הכירו את מורת המאה: ורד הירש

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 21/10/18 09:58 יב בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: ורד הירש
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה ומדריכה ארצית בתחום הדעת מתמטיקה
מוסד: חמ״ד נועם בנות קריית משה, ירושלים
מחוז: מנח״י

היוזמה: ”לב לדעת״ – ידע מצמיח חינוך בהוראת המתמטיקה

ורד מורה מובילה ומדריכה מצטיינת במתמטיקה זה 34 שנים. בשנות עבודתה הביאה לקידום ההישגים במתמטיקה הן בבית ספרה הן במחוז, הודות להשקעתה הרבה.
ורד נענית לכל אתגר ומשימה ועוסקת במטה בפיתוח פעילויות מתמטיקה המשלבות חשיבה מסדר גבוה ומובילות לפיתוח שיח מתמטי מיטבי בכיתה. היא מעבירה השתלמויות במתמטיקה הממוקדות בהעשרת הידע המתמטי ובחדשנות פדגוגית.

בעבודתה המסורה ורד מגלה אכפתיות ומעורבות כלפי כל אחת מתלמידותיה ושואפת לתת להן מענה בפעילויות העשרה ומצוינות או בתוכניות תגבור. היא רואה חשיבות רבה בהוראת תחום המתמטיקה, מפתחת את יכולת החשיבה של תלמידותיה, תומכת בתהליכים המגדירים את יכולותיה של כל אחת מהתלמידות ומציבה יעדים להתקדמותה המתמדת.

ורד מקדמת בבית הספר לימוד על פי עקרונות ”לב לדעת״ – ידע מצמיח חינוך – בתחום המתמטיקה.
זאת על ידי הוראה מבוססת נתונים, שימוש בדרכי הוראה חדשניות המותאמות לתפקודי הלומד ומקדמות את הישגיו ובניית תוכניות למידה אישיות. ורד שותפה פעילה בצוות המורים למתמטיקה, עוזרת ומשתפת בכל החומרים שהיא מפתחת, ומעורבת בבניית שיעורים מיטביים, בצפייה ובלמידת עמיתים.

למרות היותה מורה ותיקה, ורד מוסיפה ללמוד, להשתלם ולהתחדש – והדבר מתבטא בדרכי ההוראה-למידה שהיא מובילה. היא משתמשת בכלים טכנולוגיים להעשרת הלמידה וההוראה, כך שכל תלמידיה והמורים בהדרכתה מתברכים מידיעותיה וכישוריה.
נוסף על כל אלה היא עוסקת באישור ספרי לימוד במשרד החינוך ומסייעת בכך לפתח את דור העתיד של עזרי ההוראה.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר במיצוי סגולותיה של כל תלמידה באמצעות תוכניות הלמידה האישיות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בטיפוח ערכי למידה משמעותית ברוח ”לב לדעת״.
  • קידום ”והעמידו תלמידים הרבה – לכל אדם ישנה״ במתן מענה המותאם למגוון רחב של תלמידות, המוצאות כך את מקומן בבית הספר.


על זאת ועל נאמנות, חריצות, דייקנות ומוסר עבודה גבוה במיוחד, על השקעה מעבר לשעות העבודה ועל התחדשות מתמדת, על מעורבות בקהילת למידה בית ספרית, על עבודת צוות וחדשנות פדגוגית ועל אחריות, מסירות ואכפתיות, מצאנו את הגב׳ ורד הירש ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: המקום בו אני מרגישה בבית