הכירו את מורת המאה: רחל אבידן

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 09/12/18 11:51 א בטבת התשעט

הכירו את מורת המאה: רחל אבידן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה ומחנכת, רכזת מעברים ועורכת עיתון בית הספר
שם המוסד: חמ״ד תורני סגולה, בני ברק
המחוז: תל אביב

היוזמה: קליטה מיטבית של ילדי הגן העולים לכיתה א׳

רחל עוסקת בעשייה חינוכית זה 30שנה ושימשה בשורה של תפקידים במקצועיות רבה. כיום היא מחנכת כיתה ג׳, רכזת מעברים ועורכת את עיתון בית הספר. בשנים קודמות ריכזה את תחום האוריינות והייתה שותפה פעילה בצוות בחכמ״ה. בזכות מסירותה הרבה, האכפתיות, ההשקעה בכל תלמיד והקשר שהיא מקפידה לטפח עם ההורים, רבות המשפחות הבוחרות לשלוח את ילדיהן להתחנך בבית הספר.

כרכזת מעברים רחל בנתה מערך שלם המבטיח מעבר מיטבי מהגן לבית הספר בהתאם לצורכי הילד, תוך ראייה הוליסטית של כל הנדרש לו. לשם כך היא נפגשת עם גננות והורים ומטה להם אוזן קשבת, ומלווה ברגישות ובעדינות את הילדים הנכנסים לראשונה בחייהם בשערי בית הספר. אישיותה החמה והקורנת ופועלה להצלחת תהליך הקליטה אכן מסייעים באופן משמעותי לקליטה מיטבית של הילדים ולאמונה בעצמם וביכולותיהם, אמונה הבאה לידי ביטוי בהישגיהם הגבוהים בהמשך דרכם. במשך כל תקופת המעבר היא משקיעה בילדים ודואגת לקליטתם מתוך נועם הליכות, יצירתיות וחדשנות. רחל יזמה הקמת מכינה לילדים העולים לכיתה א׳, המאפשרת מעבר רציף, טבעי וחלק. במכינה רחל מובילה פעילויות מגוונות לקראת הכניסה לבית הספר. שותפיה לצוות בית החינוך וכלל תלמידי בית הספר נרתמים בעידודה לסייע בהפעלת המכינה. בהדרכתה, ילדי כיתה ו׳ חונכים את ילדי הגן במיזם “אח בוגר״. נוסף על כך היא מקיימת ערבי במ״ה וחוגי בית, חונכות אישית של ילדי כיתה א׳ בתחילת השנה, קבוצות לימוד משותפות לילדי כיתות ה׳–ו׳ ולילדי הגן והכנת יצירות בנושא השנתי. היא עומדת בקשר קרוב עם הגננות בנושא המעברים ואף פונה להורי התלמידים בבית הספר ומבקשת את עזרתם בגיוס הורים נוספים לעזרה ברישום. בזכות פועלה הרב והתעקשותה שלא לוותר על שום ילד, משפחות רבות שנהגו בעבר לשלוח את ילדיהן למסגרות חינוך חרדיות בעיר בוחרות כיום לשלוח אותם ללמוד בחמ״ד תורני סגולה.

רחל הינה דמות משמעותית ביותר בבית החינוך, והיא רואה בו בית שני. היא מתחדשת ומחדשת ומהווה דוגמה לחברי הצוות, המעריכים מאוד את עבודתה.

השפעת היוזמה

  • קידום יעדי החמ״ד המהווים בסיס להשגת מטרת העל “בית חינוך כמשפחה״.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר המושתת על יחסי קרבה ואכפתיות, ביצירת גשרים בין הגן לבית הספר, ובהעצמת התלמידים, השותפים לשיווק בית הספר ולקליטה מיטבית של ילדי הגן.
  • קידום “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בחיזוק החינוך הממלכתי דתי בעיר ובטיפוח הקשר  בין גן הילדים לבית הספר, ליצירת המשכיות במוסדות החמ״ד.
  • קידום “חמ״ד וקהילה״ בקיום ערבי במ״ה ובייזום והוצאה לפועל של פרויקטים המשתפים מגוון גורמי קהילה.

על זאת ועל היותה מנהיגת חינוך מוערכת, על עבודה ערכית הנעשית לאורך שנים במסירות ובמחויבות, על אהבה ונועם הליכות ועל התחדשות והתמדה, על היותה אבן שואבת לתלמידים ועל קידום משמעותי של היעד “והעמידו תלמידים הרבה״, מצאנו את הגב׳ רחל אבידן ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: המולדת והבית, היא אדמת הקודש בה אני מחנכת את ילדיי ותלמידיי.