בנט: "הדבר הכי נורא לעשות לתלמיד הוא להנמיך את הציפיות כלפיו"

כנס החינוך השנתי על שם ד"ר ברנקו וייס התקיים בסימן צמצום פערים בחינוך. "האתגר הקשה ביותר וככל הנראה גם החשוב ביותר הוא לתת הזדמנות הוגנת לילדי ישראל", אמר השר בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/18 22:31 כ בתמוז התשעח

בנט: "הדבר הכי נורא לעשות לתלמיד הוא להנמיך את הציפיות כלפיו"
בנט בכנס החינוך ע"ש ברנקו וייס, צילום: פטל הפקות

בכפר המכביה ברמת גן התקיים היום (ג') כנס החינוך השנתי ע''ש ד"ר ברנקו וייס של משרד החינוך, אגף פיתוח מקצועי עובדי הוראה במנהל עובדי הוראה ,ומכון ברנקו וייס. הכנס התקיים בסימן צמצום פערים בחינוך בתוך האוכלוסייה, ובמהלכו עסקו מרצים ומומחים ממגוון תחומים בנושא החשוב של צמצום הפערים במערכת החינוך בישראל. 

שר החינוך נפתלי בנט, אמר במהלך הכנס: "הדבר הכי נורא לעשות לתלמיד הוא להנמיך את הציפיות כלפיו בגלל שהוא בדואי או מהפריפריה ולכן אתה קורבן, ואם לא תצליח זה בסדר זה בגלל הנסיבות, זה מסר נוראי.

"כשהסיטואציה האובייקטיבית היא שיש פערים אבל זה לא אליבי וזה לא תירוץ לחוסר ציפיות גבוהות מכל ילדי ישראל במרכז, בפריפריה, יהודים וערבים. מתמטיקה עצמה לא מעניינות אותי אני לא אובססיבי למתמטיקה אני אובססיבי לדרישה ולציפיות גבוהות. האתגר הקשה ביותר וככל הנראה גם החשוב ביותר הוא לתת הזדמנות הוגנת לילדי ישראל, ולצערי אנחנו עדיין לא שם. אמנם, יש מגמת שיפור במגזר הערבי בתחום החינוך ובעוד תחומים".

השר המשיך ואמר: "אין כוכב נולד יש כוכב מתאמץ ואני מתחייב כשר החינוך להמשיך להגדיל את המשאבים, השנה התקציב הוא הגדול ביותר בישראל יותר מתקציב הביטחון. ברנקו וייס פועל בדיוק במקומות המורכבים מחנך ללקיחת אחריות מחנך את התלמידים לקחת אחריות על עצמם".

מנכ"לית ברנקו וייס, ניבה חסון, אמרה: " דו"ח OECD האחרון קבע כי שיעור הפערים בין הישגי תלמידים במדינת ישראל הוא מהגבוהים בעולם . הנתון המדאיג הזה אינו נוגע רק לחוסן החברתי שלנו. ערך הערבות ההדדית  מחייב את כולנו –אנשי המגזר הציבורי, השלישי והפרטי לקדם את הצעירים באשר הם לאפשר להם לתת דרור לחלומות שלהם וביטוי לכישרונות וליכולות שלהם".

סמנכ"ל משרד החינוך, איל רם, אמר: "משרד החינוך מפתח בשנים האחרונות כלים מגוונים כדי לקדם למידה מקצועית בקרב מורים. למידה שמצמצמת את הפער בין הרצוי למצוי, בין מה שמורים רוצים שיקרה בכיתה למה שבפועל קורה. הלמידה מתרחשת בכל רחבי הארץ בדגש על פריפריה ומגזרים מוחלשים כמו המגזר הערבי והחרדי כדי לסגור פערים חברתיים".