הכירו את מורת המאה: פרח מהדקר

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 02/12/18 16:55 כד בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: פרח מהדקר
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת כיתה א׳
שם המוסד: בית הספר חמ״ד רבי עקיבא, אור עקיבא
מחוז: חיפה

היוזמה: הוראה חדשנית להעמקת הישגי הלמידה בשפה וביהדות

זה עשרים ושבע שנה פרח עוסקת בחינוך. לאורך שנות עבודתה שימשה גם רכזת כיתות ב׳–ג׳ ורכזת שכבה. היא רואה בתפקידה שליחות ומקדישה לעבודתה שעות רבות. היא מתחדשת ומחדשת, לומדת ומשתלמת דרך קבע ומכוונת מטרה – ללמוד וללמד. פרח אינה מוותרת על שום תלמיד ודואגת גם לפרטים הקטנים ביותר.

פרח מכוונת את מעשה ההוראה למצוינות אישית. הדבר בא לידי ביטוי בהשקעתה הרבה בלמידה תמידית ובהרחבת ידיעותיה בתכנים חדשניים ושילובם של אלה במעשה ההוראה היום-יומי בכיתה, תוך התייחסות עקבית לשונות בין התלמידים ולמגוון האוכלוסייה בכיתה. גם כאשר נגלים חסמים היא אינה מוותרת ומוסיפה לחתור לכיוון המצוינות. לשם כך היא מקדישה שעות רבות בהשתלמויות, בתכנון ובביצוע, תוך הערכה ובקרה של הלמידה ושיתוף מלא של הנהלת בית הספר וההורים.

פרח נותנת מענה אישי לצרכים הייחודיים של כל תלמיד, ועבודתה מתאפיינת בעקביות ובמסירות אין קץ. היא מעודדת את תלמידיה לשאוף למצוינות אישית, ויחסה אליהם ואל הוריהם מתאפיין בנועם הליכות ובמתן כבוד. פרח מורה אהובה על תלמידים והורים כאחד. ההורים מעריכים ומוקירים את מסירותה ואת עבודתה החינוכית ושמחים להפקיד בידיה את חינוך ילדיהם. פרח חולקת מניסיונה עם מורים חדשים, מלווה אותם ותומכת בהם ברצון – בצניעות ובשקט האופייניים לה. היא נכונה תמיד להירתם ולסייע לכל משימה למען קידום התלמיד בפרט ובית החינוך בכלל. בהליכותיה הנאות ובאישיותה הכובשת, פרח מהווה מודל לחיקוי והערכה בקרב כל המורים וצוות החינוך.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר המבוסס על מיצוי סגולות התלמיד ועידודו להשיג הישגים ולשאוף למצוינות.
  • העמקת “ללמוד וללמד״ על ידי התחדשות תמידית, שאיפה למצוינות ויצירת אווירה לימודית המשפיעה על כלל התלמידים, וכן על ידי קידום תוכניות לימודיות בבית הספר.
  • טיפוח “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בחיזוק הקשר למוסד החינוך, כבסיס חינוכי ערכי לחינוך הממלכתי דתי.
  • טיפוח “חמ״ד וקהילה״ ביצירת קשר מיטבי עם ההורים, השותפים לתהליך החינוכי.

על זאת על היותה מופת למילוי תפקיד חינוכי בנאמנות, על תרומתה לקידום הלמידה במסירות ובאהבה ועל נכונות לסייע בפעילויות חינוכיות וחברתיות, על ארגון מופתי של סדרים כיתתיים ואישיים ועל עקביות בהשגת יעדים, מצאנו את הגב׳ פרח מהדקר ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: בית חם ומקום לבנות (דור עתיד) ולהיבנות.