 1995.