חובבי טבע ומעיינות? בשומרון כבר הייתם?

יש לכם יום פנוי? הנה עוד דרך ליהנות ממנו, בביקור תיירותי בשומרון. והפעם, נצא ליום טיול לחובבי היין והנופים

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף מועצה אזורית שומרון 19/06/18 16:56 ו בתמוז התשעח

חובבי טבע ומעיינות? בשומרון כבר הייתם?
צילום: אור חן

נתחיל את  היום המיוחד שלנו, בישוב פדואל. במערב היישוב נמצאת "המרפסת של המדינה". מדובר  בתצפית ייחודית אל מישור החוף והשפלה, מאשדוד בדרום ועד לחדרה בצפון בימים רגילים. בימים עם ראות טובה יותר רואים את ארובות אשקלון, ובראות ממש טובה גם את אוניברסיטת חיפה. ובכל מקרה, הנוף אל מגדלי גוש דן והים התיכון לא פחות ממרהיב .במקום ניתן ליהנות ממסלול נגיש עד לתצפית, משקפות מטריפות ונקודת התצפית מוצלת. משם ניתן להמשיך במסלול מסומן לאתר "דיר קלעא". ההגעה לאתר דרך הישוב פדואל.

צילום: אור חן

משם נמשיך ליקב טורא, שנמצא בישוב רחלים. מדובר ביקב משפחתי ומוקפד, שכרמיו נטועים בישוב ברכה. עד היום זכו היינות של יקב טורא בפרסים נחשבים בתחרויות יין בארץ ובעולם. במקום פועל  מרכז מבקרים וניתן לקבל טעימות יין ושמן זית. 

אחרי שנהנו מנוף מרשים ומיין טוב, נמשיך  למעיין עמשא. למרגלות הר גריזים, בין בוסתנים עמוסי פרי, נמצאת נביעת מים שבכל השנה ממלאת את שלושת בריכות השכשוך במקום. במעיין עמשא, הברכות גדולות ,רדודות ומהנות לכל המשפחה. מעין עמשא הוקדש לזכרו של עמשא משולמי הי"ד שנפל בלבנון, והוא שוקק ומלא במטיילים. במקום ישנה חנייה גדולה, מנגלים ושולחנות פיקניק רבים בנקודות מוצלות.

נעלה עם הרכב לכיוון לכיוון הישוב הר ברכה, ונגיע למצפה יוסף הנמצא בפסגת הר גריזים בנקודה  הצופה על העיר שכם וקבר יוסף ומכאן שמו- מצפה יוסף. המצפה מפורסם כאתר תיירותי בשל היותו הנקודה הקרובה ביותר לקבר יוסף שניתן להגיע אליה בחופשיות באור יום. 

ממצפה יוסף ניתן לראות גם את הר עיבל ואת מזבח יהושע וכן ניתן לצפות בשלושת גבולות הארץ ממקום אחד: במערב ניתן לראות את הים התיכון, ממזרח ניתן להבחין בהרי עבר הירדן, ובימי ראות-טובה ניתן להבחין בחרמון במבט צפונה. במקום מותקנים מעקה בטיחותי, שילוט ומפות של הנוף.
אין ספק שהגיע הזמן לארוחת צהריים. 

צילום: אור חן


מי שחשקה נפשו באוכל טוב מוזמן להגיע למרומי הר גריזים , למסעדת "ברכה על ההר", וליהנות במרכז המבקרים החדש של יקב הר ברכה המשלב מסורת של אוכל עם כוס יין ביד. יש לתאם מראש. 
לאחר ששבענו נמשיך לכיוון הישוב אלון מורה. 

למרגלות הר כביר, נמצא יקב כביר. מדובר במרכז מבקרים , מול נוף כרמים  עוצר נשימה . במקום ניתן לקבל טעימות יין , הדרכה וסיור ביקב. כמו כן, יש מסעדה חלבית או בשרית במקום.
והנה אנחנו מטפסים להר כביר.  הר כביר הוא הר גדול המתנשא מצפון מזרח לשכם ומעל (מדרום) לערוצו הגדול של ואדי פרעה (נחל תרצה).ממרום הר כביר (745 מ') נפתחות לפנינו תצפיות יפהפיות לכל הכיוונים. על ההר עצמו ישנו מגוון צמחים גדול, על ראש ההר ישנו קבר שייח' הקרוי שייח' בילאל. ההר הינה נקודת תצפית לאתרי תנ"ך רבים-עמק תרצה, הר גריזים, הר עיבל ועוד.
ההגעה להר כביר, היא  דרך הישוב אלון מורה.

אם עוד לא התעייפתם, ניתן להמשיך את הטיול לכיוון הישוב איתמר, על שלל הגבעות הסובבות אותו.  
 על אחת הגבעות  ממוקמת "בוץ בגבעה",  חנות קרמיקה של כלי מטבח ויודאיקה בהשראת יופי הרי שומרון. כמו כן פועל במקום סטודיו לארוח קבוצות ובודדים שרוצים להתנסות בעבודת קרמיקה. כמו כן, ניתתן להתרשם ממתנות יפות ,או להירשם  לפעילויות לקבוצות ולכל המשפחה.

צילום: יח"צ

אטרקציה נוספת על גבעות איתמר, שלא כדאי לפספס, היא  הנקודה הכפרית. מדובר בחווה חקלאית תיירותית מציעים לינה כפרית, הדרכת סיורים, סדנאות, לוגיסטיקה לטיולים ואוכל. במקום פינת חי, מאהל אירוח, מרכז מבקרים וחנות ובה מיטב התוצרת המקומית. בתיאום מראש.

רוצים מידע נוסף על התיירות בשומרון? חפשו אותנו בפייסבוק- "תיירות שומרון" או התקשרו למוקד המידע שלנו (1-700-700-106 שלוחה 4)