הכירו את מורת המאה: אילנית ימני

אילנית ימני יזמה הובלה אסטרטגית של בית הספר בקידום התלמיד למצוינות לימודית ואישית

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 04/11/18 10:25 כו בחשון התשעט

הכירו את מורת המאה: אילנית ימני
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: יועצת ומדריכת יועצות
שם המוסד: חמ״ד מדעי טכנולוגי אמי״ת, כפר בתיה, רעננה
המחוז: התיישבותי


היוזמה: הובלה אסטרטגית של בית הספר בקידום התלמיד למצוינות לימודית ואישית


אילנית מורה זה 23שנה והיא דמות מפתח משמעותית בבית הספר. לאורך שנות עבודתה הצליחה לשלב באופן מעורר השראה בין היותה יועצת ובין היותה חברה בצוות ההנהלה ושותפה משמעותית בחדר המורים. היא מצטיינת בהתנהלות ב״ראש גדול״ – גם בתחומים שאינם באחריותה, ומשפיעה על חדר המורים מאישיותה, הרואה כל תלמיד כעולם שלם.

כחברה בצוות ההנהלה הצליחה אילנית להניע בבית הספר שינויים אסטרטגיים רבים. היא מעודדת חתירה למצוינות בכל התחומים ומטמיעה חשיבה מקצועית ואנושית, אשר מורים רבים אימצו ומיישמים במעגלי שיח. אילנית פועלת תמיד בשימת לב למצבים מיוחדים שחווים התלמידים, כגון משברים אישיים ומשפחתיים, מחלות, אי-הצלחות ומצבי סיכון אישיים.

אילנית מטה אוזן קשבת לתלמידים, ושואפת להיות זמינה למצוקותיהם ולבקשותיהם גם בשעות לא שגרתיות. היא מהווה כתובת אף להורי התלמידים וצוות המורים – גם במצבים מורכבים – ויודעת לתת מענה בכל הרבדים בדרך מקצועית ומערכתית. היא מצליחה לייצר רגישות גבוהה וסטנדרטים מקצועיים בקרב תלמידים ומורים כאחד. גם במעגל האזורי היא מהווה דמות משפיעה: קומונריות ומדריכים בסניפי בני עקיבא מקבלים אצלה תשומת לב אישית ומקצועית בבואם להציג בפניה סוגיות חינוכיות.
אילנית פיתחה שיטות למידה חדשות הבאות לידי ביטוי בבית הספר.
היא לימדה את הצוות לשים לב למצבים מיוחדים אצל התלמידים ולסייע להם כפי הנדרש. אילנית בונה תוכנית לימודית המתאימה לכל תלמיד בשיתוף המורים, והיא עוקבת אחר יישומה בשטח עד לפרט האחרון – לרבות הקראות והכתבות, הקצאת חדר מיוחד ושעות מיוחדות, הכול בהתאם לצורך. בזכות התערבותה ותשומת ליבה התלמידים זוכים למימוש יכולות ולהתפתחות אישית בכל התחומים.

אילנית מסייעת בקליטת עולים חדשים המגיעים לבית הספר מארצות שונות. היא יצרה שפה ייחודית לכלל המורים, שבה באים לידי ביטוי השיח האישי והכיתתי. נוסף לכך היא מלווה את בוגרי בית הספר במסגרות ההמשך – ואף בחיי נישואיהם. התלמידים מוסיפים לראות בה עוגן ומשען וממשיכים לבקש את עצתה גם לאחר סיום לימודיהם. עליה ניתן לומר את דברי יאנוש קורצ׳ק: “הדואג לימים – זורע חיטים, הדואג לשנים – נוטע עצים, הדואג לדורות – מחנך אנשים״.

השפעת היוזמה

  • טיפוח “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית בהכוונת הבוגרים להמשך לימודים תורניים בשילוב עם שירות צבאי.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר בשיחות אישיות עם התלמידים ובתהליכים והשתלמויות שהוטמעו בבית הספר, אשר הביאו להתפתחות ערכית ולמיצוי סגולות היחיד.
  • קידום “ללמוד וללמד״ בלמידת שיטות הוראה ואופני חשיבה ייחודיים והטמעתם בדרכי ההוראה של צוות המורים, על מנת שיהיו בסיס ללמידה ולשיפור הישגים.
  • העמקת “והעמידו תלמידים הרבה״ במתן מענה לצרכים המיוחדים של כלל התלמידים.
  • קידום “חמ״ד וקהילה״ בשיתוף ההורים בתהליך הצמחת התלמידים וביצירת שיתופי פעולה עם תנועת בני עקיבא; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ בליווי הבוגרים במסגרות ההמשך לסוגיהן.

על זאת ועל היותה דמות מפתח בבית הספר, מקצועית ומוערכת עד מאוד, על שותפות ועבודת צוות ועל מסירות והשקעה ללא גבולות, על זמינות פיזית ונפשית בכל עת, על חיבור לתלמידים, להורים ולבוגרים ועל עשייה המטביעה חותם משמעותי ומורגש בבית הספר ומחוצה לו, מצאנו את הגב׳ אילנית ימיני ראויה לקבל את התואר “מורת המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: הבית, המקור לביטחון, השורש והצמרת. אהבתי.