הכירו את מורה המאה: הרב בראון דסברג

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 12/02/19 09:42 ז באדר א'

הכירו את מורה המאה: הרב בראון דסברג
צילום:

תפקיד: רב אולפנה, רכז תושב״ע ומורה למקצועות קודש
שם המוסד: אולפנת חמ״ד אוריה, אלון שבות
המחוז: התיישבותי

היוזמה: העמקת ההזדהות עם התפילה כערך מוביל בחינוך

הרב ּבַ רְ אֹון עוסק בשליחות חינוכית זה שבע-עשרה שנים, במהלכן שימש במגוון תפקידים, בהם מורה שליח בטורנטו ומורה במספר מוסדות בירושלים. בשנים האחרונות הוא משמש רב האולפנה, רכז תחום הדעת תורה שבעל פה ומורה ללימודי קודש. בדמותו הצנועה והענווה הוא משמש דוגמה אישית ומופת לכל הסובבים אותו.

הרב בראון רואה בעבודתו שליחות להנחלת ערכי התורה, אהבת ה׳ ואהבת האדם. ידיעותיו הרחבות במגוון תחומי הדעת ובתחום ההלכה וההגות היהודית בפרט תורמות להגשמת החזון הבית ספרי, השואף לפתח תלמידות בעלות תודעה דתית משמעותית בשילוב מצוינות לימודית. הרב פועל להנכחת השיח האמוני באולפנה מתוך חיבור לעולמן של התלמידות; הוא מעודד את התלמידות לקיים שיח מתמיד במציאות משתנה, על בסיס של מחויבות כנה להלכה ולשמירת המצוות. את החזון הוא הופך למציאות באמצעות יצירת שיתופי פעולה עם צוות המורים, התורמים ליצירת קשר מיטבי עם התלמידות.

הרב בראון משמש עוגן רוחני בעבור התלמידות – במידותיו ובפועלו. הוא פיתח תוכנית לימודים ייחודית בנושא התפילה, במסגרתה התלמידות כותבות ומאיירות סידור אישי. תוכנית זו, המהווה שילוב בינתחומי של מספר מקצועות, יוצרת באמצעות התפילה הפרטית שיח רוחני בין הבת לבוראה.

נוסף לכך הרב בראון שותף בקידום בית מדרש לתלמידות מחוץ לשעות הלימודים, ומוביל לימוד הלכה יומית וימי שיא. הרב בראון עוסק גם בהנחיית בית מדרש למורים, ובשנה האחרונה הוא מלווה מנהלים מבתי ספר אחרים ומוביל את מיזם חלוצי ההערכה של האולפנה.

הרב הינו מורה יוזם ומחדש, המשלב את הנחלת ערכי היהדות עם יוזמות יצירתיות. הוא איש עמל המתנדב ונרתם לכל משימה בחפץ לב. שיעוריו במקצועות התורה שבעל פה, מחשבת ישראל וגמרא הם מושא להערכה והערצה בקרב התלמידות. גישתו המכבדת והנעימה וענוותנותו משמשים לַ ּכֹול דוגמה אישית. באישיותו הרב בראון משלב בין חוכמה למעשה, והינו בבחינת סולם מוצב ארצה וראשו מגיע השמימה.

השפעת היוזמה

  • חיזוק זהות ציונית דתית ברוח חזון החמ״ד באמצעות חינוך לאהבת התורה וקיום המצוות.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בבית הספר על ידי עיסוק בנושאים רוחניים ורלוונטיים לחיי הבנות, המהווה בסיס ללמידה והתפתחות.
  • טיפוח ”ללמוד וללמד״ בפיתוח תוכניות הוראה מגוונות להעמקת הלמידה המשמעותית ברוח ”לב לדעת״.
  • העצמת ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בהובלת תוכניות ערכיות ומקוריות להעשרת עולמן הרוחני של התלמידות.


על זאת ועל הזדהות עם ערכי החמ״ד ויעדיו, על עשייה חינוכית המבוססת על השקעה ומסירות, יזמות וחדשנות, על היותו מנהיג חינוכי בעל שיעור קומה הפועל בענווה ובנועם הליכות ועל שותפות ושמחת העשייה, מצאנו את הרב בראון דסברג ראוי לקבל את התואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: השילוב המדהים של תוכנית אלוקית וייעוד אנושי.