הכירו את מורה המאה: שמעון הלל

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 13/01/19 06:19 ז בשבט התשעט

הכירו את מורה המאה: שמעון הלל
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מורה, מחנך וסגן מנהל חטיבת הביניים
המוסד: מקיף חמ״ד אמי״ת באר שבע
מחוז: דרום

שם היוזמה: “והעמידו תלמידים הרבה״ במקצועיות ובאהבה

שמעון עוסק בחינוך זה עשרים ושתיים שנה, בהן שימש בשורה של תפקידים במסירות, ביצירתיות ומתוך מאור פנים ומחשבה מעמיקה לקידום התלמיד ולקידום בית החינוך. שמעון תורם מכישרונו ושותף פעיל בתחומי עשייה מגוונים בתחום הפדגוגי, בתחום החינוכי-ערכי-חברתי, בתחום יישומי המחשב, בעיצוב הסביבה הלימודית ובחדר המורים.

שמעון נרתם לכל תוכנית ומשמש ציר מרכזי הפועל לקידום מטרת העל “בית חינוך כמשפחה״. מתוך אהבת בית הספר והכלה של כל תלמיד באשר הוא, פיתח שמעון תוכנית ייחודית לקליטה מיטבית של תלמידים בבית הספר.
חמ״ד אמי״ת באר שבע קולט מגוון גדול של תלמידים מעשרים וחמישה בתי ספר יסודיים באזור כולו. התלמידים הנקלטים בבית הספר משתייכים למגוון אוכלוסיות ולמנעד רחב של יכולות: תלמידי חינוך מיוחד, תלמידים מצטיינים, עולים חדשים ועוד.
שמעון בונה לכל תלמיד תוכנית ייחודית במטרה לתת מענה הולם לצרכיו, ומפתח בקרב כלל התלמידים זהות ציונית דתית בהלימה לחזון החמ״ד.
בעבודתו שמעון שוקד על פיתוח דרכי הוראה-למידה בהלימה למטרת הלמידה המשמעותית. לשם כך מקדם שמעון הוראה המבוססת על אסטרטגיות למידה ומצוינות, ומעודד שיח של ערכים וחיבורם לחיי היום-יום של התלמידים. כל זאת הוא עושה תוך ליווי התלמידים ותמיכה בהם ברמה הפרטית וברמת הכיתה, על מנת לקדם את ההישגים הלימודיים ואת הצמיחה האישית.

כסגן מנהל החטיבה, שמעון מלווה מורים ועובדים חדשים, בדגש על העבודה הפדגוגית-ערכית ועל הקניית מתודיקה של למידת עמיתים בקרב הצוות. במקביל שמעון פועל לארגון ההווי החברתי בקרב צוות המורים, הבא לידי ביטוי בשבתות עיון ועוד.


נוסף על כל אלה, שמעון מוביל תוכניות להעמקת היעד “יש״י – יחד שבטי ישראל״, החותר למפגש בין אוכלוסיות שונות מתוך תפיסת החיבור הערכי והמקצועי המודגשת בבית הספר. כמו כן שמעון נרתם לעזור לתלמידים מעוטי יכולת; בלב אוהב ומתוך דאגה כנה הוא דואג להשגת תרומה כספית ולארגון בתי התלמידים הנזקקים לכך, ואף לליווי תלמידים לקניית משקפי ראייה.

השפעת היוזמה

  • טיפוח זהות ציונית דתית בהלימה לחזון החמ״ד, תוך הדגשת היעד “יש״י – יחד שבטי ישראל״, המהווה בסיס להכלת כלל התלמידים ולחיבורם לערכי העם, התורה והארץ.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בדאגה לביסוסם של יחסי קרבה ואכפתיות בין המורה לתלמיד, וכן ביישומן של תוכניות מקוריות למיצוי סגולות התלמיד.
  • קידום “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בקבלה ובקליטה מיטבית של כלל התלמידים החפצים להתחנך לאורם של ערכי החמ״ד.
  • קידום “ללמוד וללמד״ בפיתוח דרכי הוראה ברוח “לב לדעת״ ובבניית תוכנית אישית המביאה לשיפור ההישגים.
  • קידום “חמ״ד וקהילה״ במפגש בין אוכלוסיות ובקידום ערכי “חסד וחמ״ד״.


על זאת ועל התגייסות בשמחה ובהתלהבות לשליחות החינוך – החל מעבודה פיזית בסיסית ועד להובלת יוזמות חינוכיות רחבות היקף, על יזמות ועשייה ללא גבולות לקידום התלמיד ולקידום בית הספר ועל הכלה, אהבה ועידוד למצוינות ולמיצוי יכולות, מצאנו את מר שמעון הלל ראוי לתואר “מורה המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: צבעים, ריחות וצלילים שמעניקים תחושה של בית