הכירו את מורת המאה: טל אטיאס

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 15/11/18 09:50 ז בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: טל אטיאס
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: יועצת חינוכית, מדריכת מיניות ומניעת פגיעה במחוז מרכז, מדריכה ארצית לחינוך
ערכי על-יסודי בחמ״ד
המוסד: חמ״ד אריאל, רעננה
מחוז: מרכז

היוזמה: פיתוח מקצועי ליועצים בתחום המיניות הבריאה

זה שבע שנים טל עוסקת בתחומי הייעוץ במערכת החינוך במגוון תפקידים. טל משמשת יועצת חינוכית בבית הספר, תפקיד שהיא ממלאת באהבה רבה לכל תלמיד, תוך ליווי מקצועי לצוות ולהורים. סגנון עבודתה של טל ייחודי; היא משלבת עבודה מערכתית-תהליכית עם ליווי פרטני לכל תלמיד ומשפחתו, תוך דיאלוג אישי ושיח ערכי. נוסף לכך היא פועלת לפיתוח המיצוי והמצוינות בקרב קהילת בית הספר כולה.


טל משמשת גם מדריכה ארצית להטמעת התפיסה המערכתית של שילוב ערכים בתחומי הדעת. במסגרת תפקידה זה פועלת היא לפיתוח הוראה ערכית של משנת החמ״ד בתוך מקצועות הדעת השונים, כחלק בלתי נפרד מנושאי הלמידה.

זאת ועוד, טל היא מדריכה מחוזית המופקדת על תחום החינוך למיניות בריאה במוסדות החמ״ד במחוז המרכז. במסגרת זו טל שותפה בצוות מדריכות ארצי המפתח תוכנית ליבה להטמעת התחום. טל מדגישה מחד גיסא את היבט ה״סור מרע״ – הכולל טיפול של המדריכות במקרי פגיעה והתעללות, ומאידך גיסא את היבט ה״עשה טוב״ – במסגרתו ננקטים מהלכים חינוכיים לטיפוח ערכֵ י משפחה וזוגיות ולבניית מודל של משפחתיות מיטבית. כל זאת היא עושה במקצועיות רבה ובחתירה לשלמות, מתוך שאיפה להטמעת חזון החמ״ד, המבקש לחנך לערכי תורת ישראל ועם ישראל, ומתוך רלוונטיות לחיי תלמידי החמ״ד ברוח “בית חינוך כמשפחה״.
בעבודת הדרכה זו הגתה טל תוכנית הכשרה ופיתוח מקצועי להעמקת נושא החינוך למיניות בריאה וחיי משפחה ברוח החמ״ד.

בתוכניתה טל מקדמת שיח פתוח להגברת חשיבות העיסוק בנושא, כמנוע נוסף המעשיר את מודעות התלמיד ותחושת המוגנות האישית שלו ומקדם תחושת מסוגלות עצמית ושייכות. את התוכנית שהגתה לומדים היועצים החינוכיים של בתי הספר במחוז, תוך ליווי אישי שמעניקה טל לכל יועץ ומוסד חינוכי. על בסיס תוכניתה נבנית מסגרת עבודה המותאמת לכל קהילה ובית ספר, מתקיימת למידת עמיתים מחוזית משתפת המעמיקה את התכנים המגוונים ומסייעת במיקוד בית ספרי, נבנים מודלים להטמעה הנלמדים במשותף, ומועשר ארגז הכלים של בעל התפקיד בכל מוסד.
כל אלה גורמים לצוות הייעוץ החינוכי להתמקצעות ולחדוות העשייה. נושאי תוכן אלו מועברים לצוותי החינוך בבתי הספר לשם העמקת הטמעתה של התפיסה החינוכית ויישומה בחיי היום-יום של תלמידי החמ״ד ומשפחותיהם.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית בהנחלת ערכי חזון החמ״ד, באופן הבא לידי ביטוי בתחומי החינוך הערכי-רגשי במקצועות הדעת ובכל הוויית בית החינוך.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר, המבוסס על שותפות בתהליכי עומק חינוכיים רגשיים, מתוך יצירת דו-שיח מקדם בין תלמידים למורים ומתוך פיתוח מקצועי והעצמה של הצוות החינוכי, לחיזוק תחושת השייכות בקרב כלל באי בית הספר.


על זאת ועל היותה דמות משמעותית להיוועצות, על אחריות ומקצועיות ועל פעילות ייחודית בראייה מערכתית תוך יצירת חיבורים ושותפויות, על הירתמות לכל הנדרש ועל פיתוח חדשנות בהטמעת תפיסות ערכיות-רגשיות בהתאמה לרוח החמ״ד, מצאנו את הגב׳ טל אטיאס ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: ייצוג ליחסים עמוקים הקושרים בקשר בל יינתק זכות, מהות וזהות.