בקרוב אצלנו? צרפת אוסרת על תלמידי ביה"ס היסודי להביא סלולרי ללימודים

החל משנת הלימודים הבאה, טלפונים ניידים ייאסרו בכל שטח בתי הספר היסודיים בצרפת. שר החינוך הצרפתי: "הילדים לא משחקים יותר בזמן ההפסקה, הם פשוט מול הסמרטפונים שלהם, ומנקודת מבט חינוכית זו בעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 14:52 כד בכסלו התשעח

בקרוב אצלנו? צרפת אוסרת על תלמידי ביה"ס היסודי להביא סלולרי ללימודים
ילדים בסלולרי , צילום: shutterstock

כלי תקשורת בצרפת דיווחו, כי ז'אן-מישל בלאנקר, שר החינוך של צרפת, הודיע שטלפונים ניידים ייאסרו לשימוש בבתי הספר במדינה החל מספטמבר 2018. 
 
החל משנת הלימודים הבאה טלפונים ניידים ייאסרו בכל שטח בית הספר, כשכעת הם כבר אסורים בתוך כיתות הלימוד. כך שגם  בזמן הפסקות וארוחת צהריים ובין שיעורים, התלמידים לא יוכלו להשתמש בטלפונים הניידים. שר החינוך הצרפתי אמר: "בימים אלה הילדים לא משחקים יותר בזמן ההפסקה, הם פשוט מול הסמרטפונים שלהם, ומנקודת מבט חינוכית זו בעיה".

עדיין לא ברור באיזה אופן ייאכף האיסור. אחת האפשרויות היא שבית הספר יקים תאים מיוחדים בהם תלמידים יפקידו את הטלפונים הניידים, והם יאוחסנו שם במשך כל יום הלימודים. מורים בצרפת הביעו חשש שהם יתבקשו לבצע חיפוש אצל תלמידים כדי לוודא שהם לא מפירים את האיסור החדש.
 
"אנחנו עובדים עכשיו על האיסור הזה, וזה יכול לעבוד בדרכים שונות", אמר בלאנקר. "טלפונים נחוצים למטרות הוראה או במקרי חירום, אך צריך להרחיק אותם". לדעת שר החינוך הצרפתי הנושא קריטי לבריאות הילדים. "חשוב שילדים מתחת לגיל שבע לא יהיו מול המסכים הללו". בלאנקר הוסיף כי האיסור החדש עשוי לסייע גם בצמצום הבריונות ברשת נגד תלמידים.
 
האיסור על טלפונים ניידים ייושם בבתי ספר יסודיים, שבהם לומדים בני 15-11, אבל בתיכונים האיסור איננו חל.
 
אחד מארגוני ההורים הגדולים בצרפת,ז'ראר פומייה, התבטא בעבר לגבי סיכויי ההצלחה של האיסור החדש. "אנחנו לא חושבים שזה אפשרי כרגע. דמיינו 600 בתי ספר יסודיים שבכל אחד 600 תלמידים. האם כולם ישימו את הטלפונים שלהם בתוך קופסה? איך אתם מאחסנים אותם? ואיך תחזירו להם אותם בסוף היום?"
 
"זה כנראה רעיון טוב כשהילדים בבית הספר, אבל לא יכולים לאסור עליהם להביא את הטלפונים לבית הספר", אמרה סאבין, אם צרפתייה, לעיתון הבריטי "גרדיאן". "הבת שלי הולכת לבית הספר וחוזרת הביתה בעצמה, ובתקופה זו של השנה נעשה חשוך בשעה מוקדמת, אז אני רוצה שהיא תהיה עם הטלפון שלה. זה מרגיע", היא אמרה ותהתה: "במקום איסור, לא היה עדיף להתקין חוסם אותות שידור בבתי הספר?"