היערכות מיוחדת ב'הדסה' לקראת שבת וראש השנה

בעקבות סמיכות שבת לראש השנה – הערכות מיוחדת במחלקת היולדות בבתי החולים של הדסה ליולדות שיגיעו במהלך החג או בשבת הקודמת לו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/18 19:34 כה באלול התשעח

היערכות מיוחדת ב'הדסה' לקראת שבת וראש השנה
הדסה עין כרם, צילום: דוברות הדסה

הושלמה היערכות המרכז הרפואי 'הדסה' לקראת שני ימי ראש השנה בכל המחלקות, ובראשם מחלקת היולדות בבתי החולים 'הדסה עין כרם' ו'הדסה הר הצופים'. היערכות מיוחדת לקליטת היולדות שתגענה בערב החג ובמהלך החג וכן בשבת הקודמת לכך, כאשר כולן תצטרכנה לשהות עד למוצאי החג לפחות. הצוות הרפואי תוגבר הן ברופאים והן באחיות. היולדות שתשארנה בבתי החולים לאחר הצורך הרפואי בשהייתן ובשהיית היילוד תזכנה לאירוח במחלקה שהוכשרה לכך.

כמו כן בבתי הכנסת שבבתי החולים נערכים לסדר מקומות ישיבה לכל מאות המתפללים. כמו כן ,בעלי תקיעה יעברו במהלך החג בכל המחלקות על מנת לתת אפשרות לשמוע תקיעות גם למטופלים שאינם יכולים להגיע אל בית הכנסת..

בנוסף נערכו במטבח בית החולים להגיש מאות מנות למלווי המטופלים שיגיעו אל בית החולים במהלך החג.

"כל צוות המחלקות שבאחריותי נערך לקראת החג, כולל ירידה לפרטים הקטנים ביותר. מטרתנו היא להעניק ליולדת ולתינוק מעבר לטיפול הרפואי המקצועי והמסור, גם תחושת חג מרוממת. בכל ימות השנה אנחנו עובדים במלא המרץ ועם כל הנשמה, ובחג ישנה תוספת רגישות", אומר פרופסור שמחה יגל מנהל האגף למיילדות של הדסה בירושלים, "אנחנו מאחלים לכל עם ישראל ובפרט ליולדות ולתינוקות החדשים שיצטרפו אלינו בתחילת השנה, בריאות ואושר".

רב המרכז הרפואי הדסה הרב משה קליין: "בתי הכנסת שבמרכז הרפואי ערוכים כראוי וכיאות למתפללים רבים בימי ראש השנה, ביניהם למתפללים שיגיעו במהלך ראש השנה עצמו בשל פיקוח נפש של יקיריהם. כל מטופל שישוחרר מהמיון יזכה אף הוא לאירוח. אנחנו ערוכים גם למאות מתארחים". הנהלת המרכז הרפואי 'הדסה' מאחלת לכל בית ישראל- כתיבה וחתימה טובה. רפואה שלמה לכל השוהים בבתי החולים ושנזכה בשנה הקרובה לטפל ולסייע רק במקרים משמחים."