הכירו את מורת המאה: חיה בן שמעון

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 04/12/18 09:43 כו בכסלו התשעט

הכירו את מורת המאה: חיה בן שמעון
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: יועצת חינוכית ומדריכת חינוך אישי
שם המוסד: תיכון חמ״ד הראל, בת ים
המחוז: תל אביב

היוזמה: קידום האקלים הבית ספרי והמחוזי לאור חזון החמ״ד

חיה הינה יועצת חינוכית פורצת דרך ויצירתית זה 15שנה. במסגרת עבודתה היא מפתחת רעיונות ייחודיים וחדשניים ומשתפת בהם את כלל היועצים החינוכיים במחוז. היא מספקת למורים ולצוותי החינוך כלי עבודה יעילים ומעצימה את התלמידים – בעיקר תלמידים מאתגרים. היא תורמת רבות ליצירת אקלים מיטבי בבית הספר ומהווה דמות מפתח משמעותית.

המוטו של חיה הוא: “יש לך כנפי רוח, דע לנווט אותם למקומות מצוינוּת״. היא מאמינה כי לכל תלמיד יש “כנפי רוח״ – חוזקות שיש להעצים. במסגרת הוראת כישורי חיים היא מלמדת את התלמידים להשתמש בכישוריהם החברתיים; היא מעלה בפניהם דילמות לדיון, מעודדת אותם לחשוב על פתרונות, וכך גורמת לתלמידים לחשוף בעצמם את הרצון להצליח.
חיה מעבירה השתלמויות למורים ומקיימת הדרכות לקידום אקלים חינוכי מיטבי. היא פיתחה מספר תוכניות המשפיעות על האקלים הבית ספרי והייתה שותפה בצוות ההיגוי שלהן, בהן למשל תוכנית העוסקת בעיצוב התנהגות, אשר הופצה ברחבי המחוז ומשמשת יועצים רבים. כמו כן היא נטלה חלק משמעותי בכתיבת תוכנית לפיתוח חוזקות ותרמה רבות להוצאתה מן הכוח אל הפועל.

יועצים רבים רואים בחיה כתובת שאפשר לפנות אליה בכל נושא ועניין. היא נוטלת חלק בכל תחומי העשייה החינוכית- ייעוצית ומטמיעה אותם בחלוציות, בזכות היותה בעלת השפעה רבה על בתי הספר שהיא מדריכה. נוסף על אלה, היא חברה בצוות המוביל של יועצי החמ״ד במחוז תל אביב ומסייעת בקידום מגוון נושאים בתחום הייעוץ החינוכי.

חיה תורמת רבות לכלל יועצות החמ״ד במחוז ונכונה לתרום מזמנה וממרצה להובלת נושאים ייחודיים של החמ״ד, כגון כישורי חיים, במ״ה, חוזקות, חינוך אישי וקידום אקלים. היא שותפה בהובלת מיזמים מערכתיים כוללים לפיתוח האקלים בשיתוף עם מדריכים נוספים במחוז.

חיה, המצטיינת בהתפתחות מקצועית, מוכנה להיות שותפה בכל משימה חדשה ומאתגרת. היא בעלת “ראש גדול״ ויצירתיות, ומשכילה להפגין רגישות רבה כלפי הסובבים אותה.

השפעת היוזמה

  • קידום “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית באמצעות פיתוח תעודת זהות אישית לכל תלמיד.
  • יצירת אקלים חינוכי מיטבי המהווה אבן יסוד לתהליכי למידה וצמיחה, תוך שיתוף משפחת התלמיד בהליך החינוכי.
  • טיפוח “ללמוד וללמד״ ביצירת מוטיבציה ורצון להצלחה בלימודים בקרב התלמידים.
  • קידום “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בעידוד המשך הלמידה על פי רוח ישראל סבא במוסדות החמ״ד.
  • העמקת “חמ״ד וקהילה״ בהדרכת ההורים ובשיתוף משפחות התלמידים בתהליכי ההוראה ובמגוון הפעילויות.

על זאת ועל מסירות והשקעה חינוכית ללא גבול, על רתימת שותפים מתוך אכפתיות ומקצועיות, על מחויבות ואחריות ועל יצירתיות וחדשנות בפיתוח יוזמות פורצות דרך המאפשרות התקדמות והצבת אתגרים וצליחתם בבית ספרה ובמחוז, מצאנו את הגב׳ חיה בן שמעון ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח
 

מדינת ישראל בשבילי היא: עוגן.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן