הכירו את מורת המאה: לאה שחר

לאה שחר יזמה את "בראשית"- פרויקט העצמה וליווי רגשי ומקצועי לגננות חדשות

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 07/10/18 11:04 כח בתשרי התשעט

הכירו את מורת המאה: לאה שחר
צילום: יחצ

תפקיד: מדריכת אח"מ (אקלים חינוכי מיטבי) ויועצת בגיל הרך

מחוז: חיפה

היוזמה: "בראשית"- פרויקט העצמה וליווי רגשי ומקצועי לגננות חדשות

לאה הינה יועצת ומדריכה מקצועית בעלת ותק של 27 שנה. היא רואה בתפקידה שליחות חינוכית ופועלת במסירות להעצמת גננות וצוותי חינוך בגנים ובבתי הספר בהם היא מדריכה שעבורם היא מהווה כתובת לכל בעיה ושאלה מבחינה מקצועית ורגשית בכל עת גם לאחר שעות העבודה.

לאה שניחנה בנשמה גדולה ובנתינה ללא גבולות, בנכונות להוביל יוזמות חדשות למול האתגרים והקשיים, קשובה ונעימה, בעלת יצירתיות ומעוף, יכולת הבנה והכלה ותכונותיה אלו הפכו אותה למדריכה אהובה ומובילה במחוז שדרכיה דרכי נעם ונתיבותיה שלום.

ה"אני מאמין" שלה הוא מתן אמון במודרכים וביטחון מלא ביכולתם לצמוח ולעלות מעלה. בזכות הדרכתה המקצועית חלה עליה משמעותית בנתוני המיצ"ב של בתי הספר בהם היא מדריכה. היא זוכה להערכה רבה הן מצד המודרכים והן מצד המנהלים והממונים עליה.

לאה היא הרבה יותר ממדריכה ויועצת. היא יוצרת קשרים בין-אישיים מיטביים ונוסכת ביטחון עצמי באנשים עמם היא עובדת. היא יזמה את פרוייקט "בראשית" במסגרתו היא נפגשת אחת לשבוע עם הגננות החדשות במערכת ומעניקה להן יחס תומך ומעצים. כמו כן היא גם מגיעה לגני הילדים כדי לסייע ביצירת אקלים מכיל ומאפשר במרחב העבודה של כל גננת. היא מקיימת תצפיות על עבודת הגננת, מסייעת ומכוונת ככל הנדרש מתוך דיאלוג עם צוות הגן וההורים.  

בנוסף הובילה יוזמה בנושא כישורי חיים וחינוך לבריאות בפיילוט מחוזי יחיד מסוגו. היא מקיימת ומקדמת פעילויות שונות וביניהן ערבי במ"ה להורים, סדנאות ומפגשים לילדי הגן במטרה לייצר שפה אקלימית מיטבית ולרתום את ההורים כשותפים לדרך. לאה

השפעת היוזמה:

  • קידום חזון החמ"ד מחולל מציאות- פיתוח זהות ציונית דתית על ידי עבודת הדרכה המחוברת ליעדי החמ"ד.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר בליווי צוותים וקיום דיאלוג מיטבי עם צוותים, הורים וגורמי פנים וחוץ.
  • קידום יעד "ללמוד וללמד"  בהבאה לשיפור נתוני המיצ"ב.
  • טיפוח היעד "לכל אדם ישנה- והעמידו תלמידים הרבה" על ידי עזרתה הרבה בהעצמת הגנים וחיזוק הדימוי שלהם בקהילה.

על זאת ועל היותה מדריכה מוערכת בקרב צוותי חינוך, על עבודתה המסורה הנעשית לאורך שנים במסירות, בהשקעה רבה ובמחויבות, על בניה וטיפוח של יוזמות חינוכיות, על עשיה משמעותית ועל היותה מודל לחיקוי מצאנו את הגב' לאה שחר ראויה לקבל את התואר "מורת המאה" ה'תשע"ח.

"מדינת ישראל בשבילי היא הבית האחד ואין שני – לי, לבני משפחתי ועמי – כבת להורים ניצולי מחנות אושוויץ ושוטטהוף וכבת לאבא מעפיל באניית אקסודוס."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן