הכירו את מורה המאה: אנדרי רודנקו

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 07/02/19 15:34 ב באדר א'

הכירו את מורה המאה: אנדרי רודנקו
צילום:

תפקיד: מורה לתחום הדעת מתמטיקה
שם המוסד: כפר הנוער חמ״ד, כפר חסידים
המחוז: התיישבותי

היוזמה: העמקת הישגי המתמטיקה – אין תלמיד שלא מצליח

אנדרי עלה מברית המועצות לשעבר לפני 13 שנה והגיע הישר לבית הספר, ובו הוא משמש מאז מורה למתמטיקה ומרכז את לימודי המתמטיקה בפנימיית היום ובמרכז הלמידה אחר הצהריים.
אנדרי הינו בעל ידע פדגוגי רב לצד רגישות אנושית, והוא רואה בהוראת המתמטיקה שליחות וייעוד. מטרתו להביא את כל תלמידיו לאמונה ביכולתם להגיע להישגים.

אנדרי רואה בכל תלמיד עולם ומלואו. הוא מגלה אחריות אישית בלתי רגילה כלפי כל תלמיד ונותן מענה לכולם. את התלמידים המתקשים ביותר – בהם תלמידים עולים מאתיופיה – הוא לוקח תחת חסותו, ומוביל אותם להתקדמות משמעותית בהישגיהם ולחוויות הצלחה של ממש. אנדרי מגיע לכפר הנוער עם שחר, ולפני בחינות אף נוהג להישאר ללון במקום על מנת להמשיך וללמד את התלמידים עד השעות הקטנות של הלילה. הוא מכין דפי עבודה אישיים לכל תלמיד בהתאם לרמתו ומשקיע שעות רבות בלימוד פרטני על מנת לקדם כל אחד על פי צרכיו הייחודיים. בזכות דבקותו במטרה, כל התלמידים, בלי יוצא מן הכלל, עוברים בגרות במתמטיקה. אנדרי דואג לתלמידיו מָ שָ ל היו ילדיו ממש.

אנדרי פועל בלא הפסק להעמקת הלמידה בתחום המתמטיקה, תוך שימת דגש רב על בניית תוכניות לימוד אישיות המותאמות לכל תלמיד. הוא מקדם אווירה של חברות ושותפות בסייעו בשמחה לתלמידים יוצאי חבר העמים לשעבר בתרגום טקסטים ממקצועות שונים. הוא אף מסייע למורים בשפה העברית בתרגום מבחנים ובדיקתם.

אנדרי עומד בקשר רצוף עם הורי התלמידים והוא זמין לפתרון בעיות במשך כל שעות היממה. כמו כן הוא תורם באופן משמעותי לשיווק בית הספר ולהגדלת כמות הנרשמים בשכונתו לבית החינוך; התלמידים שהגיעו בזכותו מוקירים מאוד את עבודתו ומסירותו. אנדרי, הרואה כאמור שליחות בעבודתו, מסרב לקבל שכר על חלק גדול מפועלו. עבודתו נעשית בחריצות, בצניעות ובהשקעה רבה, והוא מהווה דוגמה אישית לתלמידים ולמורים כאחד.

השפעת היוזמה

  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המבוסס על פיתוח תחושת ערך עצמי ואמונה ביכולות וטיפוח אמון ותחושת שייכות.
  • קידום ”ללמוד וללמד״ בהעמקת לימודי המתמטיקה, בשיפור המוטיבציה של התלמידים למיצוי יכולותיהם ובקידום הישגי כלל התלמידים.
  • חיזוק ”לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בגיוס תלמידים יוצאי מדינות חבר העמים לשעבר להירשם לבית החינוך.
  • קידום ”חמ״ד וקהילה״ בשיתוף ההורים בעשייה החינוכית.


על זאת ועל אכפתיות, אחריות ומסירות אין קץ, על הירתמות לכל משימה, על קידום הישגי התלמידים בכלל ותלמידים מאתגרים בפרט מתוך תודעת שליחות ומחויבות ועל עשייה מקצועית ועבודה ללא לאות, מצאנו את מר אנדרי רודנקו ראוי לקבל את התואר ”מורה המאה״ ה׳תשע״ח.

מדינת ישראל בשבילי היא: מדינת העם שלי, מדינה בה אני חי.