הכירו את מורה המאה: הרב אבנר מצליח

הרב אבנר מצליח, יוזם מבצעי אהבת תורה, שינון ולימוד משניות, ושואף תמיד לחנך את תלמידיו לאהבת התורה ולקיום המצוות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/18 16:07 טו באלול התשעח

הכירו את מורה המאה: הרב אבנר מצליח
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: מחנך כיתה
המוסד: חמ״ד נועם אורות, נתיבות
מחוז: דרום

היוזמה: אהבת תורה – ידע מצמיח חינוך לקידום למידה משמעותית

הרב אבנר היה שותף להקמת בית הספר לפני כעשרים וחמש שנה, ולאורך כל הדרך נרתם לצורכי המערכת ללא כל תגמול. הוא מהווה מקור להיוועצות ומסייע למורים בהוראת מקצועות הקודש.
הרב אבנר הינו ממפוני נצרים שבגוש קטיף, אך גם בתקופת הגירוש המשיך להגיע במסירות ובדייקנות לעבודתו החינוכית למרות המרחק הגדול ממגורי משפחתו.

הרב אבנר הוא מחנך מסור ונאמן לעבודתו, והוא בעל חזון וערכים. הוא פועל להנחלת ערכי הזהות הציונית-דתית, כאיש חינוך המּונע משליחות החינוך ומאהבה רבה לתלמידיו. הרב אבנר פועל לחינוך תלמידיו למידות טובות ולצמיחה ומקדם התפתחות ומצוינות בכל תחומי החיים ובמקצועות הקודש בפרט – אותם הוא מלמד באהבה גדולה העוברת דרכו לתלמידים.

הרב אבנר פיתח את התוכנית החינוכית ”חתנועם״ – חידושי תלמידי נועם – תוכנית שבה תלמידים שואלים ומקשים בתחומי הקודש ואף חוקרים ומגיעים לתשובות. מטרת התוכנית לאפשר פיתוח חשיבה והצבת רף למידה גבוה, מתוך רצון למיצוי סגולות התלמיד.
הרב מכוון לשאילת שאלות חשיבה מסדר גבוה, הנובעות מתוך עולמם של התלמידים. הוא מתעד את השאלות בשיתוף התלמידים ואוסף אותן לחוברת המאגדת שאלות היסטוריות-לשוניות-הלכתיות מעמיקות ומעניינות ולצידן תשובות הכוללות פרשנויות והעמקה בדרכים מגוונות.
הורי התלמידים מודעים לתהליך הלמידה ושותפים בו, עובדה היוצרת גאוות יחידה וחיזוק תחושת ההצלחה והמיצוי עצמי.

נוסף על כך, הרב יוזם מבצעי אהבת תורה, שינון ולימוד משניות, ושואף תמיד לחנך את תלמידיו לאהבת התורה ולקיום המצוות בדרך משנת החמ״ד וחזונו.

השפעת היוזמה

  • קידום ”חזון החמ״ד מחולל מציאות – פיתוח זהות ציונית דתית״ בראיית התורה כתורת חיים ובשילוב אקטואליה בלימוד באמצעות העידוד לשאול שאלות רלוונטיות.
  • קידום אקלים חינוכי מיטבי בלימוד והעמקה בקודש, המעדן את המידות ויוצר הזדהות עם עולם התורה, וביחסי קרבה ואכפתיות ופיתוח תחושת שייכות ומוגנות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בלימוד תורה לשמה, בטיפוח אהבת התורה ובפיתוח למידה משמעותית על ידי הוראה איכותית המתבססת על העצמת התלמיד וחיזוק לימודו, מתוך הצבת רף למידה והתפתחות, שאיפה למצוינות וצמיחה אישית.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בשיתוף ההורים בעשייה החינוכית.


על זאת ועל היותו דמות מוערכת ואדם בעל אישיות ערכית תורנית, אהוב ואהוד על תלמידיו, על נתינה ומחויבות לתלמידים ולבית הספר, על דוגמה אישית וחדוות העשייה ועל יוזמות וראייה מערכתית, מצאנו את הרב אבנר מצליח ראוי לתואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: התגשמות חזון התורה והנביאים