הכירו את מורת המאה: שגית הכהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/18 12:26 ה בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: שגית הכהן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה, רכזת חברתית, רכזת מעורבות חברתית
שם המוסד: אולפנת חמ״ד ישי, גבעת וושינגטון
המחוז: התיישבותי

היוזמה: מסע תודעה להכרה עצמית

שגית עוסקת בחינוך במסירות רבה זה 12שנה כמורה ורכזת חברתית באולפנה, הקולטת מגוון רחב של תלמידות מאוכלוסיות שונות: עולות לצד ותיקות, מסורתיות לצד דתיות וחרדיות, ועוד.
שגית יזמה ובנתה פעילות חברתית ייחודית המותאמת לכלל התלמידות ולפסיפס האנושי המיוחד של האולפנה, באופן הנותן ביטוי לכל מגזר ומגזר. פעילות זו מעניקה במה למאפייניהן התרבותיים של תלמידות מרקעים שונים, תוך זיקה לערכי בית הספר וחיבור לתורת ישראל ולמדינת ישראל.
היא מצליחה לחולל שינוי בתודעה הפנימית של התלמידות ולבנות את זהותן האמונית, ביחס לפרט ולכלל. כידוע, המתבגר עובר בעולמו הפנימי טלטלות בתחומים רבים, בהם הזהות האמונית, הזהות החברתית וההכרה באחר ובשונה. מתוך הבנת המורכבות שבתקופה זו יזמה שגית מסעות תודעה להיכרות עם עולמה הפנימי של כל תלמידה.

במסגרת המסע התלמידות מתנתקות מן השגרה הלוחצת והשוחקת ויוצאות אל הטבע, המאפשר שקט פנימי, התמודדות עם אתגרים, פיתוח שיח חופשי וצלילה אל תוך הנפש פנימה. מסעות אלו זוכים להצלחה רבה והם מקדמים את התלמידות באופן משמעותי ותורמים לצמיחתן ולבניית עולמן הפנימי.

שגית שומרת על קשר חם עם תלמידותיה הבוגרות, ואף למדה קורס הדרכת כלות מתוך מטרה להמשיך ולהוות לתלמידותיה כתובת גם בעתיד. היא יוזמת ערבי מפגש ושבתות לבוגרות מתוך תפיסתה החינוכית הרואה חשיבות בשימור הקשר הערכי בעתידה האישי של התלמידה. שגית רואה בעבודתה שליחות ופועלת בצניעות ובענווה, בבחינת “מים שקטים חודרים עמוק״.
היא אהובה ונערצת על תלמידותיה בהווה ובעבר, והשפעתה המבורכת ניכרת עליהן לאורך זמן.

השפעת היוזמה

  • קידום “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית בהובלת מסע לבניית זהות אמונית- חברתית בהתאם לאבני הדרך של החמ״ד.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר בחיבור כל התלמידות לעולם ערכיו של בית החינוך ובפיתוח מסע תודעה ייחודי להכרת סגולותיה של כל תלמידה.
  • הטמעת “ללמוד וללמד״ ביצירת מוטיבציה ללמידה המותאמת ליכולות האישיות ובפיתוח תוכניות להעמקת הלמידה המשמעותית ברוח “לב לדעת״.
  • טיפוח “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ באמצעות פעילות המאפשרת קליטה מיטבית של אוכלוסיות שונות בבית הספר וחינוך לקבלת האחר.
  • קידום “חמ״ד וקהילה״ בחינוך למעורבות חברתית ובשיתוף הורי התלמידות בתהליכים שעוברות בנותיהם; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ בשמירה על קשר חם עם הבוגרות.


על זאת ועל היותה מנהיגת חינוך מוערכת ומשקיעה, על טיפוח נפש התלמידות ועל יוזמה אישית, אכפתיות, אחריות ומסירות, על עבודה ערכית הנעשית מתוך מחויבות ונועם הליכות ועל השפעה ניכרת ומהותית על תלמידותיה לאורך זמן ברוח החמ״ד, מצאנו את הגב׳ שגית הכהן ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח
 

מדינת ישראל בשבילי היא: כיסופים, בית וחלום שמתגשם!