הכירו את מורה המאה: הרב שי פרנקל

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 20/01/19 10:01 יד בשבט התשעט

הכירו את מורה המאה: הרב שי פרנקל
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנך ורכז שכבה
שם המוסד: ישיבה תיכונית חמ״ד חיספין, רמת הגולן
המחוז: התיישבותי

היוזמה: הקמת צוות לקידום התלמיד לאור חזון החמ״ד

הרב שי מורה זה 23שנה, בהן שימש במסירות רבה במגוון תפקידים, בין היתר סגן ראש הישיבה, מוביל בתחום הפדגוגיה צואחראי לקידום תחום הפרט בישיבה. באישיותו באה לידי ביטוי ראיית הפרט ורווחתו בשילוב עם תפיסה מערכתית רחבה, וניכרת בו היכולת לפעול בו זמנית בשני המסלולים בהרמוניה, תוך הפריה הדדית.

הרב שי הינו מחנך משכמו ומעלה. הוא מתאפיין במסירותו הרבה לתלמידיו, בדאגה כנה להם וביצירת קשר אישי עימם, הנמשך שנים, גם לאחר תום לימודיהם. כרכז שכבה הוא ניחן בכושר הובלה להצלחה חינוכית ולימודית כאחד.
הרב שי יזם והקים בישיבה את מנגנון צוות עלי״ה – עידוד, למידה, ייעוץ והכוונה – הדואג לקידומו של התלמיד הבודד באופן אישי מבחינה לימודית, תפקודית ואישיותית. יוזמה משמעותית זו משקפת את חזונו החינוכי המדגיש כל תלמיד ותלמיד, מתוך רצון לקדמו ולהעצימו. כסגן ראש הישיבה הוביל במקצועיות רבה את הפיתוח הפדגוגי של בית הספר על ידי ייזום השתלמויות מורים בנושאי פיתוח דרכי הוראה משמעותית ורלוונטית ברוח “לב לדעת״ ויצירת שפה פדגוגית בית ספרית.

הרב שי משלב באישיותו רוחב דעת והבנה מעמיקה של התהליכים הרגשיים שעובר הנער המתבגר. הוא מצליח לרתום את הצוות החינוכי לבניית תוכנית למידה משמעותית לכל תלמיד, ובפרט לתלמידים בעלי קשיים לימודיים או רגשיים.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים מיטבי במתן מענה לכל תלמיד ובהענקת יחס אישי ומעצים, באמצעות צוות עלי״ה,המשפר פלאים את האקלים הבית ספרי.
  • טיפוח “ללמוד וללמד״ בקידום למידה משמעותית ברוח “לב לדעת״, על ידי בניית מערך השתלמויות בית ספרי והטמעת תהליכי למידה בקרב חברי הצוות.
  • קידום “והעמידו תלמידים הרבה – לכל אדם ישנה״ בחיבור התלמידים לתורה ולערכי החמ״ד ובשמירה על קשר עם הבוגרים לאחר סיום לימודיהם.
  • הטמעת “חמ״ד וקהילה״ ביצירת קשרים אמיצים בין בית החינוך ובין משפחות התלמידים; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ בשמירה על קשר עם הבוגרים לאורך שנים, באופן המחזק את זהותם הציונית דתית.


על זאת ועל היותו מנהיג חינוך ומקור להשראה, על מסירות והשקעה ועל הובלת התלמידים לשיפור ההישגים ולצמיחה אישית, על יצירת יחסי אמון עם ההורים והתלמידים, על שיתוף הצוות החינוכי ועל עשייה ערכית מתמשכת והשפעה חינוכית רחבה מצאנו את הרב שי פרנקל ראוי לקבל את התואר “מורה המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: נס ודגל האמונה.