הכירו את מורה המאה: הרב אברהם חיים מזרחי

הרב אברהם חיים מזרחי לא מפסיק ליזום פרוייקטים חינוכיים. מי בנק משניות ועד בית מדרש מורים

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 07/08/18 12:54 כו באב התשעח

הכירו את מורה המאה: הרב אברהם חיים מזרחי
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: רב בתי הספר חמ״ד חברון בנים ובנות
מוסד: חמ״ד חברון בנים ובנות, קריית ארבע
מחוז: ירושלים

היוזמה: העמקת לימודי הקודש והטמעתם לאור חזון החמ״ד

הרב מזרחי, המשמש למעלה מעשרים שנה רב בתי הספר של החמ״ד בחברון, הינו מוותיקי רבני בתי הספר, אהוב, צנוע ומהווה דמות למופת גם לבתי ספר אחרים. הוא יזם פרויקטים רבים לחיזוק לימודי היהדות והטמעתם בבתי הספר. הוא רואה את התלמידים כילדיו, ומשקיע בכל תלמיד על מנת לקדמו בהתאם למסוגלותו. הרב משמש דוגמה לכלל צוות המורים, ואף ההורים רואים בו כתובת לשאלות הלכתיות ומוסריות והוא מרבה להנחותם.

הרב מזרחי מקיים בכל בוקר תפילה ברוב עם ולאחריה מספר סיפור בעל מסר ערכי חשוב. הוא מלמד בכיתות שונות הלכה ופרשת השבוע, לומד עם תלמידים תורה לשמה ומסייע רבות בהכנתם לקראת חידוני החמ״ד. נוסף לפעילות השוטפת יזם הרב יוזמות רבות, כגון לימוד ספר המצוות הקצר לתלמידי כיתות ה׳–ו׳ מדי יום לפני התפילה ולימוד פרק היום בתנ״ך, במסגרתו נלמדים כלל ספרי הנביאים שאינם כלולים בתוכנית הלימודים בסבב של שנתיים.

נוסף לכך הרב מקיים חידון תנ״ך, לקראתו לומדים התלמידים ספרים נבחרים בהעמקה ואף משננים את ספר משלי בעל פה. הרב מלווה תלמידים מכיתות ג׳–ו׳ המבקשים תגבור תורני. תלמידי המסלול התורני, שבו מתקיימות מספר פגישות שבועיות, שואפים לסיים את סדר מועד עד לסוף כיתה ו׳. פעמיים בשבוע נשארים תלמידים ל״סיירת גמרא״ – שעת לימוד נוספת המוקדשת ללימוד סוגיות נבחרות בגמרא, לשם העשרה וקידום בתחום זה.

הרב מקדם גם את התוכנית ”במ״ל ובז״ל״ – בנק משניות לישראל ובנק זכויות לישראל: התלמידים משננים משניות בעל פה ורוכשים כך ידיעת התורה ואהבת התורה. נוסף לכך הילדים מקבלים ”המחאות״ על מעשים טובים.

מתוך גישתו האישית והמקרבת, הרב מלווה את התלמידים ומכין אותם לבר מצווה – הן בלימוד הפרשה הן בדאגה להשגת אמצעים לרכישת תפילין ועריכת חגיגת בר מצווה. הרב מזרחי פועל למען צורכי קהילת בית הספר מגדול ועד קטן – המורים, המשפחות ובעיקר התלמידים.
תרומתו הראויה להערכה הינה כיין המשתבח עם השנים ובבחינת ”מוסיף והולך״.
הרב מזרחי יזם בית מדרש מורים, שבו מועלה בימי שישי נושא לדיון בשילוב בירור סוגיות ערכיות. הרב מקפיד לצאת להשתלמויות ולכנסים וכך מפיץ את יוזמותיו למוסדות חינוך נוספים, שאימצו אף הם את הנהגותיו הטובות.

השפעת היוזמה

  • קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות״ – פיתוח זהות ציונית דתית דרך הלימוד המביא לידי מעשה של חיי תורה ומצוות.
  • קידום אקלים מיטבי בבית הספר בשאיפה לשפר את אורחות החיים של התלמידים לאור הסיפורים הייחודיים והדוגמה האישית.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ – יוזמותיו של הרב מזרחי מאהיבות את התורה ולימודה ויוצרות חיבור ורצון ללימוד ולתפילה ברוח ”לב לדעת״.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בחיבור לקהילת בית הספר ובהשפעה חיובית על ההורים, הלומדים מדרכו כיצד ֵ לנהוג עם הילדים, וכן בתמיכה בקהילת משפחות הגרים בבית הספר.


על זאת ועל היותו דוגמה לכלל צוות בית הספר באופן דיבורו ובהתנהגותו, על התחדשות בכל שנה ועל מיסוד הנהגות ראויות שהועתקו למוסדות נוספים, על היותו אהוב על הבריות, תומך ומשיא עצות טובות ועל התנהלות בחן ובחסד ובעיקר בענווה רבה, מצאנו את הרב אברהם חיים מזרחי ראוי לקבל את התואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: התחלת הגשמתו של חזון גאולת ישראל.