בתנועת עזרא קוראים: אין תחליף לשירות הלאומי

מרכזות התנועה פתחו עצומה שבה הן קוראות לאנשי חינוך להדריך את תלמידותיהם לבחור בשירות הלאומי לכתחילה, ולהציגו כפתרון הנכון ביותר עבורן. הן הדגישו את חשיבות השירות לחברה: "מודל של חסד ונתינה שאין בשום מקום אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 13:59 יא באדר התשעח

בתנועת עזרא קוראים: אין תחליף לשירות הלאומי
כנס מרכזות בתנועת עזרא, צילום: תנועת עזרא

על רקע הסערה סביב סוגיית השירות המשותף והמהלך שיאפשר אפשר לעמותות הפועלות לגיוס בנות דתיות להיכנס למוסדות החינוך הממלכתי דתי, מרכזות תנועת הנוער עזרא פתחו אתמול (א') עצומה שבה הן קוראת לחזק דווקא את השירות הלאומי.

במהלך כנס מרכזות יצאו המרכזות בקריאה לאנשי חינוך ורבנים להדריך את תלמידותיהם לבחור בשירות הלאומי לכתחילה, ולהציגו כפתרון הנכון ביותר עבורן לאחר סיום לימודיהן בתיכון.

"אל מול מגמות הפוגעות ומחלישות את השירות הלאומי ואל מול קולות ההופכים את השירות הלאומי לברירת מחדל מוגנת ושמורה, נדרש עמוד שידרה יציב וקול חינוכי צלול המסמן לאן פנינו", נכתב בעצומה.

"עלינו לומר לכלל החברה הישראלית - אך בראש ובראשונה לתלמידותינו - דברים פשוטים, ברורים  ועמוקים: אנו מרימים את דגל השירות הלאומי לכתחילה כפתרון הנכון ביותר. אנו קוראים לכל הבנות: השירות הלאומי הוא בשורה כלפי כלל החברה, בחינוך נתינה ועשייה".

עוד נכתב בעצומה: "אנו מדברים בעד ולא נגד. השירות הלאומי הוא הבשורה לאנושות כולה, הצבת מודל של חסד, נתינה והתמסרות שאינו נמצא בשום מקום אחר. זוהי מערכת ותופעה פלאית שלא יכולה להיות מוחלפת בשום צורה צבאית פרטית או ממשלתית. אנו מתחייבים להפוך את השירות הלאומי למקום איכותי שיש ללמוד ממנו ומהצלחותיו.

"זוהי אחריותנו העמוקה למדינת ישראל כולה. באם לא נשמיע קול זה נחטא לתפקידנו החינוכי ערכי ומוסרי", נכתב לסיכום.