הכירו את מורת המאה: אתי רוזן זינגבוים

לממונה על התקשוב במחוז ירושלים היה רעיון לעודד קריאת ספרים אצל ילדים באמצעות הטכנולוגיה, וזה לא הרעיון היחידי שהיה לה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 02/08/18 10:32 כא באב התשעח

הכירו את מורת המאה: אתי רוזן זינגבוים
צילום: יחצ

תפקיד: מדריכה מרכזת – ממונה על התקשוב במחוז
מחוז: מנח״י

היוזמה: ”גולשים במעגלי הקריאה״

אתי, בעלת ותק של 23 שנה בהוראה, מובילה בכל שנות עבודתה מיזמים מקוריים ותוכניות חדשניות בבית ספרה ובמחוז. בפועלה היא מבטאת אחריות, חשיבה וראייה רחבה, היוצרות שיתופי פעולה, איגום משאבים וחתירה משותפת להשגת יעדי משרד החינוך ויעדי החמ״ד.

בשנות הוראתה הקפידה לזהות נקודות חוזק של תלמידים ולמצוא דרכים ואפשרויות לקידומם הפדגוגי והרגשי, כל אחד לפי דרכו. בין היוזמות הרבות של אתי אפשר למנות את ציון חג הסיגד בשיתוף כל קהילת בית הספר – תלמידים, הורים, סבים וצוות ההוראה. במסגרת זו הוכנו מרכז למידה ותערוכה והתקיימה התכנסות חגיגית.
יוזמות נוספות הן הקמת מרכזי למידה פעילים בשיתוף התלמידים בנושאים מגוונים – הרמב״ם, ירושלים, איכות הסביבה ועוד, וקיום ערבים בנושאי תנ״ך, סבא-סבתא ועוד.

בתפקידה כמדריכה הממונה על התקשוב, אתי מובילה שורה של מיזמים. אחד הבולטים בהם הוא ”גולשים במעגלי הקריאה״, בו נעשה שימוש בכלים דיגיטליים לעידוד קריאת ספרים ולפיתוח אוריינות דיגיטלית. הילדים יוצרים קדימונים לספרים, משתתפים בתחרות ארצית בנושא ואף זוכים בפרסים. יוזמה זו מעודדת למידה רב תחומית ושיתופי פעולה בין התלמידים. אתי, בשיתוף צוות מדריכות, בנתה אתר המציג את כל ספרי הקריאה המומלצים במעגלים שונים, ופיתחה משימות מגוונות המשלבות כלים דיגיטליים ועולמות תוכן נוספים.
מיזמים נוספים של אתי: ”רחובות תואמים״ – מיזם למידה שיתופית בין מחוזות מנח״י ותל אביב, ”סיפורי רחוב״, ”אריות בירושלים״, ”אתר במבט מיוחד״ – מיזם של החינוך המיוחד, ”אוצר ירושלמי״ – בשותפות עם הספרייה הלאומית. זאת ועוד, היא מקדמת את נושא הגלישה הבטוחה ברשת במחוז.

אתי מארגנת ימי למידה בנושא התקשוב למחוזות מנח״י וירושלים, מפקחת על המדריכים ומארגנת השתלמויות למדריכות מחוזיות במרכז הטכנולוגי בשלומי.
נוסף על כך, השנה פיתחה השתלמות למורים בשיתוף עם מוזיאון ישראל – ”יצירה דיגיטלית״. ההשתלמות מקנה למורים מיומנויות דיגיטליות מתקדמות שיאפשרו להם לסייע לתלמידים באופן מקצועי ליצור קדימונים ולפתח דרך ביטוי חדשה כאפשרות לחלופה בהערכה.

השפעת היוזמה קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות״ –

  • פיתוח זהות ציונית דתית בהבלטת ספרים בנושאים כגון ירושלים וישראל, התורמים לפיתוח זהות ציונית דתית. קידום אקלים מיטבי בבית הספר במתן אפשרות לביטוי והכרה של יכולות אישיות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בעידוד חדשנות פדגוגית, בהקניית מיומנויות המאה ה-21 באוריינות בתחום השפה ואוריינות דיגיטלית, בפיתוח קורס מתוקשב לתלמידים ללימוד יצירת סרטונים בשיתוף עם חברת אינטל ובקיום השתלמויות למדריכות ולרכזות החינוך הלשוני .
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בייחוד בטיפוח ”חמ״ד של חופש״, בקיום קייטנות דיגיטליות של החמ״ד שעסקו ביצירת סרטונים בעקבות המיזם.


על זאת ועל יצירת שיתופי פעולה בין מחוזות וגופים שונים, על קידום מקצועי של חדשנות פדגוגית, על פיתוח מקצועי ברמה מחוזית ובית ספרית ועל מסירות, התחדשות ויוזמה תוך מכוונות לקידום יעדי החמ״ד, מצאנו את הגב׳ אתי רוזן זינגבוים ראויה לקבל את התואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: ”בת ציון״ המנוחמת, המאפשרת גדילה, שגשוג, יוזמה וצמיחה.