בוחרים בטבע: פעילויות רשות הטבע והגנים ליום הבוחר

ביום שלישי כ"א חשוון (30.10) יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, ולראשונה יום זה יהיה יום שבתון. ואין כמו יום שבתון בתוך השגרה שלנו כדי לנצל את הזמן לחוויה משפחתית עם ערך מוסף של חיבור לטבע, למורשת ולהיסטוריה של הארץ

חדשות כיפה תוכן שיווקי 25/10/18 10:45 טז בחשון התשעט

בוחרים בטבע: פעילויות רשות הטבע והגנים ליום הבוחר
הקרקס הירוק, צילום: יח"צ

רשות הטבע והגנים מעמידה לרשות הציבור שורה של פעילויות חוויתיות וייחודיות ליום הבוחר שיתקיימו ללא תשלום מעבר לדמי הכניסה לאתר ובחינם למנויי מטמון, כך שלאחר שתמלאו את חובתכם האזרחית ותצביעו תוכלו ליהנות מיום כיף עם המשפחה.


ברוח היום, לצד בחירת ראש העיר הבא ישנה בחירה חשובה מאוד שתוכלו לקחת בה חלק: מה יהיה סמל שמורת טבע עין אפק החדש? בראש פנינת החן שבעמק עכו (בשעות 10:00-14:00) תתקיים פעילות חוויתית שתעניק גם לילדים את האפשרות לחגוג את הדמוקרטיה בעזרת השתתפות בהצבעה, כך שיוכלו להשפיע ולבחור בין טחנת הקמח, הגשר הצף או אחו הג'מוסים, מי שמצביע משפיע! במקום תוכלו לשמוע איך כל מועמד מתכנן להצעיד את השמורה קדימה אל עתיד מזהיר באופן זהיר ומהיר.
בתוכנית: עמדת תצפית עם בטלסקופ, הצגה חווייתית, שחקנים המייצגים את המועמדים וקלפי להצבעה כמו של גדולים.
המצביעים הצעירים ישתתפו בהגרלה ואחד יזכה במנוי "מטמון" משפחתי.

 

לאלו המעוניינים בחוויה המשלבת נוף וטיול עם לימוד רצוי לבחור בהגעה לגן לאומי ירקון מתחם תל אפק (בשעות 11:00-15:00) שם יהיה ניתן לקבל תשובות על שאלות כמו איך אפשר להשתמש במים בשימוש נוסף? (רמז: בועות סבון גדולות.) איזו יצירה מופלאה ניתן לעשות בשקיות ישנות כדי שלא יתעופפו ויהפכו למפגע לחיות הבר? (רמז: מוצר אופנתי. כדי להשתתף יש להביא חולצה ישנה מהבית), ומהי אנרגיה ירוקה וכיצד אפשר לנצל אותה? ולקינוח –  הכנת חטיפי אנרגיה בייצור עצמי.

לינת לילה- ירקון

לינת לילה- ירקוןצילום: לימור פרידמן

בגן יחכו גם בריכות שכשוך, מים זורמים, שולחנות לפיקניק וצל.
בנוסף למנויי מטמון תחכה מתנה מיוחדת באתר- כי הם כבר בחרו "מטמון"!


אפשרות נוספת לחגוג את יום הבחירות עם המשפחה היא בשמורת טבע עינות צוקים (בשעות 13:00- 17:00), רק 30 דקות נסיעה מירושלים ותוכלו ליהנות מבריכות מים צלולים ומשלל פעילויות וחוויות לגדולים ולקטנים: קרקס בועות סבון, סדנאות קסומות, מופע מוזיקלי היתולי ומשחקי חוויה ואתגר גדולים מהחיים. במקום בריכות שכשוך ומים זורמים, שולחנות לפיקניק וצל. כמו כן סיורים מודרכים יצאו לשמורה החבויה בכל שעה עגולה.
גם באתר זה למנויי מטמון תחכה מתנה מיוחדת.


