בסופו של דבר - כולנו חיים בסרט

אני מחשיבה עצמי לאשה רגועה, שפויה, שקולה ומאוד מודעת. יחד עם זאת, לאחר ההתפרצות הוויראלית של הסרטון בכיכובה של אשתו של הרצל בכותל, ירדו לי בבת אחת מלא אסימונים וגם מעט חשש.

חדשות כיפה שירי רימון 27/06/18 09:00 יד בתמוז התשעח

בסופו של דבר - כולנו חיים בסרט
צילום: shutterstock

כל אדם יכול לצלם כל סיטואציה במרחב הציבורי ולהפוך חיים של אדם אנונימי לסיוט. אדם שלא בחר להיות מצולם ברגע פרטי כזה או אחר.

הצלם במקרה המדובר אינו אדם בודד ומשועמם, מדובר על צילום חדשותי. היינו יכולים לצפות מהם ליותר. אולם לעמוד מול איתני הטבע החדשים, הלא הם הסרטונים הוויראליים, הלייקים, השיתופים, כנראה שזה קשה ביותר.

יום לפני שהופץ סרטון ה"הרצל" נקרא לו, היינו בבריכת שחיה קיבוצית. בפעם הראשונה לקיץ זה יצאנו עם הילדים לבריכה. לא ידעתי חד משמעית מה כל אחת מהבנות זוכרת מבחינת שחיה ואיך להסתדר במים, הייתי מאוד לחוצה.

היו שם לא מעט סיטואציות שאם מישהו היה בוחר לצלם אותי ולהעלות לרשת, אולי הייתי הופכת לאיזה רמיקס וכמה ממים. ככה בקלות.

לפני כחודש, בזמן שהמטוס רצה להמריא, הבן שלי בן השנתיים וחודשיים סירב להיחגר. בכה בהיסטריה נוראית וסירב בכל תוקף להתיישב. היה בלתי אפשרי לחגור אותו.

הדייל לא עזר לו להירגע, ולמעשה רק החמיר את המצב כשדיבר אליו גם בשפה שהילד לא מבין וגם בטון קשוח.

ברור לי שהילד חייב להיחגר, ברור לי שהטיסה לא ממריאה בגללנו ויחד עם זאת אני לא מצליחה להושיב אותו.

כיוון שמדובר בטיסת low cost וגם האוויר הוא בתשלום נוסף, כמעט נחנקתי. בעלי ישב שורה לפניי, הוא מייעץ לי והדייל מורה לו להיחגר, וחוזר להביט בילד במבט מפחיד ואפילו מאיים. נדרשו המון כוחות, גם נפשיים לחגור אותו. אם הדייל היה רק ממשיך בדרכו הייתי בקלות יותר משוחחת ברגיעה עם הבן שלי. כיוון שאני כל כך מודעת, ראיתי כבר איך יכלה להצטלם שם סצנת טיסת הילד הבוכה והאימא שצורחת על הדייל. אז התאפקתי מאוד.

אגב, אולי צולמה אחת כזאת והיא ממתינה..

אולי כל אחד מאתנו צולם ברגע קיצון, בזמן פרטי, בזמן מתאים או ממש לא. ובשעת כושר מישהו יחליט להעלות אותנו לאוויר.

בימים כאלה אנחנו נדרשים לצחצח את המידות שלנו, לחדד את הדמות לחיקוי שנרצה להיות עבור ילדנו.

היום שיתפנו אישה צועקת, קוראת לבעלה בתמימות ברחבת הכותל. עשינו ממנה צחוק! מחר זה הילד שלנו, שעשה שיימינג לילד אחר או בעצמו נפל קורבן.

לא סתם שיתפנו, ערכנו תמונות וסרטונים, רימיקסים בארועים ועוד. הכל הצלחנו בכמה שעות בודדות ובאיזה ויראליות.תארו לכם אם היינו מייעלים את הזמן הזה שבוזבז, למען מטרה טובה?

ניסיונות כאלו הם הזדמנות עבורנו, הם יכולים להפוך אותנו לחברה טובה יותר, ללמד אותנו איפוק, הפעלת שיקול דעת וגם ללמוד מטעויות ועשיית חשבון נפש.

לצמוח מהשגיאות.

הסרטון המדובר צולם כבר לפני כמה שנים. מה אתם אומרים, יעלה בקרוב סרטון שלכם?

 


לכל הטורים של שירי, היכנסו!