הכירו את מורת המאה: ליליאן לטין

ליליאן לטין יזמה אימון פדגוגי חדשני ככלי להעצמה וללמידה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/18 10:41 ח בתמוז התשעח

הכירו את מורת המאה: ליליאן לטין
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה לתחום הדעת מדעים ורכזת מדעים וחדשנות פדגוגית

שם המוסד: תיכון חמ"ד ראשית- עירוני ח', תל-אביב

שם המחוז: תל אביב

היוזמה: אימון פדגוגי חדשני ככלי להעצמה וללמידה

ליליאן עוסקת בשליחות החינוכית מזה 18 שנה. היא מורה מסורה ואחראית העובדת מבוקר ועד ערב, מקפידה על התפתחות מקצועית ועוסקת בחדשנות פדגוגית בתיכון ראשית בנים, לאחר שניהלה במשך שנתיים את התחום הפדגוגי בתיכון ראשית בנות.

לילאן מחנכת כיתת מופ"ת ואחראית על תוצרים פדגוגיים. הובילה את תלמידיה להישגים גבוהים ביותר במבחני המיצ"ב במדעים, ההישגים הגבוהים ביותר ברשת אמי"ת. במשך השנים זכתה לפרסים מטעם עיריית ת"א- יפו על עבודות חקר שהגישו תלמידיה ובעבר הייתה שותפה בצוות מו"פ בניסוי מטעם גף ניסויים ואף לימדה מורים חדשים ותרמה להם רבות מניסיונה. היא בעלת יכולות ניהול מרשימות והדבר בא לידי ביטוי בעבודתה בבית הספר. כיום עוסקת ליליאן בפיתוח חדר יזמות שיעסוק בסוגית הזהות.

ליליאן יזמה והטמיעה בבית הספר פרויקט הלקוח מתחום האימון במסגרתו מגויסים הילדים ללמידה והופכים בעצמם למובילים פדגוגיים. התלמידים לומדים באופן פרטני עם המורה את החומר הנלמד במדעים ומלמדים אותו יחד עמה בכיתה. הם  בודקים מבחנים ונותנים משוב לחבריהם. התלמידים המאמנים נושאים תג של מאמן ומסייעים בביצוע המשימות הנדרשות במהלך השיעור. בימים אלו שוקדת ליליאן על כתיבת חוברת האמורה לצאת בעתיד לאור ובה עיקרי היוזמה החדשנית הזו. בזכות יוזמה חשובה זו תלמידים בעלי דימוי עצמי נמוך מועצמים ונרתמים ללמידה ומקבלים הזדמנות להוכיח עצמם שהם מסוגלים ללמוד וללמד. מתלמידים שאינם לומדים הפכו למלמדים בעצמם ובכך חווים למידה פדגוגית משמעותית. הפרויקט מתוכנן להתרחב בעתיד גם למקצועות נוספים.


ליליאן מורה בעלת מעוף ויצירתיות המוסרת נפשה למען בית הספר, מזדהה עם ערכי החמ"ד ומקדמת אותם הלכה למעשה. היא  מובילה מהלכים פדגוגיים ערכיים, חדשניים ופורצי דרך. השפעתה ניכרת ברמה מערכתית והיא מהווה דוגמא ומופת במעשיה ובמסירותה למען התלמידים.

השפעת היוזמה:

  • קידום היעד "חזון החמ"ד ממחולל מציאות- פיתוח זהות ציונית דתית" בפיתוח תחושת חיבור לזהות הציונית דתי
  • טיפוח אקלים מיטבי בבית הספר בהעצמת התלמידים ויצירת חוויית למידה מעוררת עניין והמאפשרת מיצוי סגולות התלמיד.
  • קידום היעד "ללמוד וללמד" בקידום למידה משמעותית ופיתוח שיטות למידה ייחודיות, בהגברת המוטיבציה ללמידה וקידום תכניות הוראה חדשניות המעצימות את השאיפה ללמוד, להשקיע ולהגיע להישגים.
  • העמקת היעד "לכל אדם ישנה- והעמידו תלמידים הרבה" במציאת נקודות חוזק בקרב כל תלמיד.

על זאת ועל תרומה רבת שנים, על עבודה מאומצת, על הטמעת יעדי החמ"ד באופן מערכתי, על הובלת מהלכים פדגוגיים ערכיים חדשניים ופורצי דרך, על יצירת דרכי הוראה מגוונות, על התלהבות והתחדשות מקצועית, מצאנו את הגב' ליליאן לטין ראויה לקבל את התואר "מורת המאה" ה'תשע"ח.

"מדינת ישראל בשבילי היא יצירה עצמית ישראלית. במחשבה ובתוקף החיים והמפעל. אי אפשר לישראל אלא בארץ ישראל." (הרב קוק)