הכירו את מורת המאה: גילה ברגר

גילה ברגר יזמה את - ”עלה למעלה עלה״ – קליטת עלייה מיטבית

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 14/10/18 09:21 ה בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: גילה ברגר
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנכת, רכזת שכבה, רכזת לקויות למידה, חברת צוות בחכמ״ה, מב״סית ויועצת חטיבה עליונה
מוסד: אולפנת חמ״ד חורב, ירושלים
מחוז: מנח״י

היוזמה: ”עלה למעלה עלה״ – קליטת עלייה מיטבית

גילה עובדת הוראה מתוך תחושת שליחות זה 21 שנה ומשמשת במגוון תפקידים באולפנת חורב:
מורה, מחנכת, רכזת שכבה, חברת צוות בחכמ״ה (בית חינוך כמשפחה), רכזת לקויות למידה, מב״סית (מובילה בית ספרית למניעת התמכרויות), חונכת מורים ויועצת.
תחושת השליחות שלה הולכת ומתחדשת בכל שנה ובכל תפקיד מחדש. השליחות מתחילה בדאגה לשלומה של כל תלמידה ותלמידה לאורך כל שנות לימודיה באולפנה ונמשכת עוד שנים לאחר מכן.

גילה מכירה כל תלמידה ומלווה באהבה את התפתחותה הלימודית, החברתית והרגשית, מתוך אמון בכוחותיה. כך היא מצליחה להצמיח כל תלמידה ולהביא אותה להאמין בעצמה, למצוא בעצמה את הכוחות,
לראות את הייחודי והטוב שבה ולהוציא את יכולותיה מן הכוח אל הפועל בכל המישורים: הלימודי, החברתי והרגשי.
אולפנת חורב התברכה בתלמידות עולות והיא מוגדרת מוסד קולט עלייה. זהו אתגר גדול לנוכח העובדה שהלימודים באולפנה הם ברמה גבוהה, והשאיפה היא לאפשר לכל תלמידה עולה ללמוד ולהשתלב באולפנה.
כחלק מתפקידיה באולפנה, גילה רואה שליחות חשובה במתן עזרה לתלמידות העולות ובקליטתן המיטבית בארץ, בהתייחס להיבטים הלימודיים, החברתיים והרגשיים. היא דואגת שכל תלמידה עולה תתקבל באולפנה במאור פנים ובחום בידי הצוות והתלמידות, וכך תיווצר אצלה תחושת שייכות וחיבור לאולפנה ולחברות.
גילה בונה לכל תלמידה תוכנית לימוד אישית בשיתוף צוות החינוך תוך התייחסות לפערי הלימוד ולאתגר רכישת השפה והבנת השיעור – שהינו ברמה גבוהה. בכך היא מביאה את התלמידות העולות להצלחה לימודית הבונה אצלן חוסן ויכולת התמודדות עם אתגרים נוספים, תוך חתירה להגשמת החלום לחיות בארץ חיי יצירה מלאים.
גילה מקיימת מפגשי עולות בקבוצות העצמה לפי גיל ויוצרת קשר עם הורי התלמידות העולות כדי לברר כיצד מתקדם תהליך קליטתן בארץ. היא רותמת תלמידות ילידות הארץ ועולות ותיקות לעזרה בקליטת התלמידות העולות החדשות ודואגת להצמיד עולה ותיקה לכל עולה חדשה – על מנת שתלווה את קליטתה באולפנה.

גילה ניחנה בראייה מערכתית וכחברת צוות בחכמ״ה היא מהווה ציר מרכזי בהובלת האולפנה להצלחה. היא משפיעה על חיי האולפנה וקידומה בכל צומת אפשרי ומובילה תהליכים חינוכיים וחברתיים. תלמידות האולפנה רואות בה כתובת להיוועצות ולקבלת תמיכה, עזרה ועידוד בכל תחום.

השפעת היוזמה קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות״ –

  • פיתוח זהות ציונית דתית בקליטת תלמידות עולות באופן מיטבי כחלק מחזון הרעיון הציוני שהחמ״ד אימץ.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר ביישום ערכי ”בית חינוך כמשפחה״, וזאת על ידי קליטת התלמידות העולות בשיתוף כל תלמידות האולפנה, תהליך היוצר אווירה של רגישות חברתית, התנדבות, סובלנות, קבלת השונה ותחושת שייכות ומשפחתיות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בהצלחה הלימודית של התלמידות העולות, המקדמת את קליטתן והשתלבותן בחברה.
  • קידום ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בקליטת עלייה, שהינה אתגר גדול גם בהיבט הלימודי, ובמתן אפשרות לכל עולה להתקדם ולהצליח.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בסיועה לאולפנה להיות מוסד קולט עלייה, ביצירת קשרים עם הורי התלמידות ובמתן תמיכה למשפחות בהתמודדות עם אתגרי העלייה הרבים.


על זאת ועל היותה יועצת מעולה וחכמה, רגישה וקשובה, אחראית ומסורה באופן יוצא דופן, על ראייה מערכתית, על הירתמות לכל משימה ואתגר בשמחה ועל תרומתה הרבה שאין מילים לתארה, מצאנו את הגב׳ גילה ברגר ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.