הכירו את מורת המאה: מלי עוגן

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 28/10/18 08:45 יט בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: מלי עוגן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת, רכזת הגיל הרך
המוסד: בית הספר חמ״ד אקולוגי הרמב״ם, אשקלון
מחוז: דרום


היוזמה: קידום אקלים חינוכי מיטבי בכיתות לקויי למידה


מלי עוסקת בחינוך זה עשרים ושמונה שנה. כמדריכת גננות במסלול הגיל הרך היא מתמקדת בתחום פיתוח השפה והאוריינות. בעבודתה כמדריכה פיתחה תוכנית ליצירת רצף בין הגנים לבתי הספר, ובכך פעלה להעמקת היעד “והעמידו תלמידים הרבה״.

בעבודתה בבית הספר מלי מקדמת את כיתת לקויי הלמידה מתוך שמחת העשייה. הבסיס לעבודתה הוא מיצוי סגולות התלמיד, לקידום כל ילד בהתאם ליכולותיו וכישרונותיו. מלי פועלת לשילוב תלמידים בעלי לקויות למידה במסגרת הכיתות בבית הספר. היא מתאימה תוכניות לפיתוח כל תלמיד, מפתחת קשר אישי ושיחות אישיות במטרה ליצור יחסי קרבה ואכפתיות ופועלת תוך מיפוי הקשיים והחוזקות של כל תלמיד. בדרכי פעולתה אלו מלי יוצרת אקלים חינוכי מיטבי בכיתה, באופן המשפיע על מערך בית הספר הכולל.

בבית הספר הילדים מטפחים גינה של צמחי מרפא המבוססת על שיטת הרפואה של הרמב״ם. תלמידי בית הספר משתתפים בפיתוח גינה קהילתית, מתחנכים לאחריות בטיפוח הגינה ודואגים להאכלת בעלי החיים – כל זאת במטרה לחנך לאמונה ביכולת ולביטחון במסוגלות האישית.
מלי שוקדת על קידום ההישגים הלימודיים של תלמידיה. בד בבד, היא דואגת לפיתוח מקצועי לשם העשרת דרכי ההוראה- למידה, ולפיתוח הוראה איכותית ופדגוגיה חדשנית. היבט נוסף המהווה בסיס לפועלה של מלי הוא ההיבט החברתי-ערכי.

מלי פועלת לחינוך ערכי, לטיפוח מידות ולהעצמת אישיות תלמידיה. נוסף לכך היא פועלת לקידום ההיבט הארגוני – בכיתה ובבית הספר – תוך שילוב גורמי קהילה ויצירת שגרות עבודה הבאות לידי ביטוי בתוכניות בית הספר לסוגיהן.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית על פי חזון החמ״ד, המבקש להנחיל את ערכי עם ישראל, תורתו וארצו כבסיס ללמידה הבאה לידי ביטוי בחיי היום-יום של התלמיד.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המבוסס על יחסי קרבה ואכפתיות, תחושת שייכות, מוגנות ומסוגלות אישית.
  • קידום העמקת ערכי “ללמוד וללמד״ ברוח “לב לדעת״ לקידום למידה משמעותית, הוראה איכותית ופדגוגיה חדשנית.
  • קידום “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ תוך יצירת רצף ופיתוח דרכי הכלה וקליטה מיטבית של כל תלמיד המבקש להתחנך לאורם של ערכי משנת החמ״ד.
  • קידום “חמ״ד וקהילה״ בטיפוח היעד “שיתוף עם גורמי הקהילה״ כשגרת עבודה בבית הספר.

על זאת ועל יזמות והובלת חדשנות ערכית, פדגוגית וחברתית, על שמחת העשייה וחדוות הדעת ועל מסירות ואחריות מרבית, על קידום תלמידים בעלי צרכים מיוחדים במאור פנים ומתוך אמונה ביכולות ועל היותה מודל למנהיגות חינוכית בקרב צוות החינוך המיוחד ובכלל, מצאנו את הגב׳ מלי עוגן ראויה לתואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: העוגן והחוסן לכל העולם כולו