הכירו את מורה המאה: הרב ניצן ברגר

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 09/01/19 10:07 ג בשבט התשעט

הכירו את מורה המאה: הרב ניצן ברגר
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: ראש ישיבת אמי"ת כפר גנים, רכז תחום הדעת תנ״ך, חבר צוות מחקר ופיתוח, רכז הרשמה
שם המוסד: ישיבת חמ״ד אמי״ת כפר גנים, פתח תקווה
המחוז: תל אביב

היוזמה: בית פתוח

לאורך תשע שנות עבודתו בחינוך הרב ניצן מהווה דמות מעוררת השראה לתלמידיו ולצוות המורים. הרב ניצן הינו איש חינוך משכמו ומעלה ודרכו החינוכית ראויה להערכה. הוא מתאפיין במתן יחס אישי לכל תלמיד ובתביעה למצוינות לימודית וחדשנות פדגוגית. ביחסו המיוחד לתלמידיו ובתרומתו לעיצוב זהותם הוא מקדם את ערכי “בית חינוך כמשפחה״ באופן חדשני ומיטבי.

כרכז מקצוע התנ״ך הוא מוביל חדשנות לימודית תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, ותורם ללמידה משמעותית ברוח “לב לדעת״ ולהערכה חלופית ברמה גבוהה. בתור חבר בצוות מו״פ הוא מפתח דיסציפלינות הוראה חדשניות, בהן תוכניות לימוד, שיעורים מקוונים ועוד, המשפיעות על בית החינוך כולו.

הרב ניצן משמש גם רכז הרשמה בית ספרי, ובמסגרת תפקידו זה הוא מקיים קשרים עם בתי הספר היסודיים בעיר ויוזם שיתופי פעולה וביקורים הדדיים. לזכותו נזקף גידול משמעותי במספר הנרשמים לישיבה והמשך צמיחתה.

אחת לשבוע בשעות הערב הרב ניצן מקיים שיעור שבועי לתלמידיו. התלמידים מגיעים לביתו מרצונם החופשי ומתוך סקרנות, ולומדים איתו נושאים שונים הקשורים לעולמם האמוני והדתי. הרב ניצן נוהג להזמין את תלמידיו לביתו לסעודות שבת, ונוסע עימם לימי עיון ולמפגשים שונים המעשירים את עולמם ופותחים להם צוהר ללימודים ברמה ישיבתית גבוהה.
הוא מקיים קשר אישי עמוק גם עם בוגרי הישיבה, קשר החורג הרבה מעבר למסגרת בית הספר. תלמידיו הבוגרים רואים בו כתובת; הם מוסיפים לפקוד את ביתו בזמנם הפנוי – בחופשות מהצבא ובשבתות – ומאזינים בשקיקה לשיחותיו ולשיעוריו המרתקים.

השפעת היוזמה

  • קידום “חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית ברוח חזון החמ״ד, על ידי מימוש היעד “בית חינוך כמשפחה״ בשיעורים ובאירוח בביתו.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר המבוסס על מתן מענה ייחודי לכל תלמיד ועל מפגשי מורה- תלמיד מעבר לשעות העבודה, המקרינים על האווירה בישיבה.
  • הטמעת “ללמוד וללמד״ בלמידה משמעותית ברוח “לב לדעת״, בפיתוח מצוינות בתחומי דעת שונים, בעידוד לחדשנות וליצירתיות ובהטמעת השימוש באמצעים דיגיטליים.
  • קידום “והעמידו תלמידים הרבה – לכל אדם ישנה״ ביוזמות של שיתופי פעולה עם בתי ספר יסודיים והזמנתם לביקורים, שהביאו לגידול משמעותי ברישום למוסד החינוכי.
  • העמקת “חמ״ד וקהילה״ ובתוכו “חמ״ד של חופש״ בקיום שיעורים בחופשות; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ ביצירת קשר משמעותי, תורם ומכיל עם בוגרי בית הספר במטרה לסייע להם בדרכם.

על זאת ועל היותו מנהיג חינוך לדוגמה ולמופת, על היותו בעל חזון, הפועל במאור פנים ומתוך תודעת שליחות חינוכית, על מתן מענה ייחודי לכל תלמיד ועל הדרכת צוות, על יצירת דרכי הוראה מגוונות וחדשניות ועל הטמעת יעדי החמ״ד, מצאנו את הרב ניצן ברגר ראוי לקבל את התואר “מורה המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: הבית, המראות, השיח, הריחות, הטעמים והחוויות שאין כמותם בעולם. היא מימוש חזון הנביאים באופן המלא ביותר ומהווה שלב משמעותי בדרך לגאולה השלמה!
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן