בני עקיבא מציגה: טיול ט"ו בשבט ללא פלאפונים

תנועת הנוער החליטה ליישם את החלטת הוועידה ולהוציא טיול ט"ו בשבט לא פלאפונים, כך שהחניכים יוכלו להנות מנופים והחברים. רכז מחוז שרון שומרון הסביר: "לא תהיה אכיפה, אלא הסברה ושיח על נושא המדיה בחיים של הילדים והנוער"

חדשות כיפה מירב כהן 08/01/19 13:19 ב בשבט התשעט

בני עקיבא מציגה: טיול ט"ו בשבט ללא פלאפונים
טיול ללא פלאפונים, צילום: ארכיון הצילומים, קק"ל

תנועת הנוער בני עקיבא, החליטה ליישם את החלטות הוועידה שהתקיימה בקיץ שעבר, ולהשיק טיול ט"ו בשבט ללא שימוש בטלפונים ניידים. 

בוועידה של מחוז שרון שומרון עלה לראשונה הרעיון שאומץ על ידי הוועידה הארצית, במסגרתו טיול ט"ו בשבט יהיה 'נקי' מסלולריים. טיול ט"ו בשבט הוא המפעל הגדול ביותר של התנועה, במהלכו יוצאים ביום אחד כ-30 אלף חניכים לטיול ברחבי הארץ. 

החלטת הוועידה התקבלה בעקבות ההתפתחות הטכנולוגית של הרשתות החברתיות, הגורמת לילדים ולנוער להיות 'דבוקים' למסכים ולהישאר מחוברים למדיה כל הזמן. בתנועה עלו על רעיון; יום שלם של טיול חוויתי עם כל הסניף ללא טלפונים ניידים, כדי לקדם את השיח על הנושא.   

טיול ללא פלאפונים

צילום: ללא

מיכאל מואטי, רכז מחוז שרון שמרון הסביר ל'כיפה' מה עומד מאחורי המהלך החדש ואמר: "המטרה של יום לא פלאפונים היא להגביר את השיח סביב המדיה. אנחנו מתכננים תהליך חינוכי ללמד את החניכים ולהנות מהחוויות באותו היום - להשאיר את הפלאפון בבית". 

מואטי הסביר כי התנועה החלה בהכשרה לקומונריות בנושא שתעבור בהדרגה למדריכים. המדריכים יעבירו פעולות לחניכים ויתחילו להדהד את הרעיון בתוך הסניפים: "יש לנו שני יעדים, הראשון חיבור לארץ, לטיול לנופים של ארץ ישראל. היעד השני הוא חברתי - אנחנו ננסה ליצור מרחב המאפשר חיבור חברתי בריא יותר" 

בטיול עצמו לא תהיה אכיפה להחלטת הוועידה "המטרה שכל סניף בתנועה יכיר את ההחלטה, ידבר עליה ויתמודד איתה, גם אם יהיו התנגדויות לנושא". סיים מואטי.