הכירו את מורת המאה: אסנת בוזגלו

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 18/10/18 17:48 ט בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: אסנת בוזגלו
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מנהלת גן
המוסד: גן חמ״ד מורן, יקנעם עילית
מחוז: צפון

היוזמה: בית חינוך כמשפחה לאור חזון החמ״ד בגן הילדים

אסנת עוסקת בחינוך זה עשרים ותשע שנים בהשקעה רבה ומתוך מסירות וחשיבה מקצועית. היא מנהלת את הגן על פי תפיסת ”בית חינוך כמשפחה״ ויוצרת בו אקלים מיטבי המורגש לאורך כל השנה.
בגישתה החיובית היא מבטאת את יכולת ההכלה שלה כלפי הצוות, ההורים ובמיוחד הילדים בגן, המשתייכים למגוון של קהילות: עולים מאתיופיה, עולים ממדינות חבר העמים לשעבר וילידי הארץ.
אסנת פועלת לפיתוח תוכניות לקידום ערכי למידה משמעותית.

במסגרת זו בנתה אסנת תוכנית חינוך ייחודית להעשרה, שבה הילדים, הצוות המורחב וההורים שותפים יחדיו בלימוד נושאי תוכן מגוונים מתוך תוכנית הלימודים בגן ומרחיבים את הדעת בנושאי חינוך והורות. בקבוצת הלמידה עוסקים בין היתר בטיפוח הזהות הציונית-דתית לאור חזון החמ״ד ובקידום יעדי הלימוד.

אסנת שוקדת על בניית תוכנית מותאמת לקידום כל ילד בגן, על שונותו וייחודו, וכך כל ילד לומד ממקום שליבו חפץ ומתקדם בכל התחומים באופן מיטבי. אסנת מחנכת את הילדים לאהבת התורה, אהבת הארץ ואהבת האדם, ומעלה על נס את מצוות ”ואהבת לרעך כמוך״ על ידי לימוד משמעותי ויישום הנלמד כאורח חיים המוטמע בגן לאורך היום.
כך היא מביאה את הילדים להאמין ולקיים מצוות מתוך אהבה גדולה, לקראת חיים מלאים בעשייה ובמחויבות כלפי החברה והזולת ומשופעים במידות טובות ודרך ארץ. הנושאים נלמדים בגן בצורה משמעותית וחווייתית, בתהליכי עומק המאפשרים לילדים ללמוד ולחקור בכוחות עצמם בכל התחומים. אסנת מקיימת קשר עם ההורים ויוצרת עימם מיזמים מיוחדים, כגון חצר פעילה, גינה לימודית וערבי במ״ה ללימוד אתגרי החינוך האקטואליים.

ההורים מוצאים באסנת כתובת לשיח ונועצים בה בתהליכי ליווי משמעותיים.
אסנת פועלת רבות להעמקת היעד ”והעמידו תלמידים הרבה״: היא יוזמת פעילויות משותפות עם גני הילדים בסביבתה ומחברת גורמי קהילה לעשייה החינוכית בגן על ידי שיח מתמשך לאורך שנת הלימודים.
זאת ועוד, השותפות שהיא רוקמת עם ההורים לטובת חינוך ילדיהם מסייעת אף היא בטיפוח יעדי ”חמ״ד וקהילה״ באופן המחבר את כלל הקהילה לערכי הגן ותוכניותיו.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית לאור חזון החמ״ד בהתבסס על היעד ”חמ״ד וקהילה״, בשותפות ההורים בעשייה החינוכית-פדגוגית בגן.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המושתת על יחסי קרבה ואכפתיות בין כל חברי קהילת הגן.
  • קידום ”והעמידו תלמידים הרבה״ בשמירה על קשר ושיח עם ההורים לאורך השנה ובעידוד ההרשמה למוסדות החמ״ד.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בקיום ערבי במ״ה, בייזום פעילויות עם גני הסביבה ובטיפוח היעד ”שיתוף עם גורמי קהילה״.
  •  

על זאת ועל נתינה ללא גבול, על שמחת העשייה ואהבת התלמיד, על שקידה בטיפוח ערכי אהבת התורה והארץ, על מקצועיות המשולבת בצניעות ובענווה, על ניהול הגן ביד רמה ועל מסירות יוצאת דופן, מצאנו את הגב׳ אסנת בוזגלו ראויה לתואר ”מורת המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: הבית שלי.