הכירו את מורה המאה: עדי דוד

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 19/02/19 20:23 יד באדר א'

הכירו את מורה המאה: עדי דוד
צילום:

תפקיד: מורה לעברית, רכז לימודי השפה העברית וחינוך חברתי בחט״ב, מדריך מורים לשפה העברית במחוז
שם המוסד: ישיבת חמ״ד בני עקיבא יד אברהם, נתניה
המחוז: תל אביב

היוזמה: הטמעת השפה העברית בקרב התלמידים בדרכים חדשניות ויצירתיות

עדי מורה זה 11 שנים וממלא תפקידים רבים, בהם רכז החינוך החברתי בחטיבת הביניים, חבר בצוות הניהול ומדריך מחוזי ללימודי השפה העברית. הוא מנהיג היודע לסחוף אחריו את צוות המורים וההנהלה ולרתום אותם להוצאת היוזמות מן הכוח אל הפועל. יחסי האנוש שלו מעולים ועבודתו נעשית בשקט ובענווה. הוא אהוד על תלמידים ומורים כאחד ומקרין על סביבתו מנועם הליכותיו.

עדי ניחן באהבה רבה לתחום החינוך ובמוטיבציה גדולה ללמד את התלמידים עוד ועוד בלי סוף. הוא מוביל תהליכים בתחומי השפה העברית והחינוך הערכי-חברתי התורמים למעשה הלמידה וליצירת אווירה של מצוינות מקצועית וערכית. שיטות ההוראה שלו מגוונות ומתחדשות לעיתים קרובות, ובגישתו הרעננה הוא מהווה דוגמה ומופת לתלמידיו ולאנשי הצוות. נוסף לכך עדי מוביל פעילויות חברתיות בנושאים חודשיים לכלל תלמידי הישיבה ותורם תרומה של ממש למורים בבתי הספר שהוא מדריך במחוז.

על מנת לקדם את הישגי התלמידים בשפה העברית עדי יזם ופיתח מגוון תוכניות, בהן ”עברית בניגון שלי״, ”חידון אלוף העברית״, ”הׂשָ פָ רשה שלי״ – על השפה בפרשה, חיבור שירים בהלימה לנושאים הנלמדים ועוד. בזכות תוכניות אלו עדי מצליח לחבר גם את העולים החדשים לשפה העברית. עדי שואף להגיע לליבו של כל תלמיד באופן אישי ולחברו אל השפה ואל התורה – בייחוד אל פרשת בר המצווה שלו – וכן להגביר יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה, לעודד את פיתוח הזיכרון ולסייע במעבר מהבנה מוחשית ללמידה מופשטת.

השיעורים של עדי מביאים את התלמידים להלך בנתיבי השפה, בינות למזמורי התפילה ומקראי הקודש. השיעורים מועברים בדרכים מגוונות ובצורה חווייתית, מהנה ומעשירה; הם משולבים במשחקים ובחידונים נושאי פרסים ועוד – הכול על מנת לעורר עניין וסקרנות בקרב התלמידים ולהעמיק את תהליך הלמידה והחקר.

השפעת היוזמה

  • קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית בחיבור למורשת בדרכי נועם, מתוך זיקה ללשון המקרא והתפילה והכרה בחשיבות השפה העברית.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר ביצירת אווירת לימוד איכותית ובייזום פעילויות חברתיות ערכיות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בפיתוח שיטות הוראה ייחודיות המציבות רף גבוה להתקדמות ומביאות ללמידה משמעותית, ברוח ”לב לדעת״.
  • טיפוח ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ ביצירת למידה משמעותית לכלל התלמידים, כולל המתקשים.

על זאת ועל היותו מורה מצטיין, אהוב ומקובל על כל חברי הצוות בבית החינוך, על עשייה פורצת דרך המטביעה חותם משמעותי ומורגש, על תרומה לכלל באי בית הספר ועל יצירת אווירה טובה, על נאמנות ומסירות ועל יצירתיות וחדשנות המקדמות למידה חווייתית ומעשירה, מצאנו את מר עדי דוד ראוי לקבל את התואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: ראשית צמיחת גאולתנו החברתית והלאומית בכלל ומתוך כך צומחת גאולתי וזהותי האישית בפרט.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן