ארגון "בטרם" התנגד - והפרומו ל"ארץ נהדרת" הוסר

עקב תלונות של ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" והורים מודאגים, הוסר פרומו של "ארץ נהדרת", בו נראתה אמא מחדירה מזלג לשקע חשמל, כדי להפסיק את משחק המחשב של בנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/02/19 18:49 כב באדר א'

ארגון "בטרם" התנגד - והפרומו ל"ארץ נהדרת" הוסר
ארגון בטרם התנגד, צילום: קשת 12

ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, והורים מודאגים, פנו הבוקר ל"נציב פניות הציבור ברשות השנייה" - דוד רגב, בבקשה להסיר קדימון של התכנית "ארץ נהדרת". הקטע עסק במשחק המחשב המצליח Fortnite הסתיים, כאשר האמא מחדירה מזלג לשקע החשמל במטרה לעצור את המשחק של בנה.

בארגון עלה החשש, כי ילדים ובני נוער הצופים בתכנית ינסו לחקות את המעשה - וייפגעו. בעקבות הפניות שהגיעו לנציב, יצאה קריאה לאנשי "קשת 12" להסיר את הקדימון ולשנות את המערכון. אנשי "ארץ נהדרת" נענו לפנייה והקדימון הוסר כבר בשעות הבוקר המאוחרות.

אורלי סילבינגר - מנכ"לית ארגון "בטרם" אמרה בתגובה: "בני נוער הם האוכלוסייה השנייה בסיכון להיפגעות, אחרי קבוצת הגיל 0-4, וזאת, בשל נטייתם לבחור בהתנהגות סיכונית. כאשר בתכנית הטלוויזיה הפופולרית בישראל מופיעה סצנה מסוכנת, הם עלולים לנסות ולחקות אותה. אני שמחה כי ברשות השנייה ובערוץ קשת 12 פעלו באחריות, והסירו את הסצנה הבעייתית. אנו מזכירים לציבור כי אין להכניס חפצים לשקע החשמל בשל סכנת התחשמלות או התלקחות".

ב"קשת 12" בחרו שלא להגיב לידיעה.