הכירו את מורת המאה: דינה קולה

דינה קולה יזמה את- "שמרי נפשך״ – להעצמת החוסן ותחושת המוגנות האישית

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 07/11/18 11:49 כט בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: דינה קולה
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: יועצת חינוכית, מורה לתחום הדעת מתמטיקה
המוסד: אולפנית חמ״ד אורט טבריה
מחוז: צפון

היוזמה: ”שמרי נפשך״ – להעצמת החוסן ותחושת המוגנות האישית

דינה עוסקת במלאכת החינוך זה ארבעים שנה, מהן עשרים ושש שנים באולפנית חמ״ד טבריה כיועצת חינוכית ומורה לתחום הדעת מתמטיקה. בכל תפקידיה היא פועלת מתוך שמחת העשייה, אהבת התלמידה, נתינה ומסירות.
אף כשחלתה לפני מספר שנים המשיכה לעבוד במסירות ובאופן מיטבי וברוך ה׳ החלימה. דינה מלמדת מתמטיקה בקבוצות הוראה קטנות במטרה להגיע אל כל בת ולקדמה בהתאם ליכולתה. היא מפעילה את כישוריה כיועצת ומגבירה את האמון של תלמידותיה בעצמן וביכולתן תוך שהיא בונה ”סרגל מאמץ הדרגתי״ לכל תלמידה ותלמידה: המשימות הראשונות ניצבות בדרגת קושי נמוכה יחסית ומזכות את התלמידה בציונים גבוהים יחסית, ובכך נוצר בסיס לתחושת הנעה ורצון למימוש עצמי ולמצוינות.

בהמשך דינה מתאימה לכל בת משימות המותאמות לסרגל המאמץ שלה, וכך הולכת ונבנית היכולת בד בבד עם המשך בניית האמון והביטחון העצמי. סבלנותה, אהבת התלמידה והאמון שהיא רוחשת לכל תלמידה, גורמים לכל אחת לחוש רצויה ולהשתכנע ביכולתה להצליח.
ההצלחות באות לידי ביטוי בהיבטים הלימודיים, הרגשיים, החברתיים והאישיים. בתפקידה כיועצת, דינה מטפחת יחסי קרבה ואכפתיות.
בשיחה אישית ובקבוצות שיח קטנות היא יוצרת קשר תומך עם תלמידות המתמודדות עם מציאות משפחתית או אישית קשה. התלמידות הבוגרות מוסיפות להגיע לאולפנית ולבקר את דינה, והן מודות לה על תרומתה לגדילתן האישית ועל היותה כתובת לעצה טובה ולאוזן קשבת גם בבגרותן. חדרּה של דינה פתוח להורים הרבים המבקשים להתייעץ ולרכוש לעצמם כלים להתמודדות עם קשיי גיל ההתבגרות.

דינה שותפה בפיתוח תוכניות ייחודיות באולפנית במגוון נושאי הייעוץ ובתחומי החברה והערכים. בין היתר: תוכנית כישורי חיים ארבע-שנתית, תהליך מובנה של הכנה לקראת שירות משמעותי ומערכי שיעורים למניעת התמכרויות. כל אלה מהווים אבני דרך לפיתוחן האישי של התלמידות ולקידום הצוות והמוסד החינוכי בכללותו.

דינה לוקחת חלק בפעילויות האולפנית במטרה להתחבר אל התלמידות ולתמוך בהן. היא זוכה ליחס של אמון מהן, דבר המביא לתחושת שייכות ומיצוי סגולות התלמידות.

השפעת היוזמה

  • קידום חזון החמ״ד בדוגמה אישית, ביצירת אווירה ברוח ערכי החמ״ד ובהתנהלות לאור ”בית חינוך כמשפחה״.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המושתת על שיח אישי ויחסי קרבה ואכפתיות ומהווה בסיס לתחושת שייכות כלפי המוסד וערכיו.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ ברוח ”לב לדעת״ – בטיפוח אהבת הלמידה והישגיה.
  • קידום ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בהיותה כתובת לכל תלמידה המגיעה לאולפנית כחלק ממדיניות של קבלת כל תלמידה ומתן מענה הולם לבנות מכל האוכלוסיות.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בקשר איכותי עם ההורים, וטיפוח ”חמ״ד לתמיד״ בשמירה על הקשר עם הבוגרות.


על זאת ועל נתינה ללא גבול, על הובלת מטרת העל ”בית חינוך כמשפחה״ בצניעות ומתוך חדוות העשייה, על פתיחות הלב והכוונה מקצועית ועל הירתמות מלאה לאפשר לכל תלמידה ותלמידה למצוא את מקומה הטבעי בבית החינוך, מצאנו את הגב׳ דינה קולה ראויה לתואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: מדינת חסד ומדינה עם ערבות הדדית.