זה בדיוק הזמן - להיערך עם תחפושות!

אם לשפוט ממה שראיתי באולם התצוגה הגדוש מאות תחפושות של "שושי זוהר", מלכת הילדות וכוכבת חג הפורים 2019 היא לא אסתר מן המגילה, אלא נועה קירל מהפסטיגל.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 05/02/19 15:25 ל בשבט התשעט

זה בדיוק הזמן - להיערך עם תחפושות!
צילום: shutterstock

אי אפשר להאשים את שושי זוהר, ואימפריית פורים שלה בהעדפת סלבריטאי הנוער. מדובר בביזנס שרוצה למכור, וכנראה שקירל היא מקדמת מכירות אולטימטיבית. לבנים המתחפשים יש תלבושות של גיבורי העל מסרטי מארוול (קפטן אמריקה, הענק הירוק, דדפול, איירון-ספיידרמן, אינקרדבל), של נינג'ות וטייסי חלל, של גיבורי כוח פי. ג'י. של מפלצות מפחידות כמו זומבי וגורילות. לשני המינים יש תחפושות של פורטנייט, המשחק שהפך ויראלי יותר ממחלת השפעת בחורף הנוכחי. והפעוטים יתחפשו לבמבי ולחד קרן, שני טרנדים שעדיין הולכים חזק.

במבי

במביצילום: שושי זוהר

 

לציבור הדתי והחרדי יש אצל שושי זוהר גם תחפושות של גיבורי התנ"ך, רבקה אמנו, שלמה המלך, יוסף הצדיק, הכהן הגדול, משה רבינו, נחמן מאומן, אדמור"ים וחסידים, ועוד. אבל לא אלה כובשים את תשומת הלב של הציבור הכללי והתקשורת.

אהרון הכהן

אהרון הכהןצילום: שושי זוהר

ומי שלא מתעקש על המילה האחרונה, ימצא גם תחפושות של נסיכות  דיסני, כן, עדיין אנה ואלזה, רפונזל, סינדרלה, סופיה וגו' עם שמלות קצפת והרבה מלמלה, פרחים וסרטים, של ספרדיות והולנדיות ויפניות, של ספיידרמן וסמי הכבאי, מיקי מאוס, מלכת דבורים ופרפר, ובובות LOL.

בולטת גם העובדה שהרבה מהתחפושות מופיעות לא רק בגדלים של ילדים, אלא גם של מבוגרים. כנראה שקיים בחלק מהציבור הכללי הגימיק של הורים וצאצאים המתחפשים באותה תלבושת למסיבות פורים. למשל, תחפושת של עופר איילים, בגדלים המתאימים לתינוקות, ילדים וגם אימהות. עוד חידוש המופיע השנה לראשונה אצל זוהר: פלטות איפור בצורת סוכריה, צבעי שיער ועפרונות צבע.

צילום: שושי זוהר

 

בעבר לא הוצפו החנויות בתחפושות פורים שבועות רבים כל כך לפני החג, אבל הציבור גילה שניתן להזמין בחו"ל דרך האינטרנט תחפושות זולות בהרבה מאלה המיוצרות בארץ, וכדי שאלה יגיעו בערב פורים ולא בערב פסח, חייבים להתארגן הרבה זמן מראש. כדי להתחרות במגמה הזו גם ההיצע מתוצרת מקומית הקדים את הופעתו. במידה מסוימת גם מחירי התחפושות המקומיות נעשו זולים ונוחים יותר.

כשמדובר בתינוקות רכים יש מבחר גדול גם ברשתות קרטר'ס, אושקוש ו-H&O. כאן אין חידושים טרנדיים ועדיין אימהות אוהבות להלביש באוברולים של בעלי חיים כמו דב פנדה, קופיף, ג'ירף וכו' או בתלבושת של אננס ותות.

קרטרס

קרטרסצילום: אסף לוי

 

איפור הוא כמובן חלק בלתי נפרד מכל תחפושת כמעט, והזכרתי את קולקציית איפור הפורים המיוחד של רשת סקארה. ד"ר להבית אקרמן, מומחית בתחום רפואת עור, ניסחה עבור סקארה כמה כללי יסוד  שיסייעו לנו להגן על עור הפנים של הילדים בחג הכי מאופר בשנה. נכון שפורים הוא לא מחר מחרתיים, אבל גם בתחום הזה כדאי להפנים את ההזהרות הרבה זמן מראש.

איפור סקארה

איפור סקארהצילום: רון קדמי

 

כהערה כללית ד"ר אקרמן מציעה לא להשתמש בכמות גדולה של צבעים. איפור מוגזם לא בריא לעור צעיר. ביחוד סביב העיניים. ולכן חייבים להשתמש בתכשירים היפואלרגניים ואיכותיים.

איפור שומני, למשל מייקאפ המתאים לעור בוגר שאימהות משתמשות בו ממגירת האיפור שלהן, יכול לעודד פריחה ופצעונים ולכן עדיף לאפר ילדים בתכשירים על בסיס מים ונטולי שומן. ולא להסיר את האיפור עם מגבונים רגילים, אלא עם  סבון פנים עדין או מגבוני איפור ייעודיים להסרת איפור. חשוב במיוחד להסיר איפור לפני השינה אחרת האיפור עלול לגרום לזיהומים ודלקות עיניים.

אל תרשו גם להעביר איפור מילד לילד כמו שקורה לפעמים בפינות איפור וציורי גוף באולמות של הצגות פורים או מסיבות גן - על מנת להימנע מזיהומים.

ולבסוף, לא לשכוח שישנם מוצרי איפור שמכילים חומרים רעילים כמו מתכות, בעיקר בצלליות ושפתונים. חפשו רק תכשירים עם אישור מוסמך וקפדני.