"ביקורה של הגננת בביתנו - הותיר אותי בוכה ושבורה"

כאשר הגיע תורו של יהונתן לעלות לגן חובה, לא הרגשנו שאנחנו צריכים לשוחח עם צוות הגן לפני תחילת שנת הלימודים. שנתיים קודם הוא התחיל כבר את המסלול שלו בגנים והכל זרם מצוין. גילינו שטעינו בסוף יומו הראשון בגן חובה.

חדשות כיפה תהילה מגן 05/06/18 10:06 כב בסיון התשעח

"ביקורה של הגננת בביתנו - הותיר אותי בוכה ושבורה"
המסע למשפחה

כאשר הגיע תורו של יהונתן לעלות לגן חובה, לא הרגשנו שאנחנו צריכים לשוחח עם צוות הגן לפני תחילת שנת הלימודים. שנתיים קודם הוא התחיל כבר את המסלול שלו בגנים והכל זרם מצוין, לא היו קשיים מיוחדים, ולא הייתה שום התייחסות חריגה לאור היותנו משפחת מאמצת. ראינו שטעינו כאשר בסיום היום הראשון בגן חובה, הגננת שהיא גננת וותיקה ומאוד מוערכת, התקשרה וביקשה להגיע אלינו לביקור בית.

היא הייתה נחמדה ושאלה שאלות על האימוץ והרקע של יהונתן, אנחנו סיפרנו כהרגלנו את הסיפור בפתיחות מלאה ורק אחר כך הבנו שמשהו לא בסדר בתמונה הזו, בסיום הביקור הגננת שאלה אם אנחנו מקבלים ליווי פסיכולוגי, ואז אחרי שיצאה מביתנו, התפרקתי לרסיסי דמעות ומחשבות קודרות. בכיתי בעוצמות כאלה שהבהילו אפילו את אסף ושירה- חברתי הטובה שהביאה לי תוך חמש דקות חפיסת שוקולד הביתה.

למחרת כתבתי לגננת מכתב:

גננת יקרה שלום,

בימים האלה של פתיחת שנה, אנחנו חושבים הרבה על השלב הזה של כניסת בנינו הבכור בשערי מערכת החינוך. ובמיוחד לאור הפגישה איתך, חשוב לנו לשתף אותך קצת במחשבות שלנו:

יהונתן שלנו נולד לנו .. באימוץ. הוא שלנו ואנחנו שלו מינקות, ואנחנו משפחה רגילה ונורמלית. גם כששחר באה לעולם והגיעה אלינו, זה חיזק אותנו כמשפחה מאמצת שמחה ושלמה. הילדים שלנו גדלים על ברכנו ובליבנו. אנחנו מתנהלים ככל משפחה והם ילדים ככל הילדים. ייתכנו קשיים כמו שהם ייתכנו אצל כל ילד אחר. עובדת האימוץ לא הופכת את הילד שלנו לבעל צרכים מיוחדים, אין צורך בהתייחסות מיוחדת ואין לזה סיבה. אם יש תופעות או מקרים, הרי שמתייחסים ומטפלים כמו אצל כל ילד אחר.

יהונתן  הוא ילד מתוק, חכם ורגיש בזכות מה שהוא, אנו תפילה ואמונה שהעולם יידע להתייחס אליו ללא כל דעות קדומות או סטיגמות. זו הדרך הנכונה, ואנחנו כהורים שלו נעשה הכל בשביל לאפשר לו חיים של גדילה והתפתחות ושמחה מבלי שדעות קדומות יפריעו בדרכו. אנחנו תקווה שאת וצוות הגן שותפים לתחושה הזו ולשאיפה הזו.

בברכה,

תהילה ואסף מגן.

 

בסיומה של השנה סיכמנו בלב שלם שהייתה לכולנו שנת גן חובה מצויינת.

 

 

 

 

לטורים קודמים, היכנסו!

 

ליצירת קשר ולהזמנת הרצאות ניתן לפנות לתהילה בכתובת המייל: thilamam@gmail.com.