הכירו את מורה המאה: הרב יואב כהן

לפני חמש שנים הקים הרב יואב כהן מסלול מיוחד בו תלמידי חינוך מיוחד לומדים בחברותות עם כלל תלמידי הישיבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/18 00:00 יח באב התשעח

הכירו את מורה המאה: הרב יואב כהן
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנך כיתת חינוך מיוחד, סגן ראש הישיבה, מרכז קבלת תלמידים ומרכז צוות טיפול פרטני ותחום חינוך בלתי פורמלי
מוסד: ישיבה תיכונית חמ״ד אור מנחם, קריית ארבע (יתק״א)
מחוז: ירושלים

היוזמה: פתיחת מסלול כיתות קטנות – חינוך מיוחד

26 שנה מתוך 30 שנות עיסוקו בחינוך משמש הרב יואב כהן בשורה של תפקידי חינוך והוראה בישיבה התיכונית בקריית ארבע ותורם רבות להתפתחותה. בכל תפקידיו הוא מגלה מסירות אדירה לשליחות החינוכית יחד עם כושר ארגוני מעולה.

הרב יואב משלב בתבונה הוראה, חינוך כיתה ועבודה ניהולית. הוא מוערך מאוד בקרב חברי הצוות ומשמש להם כתובת לשיח והיוועצות, והוא מוסיף ללוות את הבוגרים באהבה ובמסירות.

הרב יואב הוא בעל הכשרה בייעוץ ואף שימש בעבר יועץ בישיבה. הוא יזם לפני כחמש שנים פתיחת מסלול חינוך מיוחד בישיבה: לצד כל מחזור נפתחה "כיתה קטנה" שתלמידיה השתלבו היטב בחיי הישיבה השוטפים. במשך הזמן נוצרו חברויות רבות בין תלמידי החינוך המיוחד ובין כלל תלמידי הישיבה.

הרב יואב מלווה את המסלול ומקדם בעבורו הוראה מותאמת. התלמידים במסלול המיוחד לומדים בחברותות עם כלל תלמידי הישיבה וחשים בזכות כך שווים לכל דבר ועניין.
בשנה שעברה סיימו בני המחזור הראשון של המסלול בהצלחה רבה הודות למסירותו של הרב יואב בחינוכם ובבנייתם לתלפיות. נוסף על כל אלה, הרב יואב פיתח בישיבה מסלול מוזיקלי ועודד תלמידים בעלי כישרון ופוטנציאל מוזיקלי להקים להקה המודרכת בידי אנשי מקצוע. הלהקה הגדילה לעשות והוציאה בליווי מקצועי תקליטור של שירים שכתבו והלחינו התלמידים.

השפעת היוזמה

  • קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית בשילוב תלמידי החינוך המיוחד, המביא לפיתוח ההכרה לאחריות הציונות הדתית לכל קבוצות האוכלוסייה ומחנך לאחריות כלפי השכבות החלשות בכל המובנים.
  • קידום אקלים מיטבי באמצעות פיתוח כישורים ייחודיים ושילוב בין ילדים מאותגרים ברמות שונות לתלמידים נורמטיביים, שילוב היוצר חברות ברמה עמוקה ורגישות אמיתית לזולת תוך גילוי עין טובה ולב טוב.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בחידוש דרכים בהוראה ולמידה בעבור תלמידי החינוך המיוחד ובקיום מסגרת של לימוד משותף בין התלמידים.
  • קידום ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ – תודות ליוזמה של הרב יואב, הישיבה מכילה תלמידים נוספים בכל מחזור שבעבר לא היה אפשר לקבלם לישיבה.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בהתקרבות לקהילה, שבעבר נאלצה לכתת רגליה למקומות מרוחקים וכעת מוצאת את מבוקשה בקרבת מקום, ובקידום ”חמ״ד לתמיד״ בשמירת קשר עם הבוגרים.


על זאת ועל היותו מחנך בעל שיעור קומה בחוכמה חינוכית ובאהבת תלמידיו, על התמדה של עשרות שנים ללא לאות ועל ייזום מהלכים מיוחדים בהצלחה רבה, על הנשיאה בעול עם חבריו ועל שילוב נדיר של עוצמה וענווה, מצאנו את הרב יואב כהן ראוי לקבל את התואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: דברי הסבא רבא רבי כלפון משה וראוי לכל איש ישראלי לתת אלפי ספק כי זהו ראשית והתחלת הגאולה, הכהן, ראב״ד ג׳רבא: מעתה אין תודות לו ברוך הוא על הגאולה ועל התשועה, כי פקד ה׳ את עמו והוציאנו משעבוד לגאולה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן