הכירו את מורת המאה: יעל פארן

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 19/12/18 16:01 יא בטבת התשעט

הכירו את מורת המאה: יעל פארן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת בכיתות החינוך המיוחד
המוסד: חמ״ד תורני גולן, חיספין
מחוז: צפון

היוזמה: הוראת שטח המבוססת על חקר והתנסות אישית

יעל עוסקת זה שלושים ושתיים שנים בחינוך ומצטיינת בהמשך התפתחותה המקצועית למרות היותה מורה ותיקה, מנוסה ובעלת ידע רב. היא בעלת רוחב אופקים וגישה חינוכית מתקדמת וחלוצית.
יעל שותפה פעילה ומשמעותית בפעילות הבית ספרית ונכונה תמיד לכל משימה. יעל מובילה את תלמידי החינוך המיוחד מתוך אמון ביכולותיהם ופועלת באופן מקצועי ואוהב לשילובם, לפיתוח תחושת המסוגלות שלהם ולקידום הישגיהם הלימודיים.
יעל מלמדת בדרך החקר וההתנסות האישית ובכך היא נוטעת בתלמידים ביטחון בכישוריהם ובחוזקותיהם. בשיתוף עם תלמידי החינוך המיוחד בנתה יעל מרחבי רוגע והעצמה, המהווים בעבור התלמידים מקום בטוח ומוגן ומסייעים להם להתמודד עם קשיים וחששות ולהתגבר על אתגרים. במרחבים אלה נוצר שיח מכיל ומשתף שבו ניתן מענה לכל צורך, נלמדים כלים שונים בהלימה לתוכניות כישורי החיים, ובעיקר – מתפתח יחס של קרבה, אכפתיות ואמון.
בין השאר, התלמידים לומדים לבטא תסכולים בדרך מכובדת וראויה, למנוע אלימות ולכבד את המרחב האישי של תלמידים אחרים.
כמו כן, הם לומדים לקבוע לעצמם את נורמות ההתנהגות במרחב הכיתתי ומחזקים זה את זה באמצעות ביטוי החוזקות האישיות. מתוך שאיפה לאקלים חינוכי מיטבי ועל מנת לתת מענה לצורכי תלמידים שונים יעל מפעילה את מרכז החי של בית הספר במסירות ובמקצועיות רבה לאורך שנים. המרכז משמש מוקד רגיעה והעצמה אישית בעבור כלל התלמידים.
בהליכותיה ובאהבתה לתלמידים, ביכולותיה המקצועיות ובאמונתה ללא גבול בכל תלמיד, יעל מצליחה להוביל לעשייה משמעותית מתוך חדוות הדעת ומיצוי היכולות.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המושתת על מיצוי סגולות התלמיד, חיזוק תחושת המסוגלות והשייכות ושמחת העשייה.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בהעמקת דרכי הלמידה המשמעותית ברוח ”לב לדעת״ ובהשקעה פורצת דרך בתלמידי החינוך המיוחד.
  • קידום ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בהכלת כלל התלמידים, במתן מענה לשונה ובהענקת תחושת שייכות.


על זאת ועל פיתוח דרכי הוראה-למידה מגוונות, על מסירות ואחריות ועל היותה דוגמה אישית, על קידומן של יוזמות חדשניות ומעוררות השראה ועל התפתחות מקצועית מתמדת, מצאנו את הגב׳ יעל פארן ראויה לתואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: בית. זוכה להלך בה בזכות הוריי ואבותיי שלא הפסיקו לחלום עליה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן