הכירו את מורה המאה: הרב עמית אורנבוך

הרב עמית אורנבוך יזם את חינוך – 24/7ולאורך כל השנה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף החמ"ד 02/10/18 17:45 כג בתשרי התשעט

הכירו את מורה המאה: הרב עמית אורנבוך
מורי המאה, צילום: יחצ

תפקיד: ראש מסלול הישיבה התיכונית, מחנך, מורה למקצועות הקודש ומלווה בוגרים
המוסד: קריית חינוך חמ״ד אמי״ת שדרות – הישיבה התיכונית
מחוז: דרום

היוזמה: חינוך – 24/7ולאורך כל השנה

הרב עמית עוסק בחינוך זה עשרים ואחת שנה, מחנך את תלמידיו לחיים שלמים של תורה, מצוינות ואהבת חסד. עבודתו מתרחבת הרבה מעבר לגבולות המוסד החינוכי ומקיפה את כל שעות היממה במגוון שלם של פעילויות ועשייה. מתוך חיבורו האמיץ לעולם התורה יזם הרב עמית למידה בחברותות עם תלמידי ישיבת ההסדר שבעיר. בדרך זו זוכה כל תלמיד במוסד החינוכי לתלמיד בוגר המלווה אותו לאורך כל שנות שהותו בבית הספר. בוגרי בית החינוך זוכים לקשר וחיבור מתמיד הבא לידי ביטוי בביקורים קבועים במסגרות הלימוד בהן הם ממשיכים לאחר בית הספר, לימוד משותף בחופשות,
סדנאות לזוגות נשואים אותן מדריך ויוזם הרב עמית ועוד.

בהיותו דמות המקרינה אהבת תורה ונכונות לעמל, הרב עמית מוביל בקריית החינוך דרכי למידה משמעותית ופועל מתוך יחסי קרבה ואכפתיות, תוך מתן תשומת לב אישית לכל תלמיד וחיזוקו. ביוזמתו של הרב עמית מתקיימות פעילויות רבות ומגוונות לטיפוח אהבת התורה בכל ימות השנה, בהן קריאת מגילת אסתר ברוב עם ולימוד קבוע בליל הושענה רבא ובשבועות.

בימי חופשת הקיץ מפעיל הרב עמית במסגרת התוכנית “חמ״ד של חופש״ מכינות לימודיות ופעילויות להעשרת הלמידה וקידום ההישגים הלימודיים. נוסף על אלה, הרב עמית מפתח בקרב תלמידיו את אהבת הנתינה והחסד ופועל להעצמת תוכניות המעורבות האישית בבית הספר. הרב יוצא עם קבוצות תלמידים בכל שבוע למוצב צה״ל הסמוך לשדרות כדי לשמח את החיילים, יוזם עם תלמידיו מבצעי הוקרה ל״אנשים שקופים״ כמו עובדי המערכת העירונית ומנקי הרחובות ועוד. בהובלתו מתקיים בכל שנה טקס להוקרת עובדי המִ נהל בבית הספר, אירוע המשפיע על חינוך התלמידים ותורם להעצמת מטרת העל “בית חינוך כמשפחה״

זאת ועוד, הרב עמית מפתח קשרי אמון עם קהילת הורי בית הספר, דבר המשפיע על העמקת היעד “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״. הוא שוקד גם על קשרי בית הספר עם קהילת הבוגרים, עד כדי גיבוש גרעין משימתי עירוני של בוגרי חמ״ד אמי״ת שדרות הרוצים להמשיך ולהיות שותפים בעשייה החינוכית של בית הספר.
בהיותו ראש הישיבה התיכונית, מחנך ומורה למקצועות הקודש, הרב עמית מהווה מגדלור לעשייה חינוכית אשר נובעת מתחושת שליחות ואשר מתקיימת מתוך רגישות גבוהה לזולת. דוגמה אחת מני רבות לכך היא גמ״ח תרומות המורים שבניהולו, המיועד לעזרה לתלמידים נזקקים. הוא עומד בראש המיזם הזה בהתנדבות מלאה ומתוך אמון של כלל הגורמים בקהילת בית הספר.

השפעה היוזמה

  • קידום אקלים חינוכי מיטבי המבוסס על יחסי קרבה ואכפתיות ומיצוי סגולות התלמיד ומהווה בסיס להעמקת היעד “לכל אדם ישנה״, לקליטה מיטבית והכלה של כל תלמיד באשר הוא.
  • העמקת “ללמוד וללמד״ לאהבת תורה וללמידה משמעותית, ולקידום דרכי הוראה-למידה ופיתוח תפקודי לומד.
  • קידום היעד “לכל אדם ישנה – והעמידו תלמידים הרבה״ בפיתוח קשרי אמון עם קהילת הורי בית הספר.
  • העמקת “חמ״ד וקהילה״ בחיבור ההורים ובטיפוח היעד “שיתוף עם גורמי קהילה״ להעצמת המעשה החינוכי; טיפוח היעד “חסד וחמ״ד״ בריבוי פעילויות של חסד; קידום היעד “חמ״ד של חופש״ בפעילויות מגוונות בחופשות; טיפוח “חמ״ד לתמיד״ בשקידה על שמירת קשרי בית הספר עם קהילת הבוגרים.

על זאת ועל טיפוח זהות ציונית דתית, על התמדה ונתינה ללא גבולות ועל מסירות ומחויבות מרבית, על פיתוח מענה חינוכי ערכי לתלמידים ובוגרים, על נועם הליכות ועל חדשנות הנובעת מתחושת שליחות חינוכית, מצאנו את הרב עמית אורנבוך ראוי לתואר “מורה המאה״ ה׳תשע״ח

מדינת ישראל בשבילי היא: ראשית צמיחת גאולתנו