לאלו המעוניינים לעלות צפונה מומלץ להגיע לגן לאומי חמת טבריה העתיקה (בשעות 9:00-15:00), שם תצאו לחפש אחר סודות החמאם התורכי, תתנסו בכתיבה בכתב עברי קדום, תכירו את הפסיפס המרשים של בית הכנסת העתיק ותתנסו בעצמכם בהכנת פסיפס בסדנת יצירה לילדים.
בחמת טבריה יש מעיינות מרפא חמים וטבעיים עוד מתקופת המלך שלמה. המעיינות נובעים מעומק האדמה וידועים בסגולות המרפא שלהם.
המטיילים מוזמנים לשכשך רגליים במי המעיינות החמים, הזורמים בין שלוש בריכות שכשוך חדשות.

באתר לאומי הקסטל (בשעות 10:00, 12:00) בוחרים בערכים. אם תגיעו למקום תוכלו להצטרף למדריך רשות הטבע והגנים לסיור ב"שביל הערכים", המספר את סיפור הקרב המרגש לפריצת הדרך לירושלים במלחמת העצמאות דרך ארבעה ערכים מרכזיים שעלו מסיפורי הלוחמים. שביל הערכים עובר בין  תחנות הפעילות לאורך התעלות והבונקרים ומסתיים במיצג הקרב המרגש ובתצפית רחבה ומרהיבה על מרחב הרי יהודה.
ברוח יום הבוחר המשתתפים יתנסו באתגר מיוחד: בחירת הערך החשוב מכולם. ההשתתפות מומלצת מגיל 10, משך הסיור כשעה וחצי.

 

בגן לאומי עין חמד (בשעות 10:00, 13:00) תוכלו לצאת עם הילדים לסיור חוויתי על רקע הנוף המרהיב. במקום תועבר להדרכה מיוחדת על ידי דביר סורמלו, מנהל גן לאומי עין חמד. ובהתאם ליום הבחירות, דביר יציג לכם את הפינות הנבחרות ואת הסיפורים הנבחרים בגן הלאומי. למה נבחר השם עין חמד? מדוע בחרו לטעת את העצים השונים הנטועים בגן? מהו סוד "המעיין הנעלם"? מי סימן את הסימנים המסתוריים על הקירות במבצר והיכן חבוי אוצר הזהב?
הסיור יצא בשני סבבים ומתאים לכל המשפחה. משך הסיור כשעה.

עין חמד

עין חמדצילום: יואב גרינברג

 

עוד פעילות ייחודית ביום זה, תתקיים בגן לאומי אפולוניה (בשעה 12:00), שם תתקיים הדרכה מיוחדת באתר החפירות שתתאים למתעניינים בתחום. בימים אלו ממש חופרים חפירה ארכיאולוגית במתחם המבצר במקום, כך שתוכלו להציץ בעבודת הארכיאולוג ולהבין מדוע חופרים, איך נראית חפירה ארכיאולוגית ובעיקר מה מצפים למצוא.
תוכלו להצטרף לסיור מיוחד בהדרכת חגי יוחנן, מנהל הגן הלאומי בעבר ומנהל החפירה הארכיאולוגית. בסיור תוכלו להיחשף  למוכר ולידוע ולמה שאולי עוד עתיד להתגלות.
משך ההדרכה כשעתיים.

 

ולטובת אלו שצריכים לילה שקט ורגוע תחת כיפת השמיים לפני שילכו להצביע ולהשפיע, מעמידים ברשות הטבע והגנים את חניון הלילה בגן לאומי ירקון-מתחם מקורות הירקון (יום שני 29.10), לשם תוכלו להגיע עם המשפחה והחברים, ליהנות מלילה על גדות הירקון וגם מהרצאה מרתקת על עולמם המופלא של העטלפים.
בחניון יש שירותים ומקלחות, מים זורמים ומשטחי בישול. אתם צריכים להביא אוהל, ציוד ללינה, עצים למדורה ובעיקר מצב רוח טוב.
הכניסה לכל הפעילויות ללא תשלום נוסף מעבר לדמי הכניסה לאתר וחינם למנויי מטמון, פרטים מלאים על פעילויות יום הבחירות ניתן למצוא באתר ובדף הפייסבוק של רשות הטבע והגנים.
אז מזג האוויר מושלם לטיול ולחוויה בחיק הטבע, יום השבתון מגיע בדיוק בזמן לשבור את השגרה והאופציות רבות ומגוונות, כל מה שנשאר לכם זה רק לעשות את הבחירה הנכונה, לצאת ולטייל עם המשפחה, להתחבר לארץ וליהנות מיום של בחירות נכונות.